اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقاشی ساختمان با رنگ روغن

نقاشی ساختمان با رنگ روغن یکی از رایج ترین و البته پر طرفدارترین روش های رنگ آمیزی ساختمان است؛ علت آن هم متنوع بودن رنگ های روغن، اجرای به نسبت ساده تر رنگ روغنی نسبت به سایر روش های رنگ آمیزی ساختمان و البته امکان اجرای آن بر روی بخش های مختلف خانه از در و دیوار گرفته تا پنجره، سقف و … است.

رنگ روغنی ساختمان چیست؟

رنگ روغنی یکی از رایج ترین و ابتدایی ترین پوشش های دیوار و سقف است. رنگ روغنی ساختمان مانند سایر رنگ ها انواع مختلفی دارد و در واقع نوع حلال رنگ های روغنی متفاوت است. البته علاوه بر رنگ روغنی انواع دیگر رنگ ها مانند رنگ آکریلیک، مولتی کالر، رنگ پلاستیک، رنگ بلکا و … نیز وجود دارد اما در این مقاله تمرکز ما بر روی آشنایی با نقاشی ساختمان رنگ روغن است.

از رنگ روغن می توان برای رنگ آمیزی بخش های مختلفی مانند دیوار و در و پنجره و سقف استفاده کرد. البته پیشنهاد ما به شما این است که برای رنگ آمیزی سقف از رنگ روغن استفاده نکنید زیرا انعکاس نور را از بین می برد و فضا را تیره می کند.

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغن

معمولا رنگ روغنی را بر روی گچ استفاده می کنند اما با این حال تفاوتی ندارد هر سطحی را که انتخاب می کنید باید زیرساخت آن را کاملا یکدست کنید که این کار را باید به وسیله بتونه کاری انجام دهید. پس برای نقاشی ساختمان با رنگ روغن موارد زیر را اجرا کنید:

ابتدا بتونه مناسب برای زیرساخت سطح مورد نظر را تهیه کنید و تمام سطح را به صورت یک دست بتونه کاری کنید.پس از خشک شدن بتونه به وسیله سنباده سطح مورد نظر را صاف کنید.پس از سنباده کاری حتما گرد و خاک ایجاد می شود پس لازم است که محیط و سطح را کاملا گردگیری کنید.

حال باید با استفاده از یک قلمو یا غلطک مخصوص مقداری از رنگ را بر روی دیوار اجرا کنید که به این مرحله آستری نقاشی ساختمان با رنگ روغن می گویند. در این مرحله باید که یک لایه از رنگ تمام سطح را بپوشاند.بعد از خشک شدن کامل رنگ اولیه و آستری با بتونه مخصوص، سطح مورد نظر را لکه گیری کنید.

بعد از 12 الی 24 ساعت دوباره سطح خشک شده را سنباده بزنید و سپس گردگیری لازم را انجام دهید.
حال نوبت به مرحله دوم و سپس مرحله سوم نقاشی ساختمان با رنگ روغن می رسد. معمولا سه مرحله کافی است اما اگر احساس کردید برای یکدست شدن نیاز به مرحله چهارم نیز است، می توانید مراحل بیشتری را پیش بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>