اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات دانه های روغنی از روسیه:
دانه های روغنی به منظور استخراج روغن از دانه آنها پرورش می یابند.ولی به عنوان منبع با ارزش پروتئین نیز مطرح هستند و بقایای محصول بعد از روغن کشی به این منظور به کار می رود. روغن و هم کنجاله به همان اندازه اهمیت داشته و احتیاج به تجزیه های ویژه دارند که دقت در خلوص دانه رقم (کولتیوار) اهمیت دارد.

ناخالصی بسیار کمی با سایر مواد ژنتیکی ممکن است کیفیت روغن به دست آمده را به شدت پایین آورده یا کنجاله تولیدی از آن‌ها حاوی مواد سمی باشد. بنابراین پرورش دهندگان بذر می بایست دقت ویژه‌ای برای جلوگیری از آمیزش یا آلودگی منابع نام مناسب گرده داشته باشند.

دانه های روغنی

درآمد 27 میلیارد دلاری روسیه از صادرات روغن و دانه های روغنی:
روسیه یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در جهان طی سال های اخیر، با حمایت هوشمندانه دولت تبدیل به یکی از قطب های کشاورزی جهان شده است.

بخش کشاورزی روسیه پس از تحریم ها یکجانبه آمریکا و کشورهای اروپایی در سال 2014 علیه این کشور به دلیل حمایت دولت رشد چشمگیری داشته است. روسیه یکی از صادرکنندگان بزرگ غلات در جهان شده و حجم صادرات این کشور در حال حاضر بیش از کشور آمریکا کانادا و اوکراین است.میزان صادرات غلات روسیه با رشد 9 درصدی به 45.5 میلیون تن رسیده است.

میزان تولید غلات و دانه های روغنی در روسیه:
تولید غلات روسیه در سال 2019 به بیش از 121 میلیون تومان رسیده است با توجه به شرایط جغرافیایی و اهمیت تولید برخی از محصولات دولت روسیه اقدام به حمایت از محصولاتی نظیر غلات دانه های روغنی و گوشت قرمز و سفید کرده است.

رشد قابل توجه تولید دانه های روغنی در روسیه:
از سال 2014 تولید دانه های روغنی پس از پرداخت به دلیل تامین روغن نباتی و نهادهای دامی از اهمیت بسیار زیادی در بخش کشاورزی برخوردار است.

روسیه هم با توجه به شرایط اقلیمی و نیاز به این محصولات از تولید دانه های روغنی حمایت می کند.
روسیه پس از اوکراین دومین تولیدکننده بزرگ دانه آفتابگردان در جهان است، کشاورزان روسیه در سال پیش از 18 میلیون تن دانه روغنی تولید می کنند، که بیش از 12 میلیون تن آن دانه آفتابگردان بود، کلزا و سویا نیز بعد از آفتابگردان مهم ترین دانه های روغنی تولید در روسیه هستند.

گام جدید دولت روسیه برای افزایش صادرات دانه سویا به چین:
در پی جنگ تجاری دولت چین میزان واردات دانه سویا از آمریکا کاهش داده شد، دولت روسیه نیز قصد دارد به منظور.تامین بخشی از نیاز به دانه های روغنی، مصرفی چین اقدام به افزایش تولید و صادرات دانه سویا به این کشور نماید.

به همه منظور مذاکراتی میان وزیر کشاورزی روسیه و مدیران شرکت بازرگانی چینی انجام گرفت و در نهایت مقرر شد دولت چین بخشی از نیاز به روغن مصرفی و دانه سویا خود را از طریق روسیه تامین کند.

برنامه دولت روسیه برای افزایش تولید دانه سویا پس از توافق با چین:
با توجه به مذاکرات تجاری صورت گرفته میانه دولت های چین و روسیه در خصوص تولید و صادرات دانه سویا به نظر می رسد چنانچه روسیه بتواند میزان تولید سویای خود را افزایش دهد به راحتی وارد بازار چین خواهد شد، از آنجایی که حمایت از کشاورزی، یکی از سیاست های مهم دولت روسیه به شمار می رود.

بنابراین می توان انتظار داشت که کشاورزان روسیه قادر به افزایش تولید دانه سویا برای صادرات چین در کوتاه مدت خواهند بود.

کاهش صادرات دانه های روغنی روسیه در پایین ترین حد در چهار سال گذشته رسید.
در حد فاصل میان ژانویه تا مارس روسیه ممیزی 1.11 میلیون تن به پایین ترین حد در چهار سال گذشته رسید.

میزان تقاضای بالای داخلی و قیمت های نسبتاً بالایی که مصرف کننده‌های روسیه حاضر به پرداخت می‌باشند، باعث شده که جمع کل میزان صادرات سه گونه اصلی دانه‌های روغنی روسیه از ژانویه تا مارس به 49\0میلیون تن تنزل پیدا کند و این 13 درصد نسبت صادرات سابق کاهش نشان می دهد.

مقامات رسمی افزایش بسیار زیاد و صادرات روغن آفتابگردان روسیه به ترکیه در ماه مارس را تایید کردند، ولی این افزایش صادرات به حدی نبود که در گزارشات قبلی اعلام شده بود.

صادرات روغن آفتابگردان روسیه به کشورهای جنوب شرقی آسیا:
صادرات دانه‌های روغنی به کشورهای جنوب شرقی آسیا باعث شد که جمع کل میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه در ماه مارس کاهش پیدا کند و 270 هزار تومان خالص شود این اندکی کمتر از 37 هزار تن صادرات روسیه، در سال 2014 می باشد با همه این نوار جمع کل میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه از اکتبر تا مارس به 1.12 میلیون تومان رسید و این 22 درصد بیشتر از میزان صادرات روغن آفتابگردان در سال گذشته، روسیه محسوب می شود.

مجوز صادرات دانه آفتابگردان تا اواخر تابستان از روسیه:
شورای کمیسیون اقتصادی اوراسیا تصمیم گرفته است، تا پایان تابستان سال جاری شرایط خاصی را برای انجام صادرات دانه آفتابگردان محدوده اقتصادی برقرار نماید، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قبلی صادرات این محصول تا تاریخ 2020 ممنوع اعلام شده است اگر تصمیمات جدیدی در خصوص رفع ممنوعیت صادرات دانه آفتابگردان اتخاذ گردد.

احتمالاً صادرات آن از 31 ماه سال جاری برقرار شد خواهد شد. مقامات ذیربط، برای صادرات دانه آفتابگردان در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید به صورت جداگانه مجوز مربوطه را صادر نمایند.

صادرات روغن کنجد و فراورده های کنجد به روسیه:
صادرات روغن مواد اولیه فرآورده های کنجدی وارداتی است کنجد از افغانستان- پاکستان و سومالی وارد کشور می شود و از کنجد وارد شده ارزش افزوده ایجاد می شود و در قالب محصول جدید صادر می شود.

فرآورده های کنجدی از جمله روغن کنجد به بسیاری از کشورها مانند روسیه، عراق، کشورهای آسیای میانه و حتی اروپا صادر می شود.

پایتخت روسیه شهر مسکو است، که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگ ترین شهر اروپا است و وطن اصلی کنجد هندوستان بوده که از آنجا به سایر نقاط دنیا، راه یافته است، هندی ها بیش از سایر ملل به خواص و اثرات معجزه آسای کنجد آشنایی دارند و آن را عامل زیاد کننده قدرت و افزایش طول عمر می‌دانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>