اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان



نقاشی ساختمان

بهترین زمان برای نقاشی ساختمان چه زمانی است؟

پس از انتخاب رنگ نقاشی ساختمان، همیشه این پرسش مطرح می شود که بهتر است چه زمانی برای نقاشی اقدام کنیم.تعیین زمان اجرای پروژه نقاشی ساختمان وابسته به شرایط متفاوت خواهد بود. اگر تمایل دارید در بهترین زمان کارها را انجام دهید، از بهترین متخصصین فعال در حوزه نقاشی ساختمان کمک بگیرید.

بهترین زمان برای نقاشی ساختمان نوساز

اگر قصد نقاشی یک ساختمان نوساز را دارید، بهترین زمان نقاشی ساختمان حدود یکسال پس از پایان ساخت آن است. چراکه در این مدت ساختمان نشست می کند و تمام ترک های دیوار ساختمان مشخص خواهند شد. پس از گذشت این زمان به راحتی می توان ساختمان را رنگ کرد.

البته پس از تعیین بهترین زمان برای نقاشی ساختمان و شروع به کار نیز باید به نکات مهمی توجه داشت. اولین نکته کاملا خشک بودن دیوار است که در این مدت حاصل می شود. مورد بعد صاف کردن سطح دیوار و یکدست کردن آن پیش از رنگ کاری ساختمان است.

بهترین زمان نقاشی ساختمان قدیمی

زمان مناسب برای نقاشی ساختمان قدیمی با توجه به نکاتی که در قسمت قبل گفتیم مشخص می شود. بهترین زمان برای نقاشی ساختمان قدیمی هنگامی است که دیوارهای تعمیر یا بازسازی شده کاملا خشک شده باشند. توجه به این نکته از آن جهت مهم است که هنگام رنگ زدن، رطوبت ناشی از بازسازی به بافت رنگ آسیب نزند. البته علاوه بر بهترین زمان برای نقاشی ساختمان های قدیمی، صاف کردن سطح دیوار(ها) در صورت نیاز را نیز نباید از یاد برد.

بهترین زمان برای نقاشی نمای ساختمان

بهترین زمان نقاشی ساختمان برای نمای خارجی و همچنین نقاشی درب و پنجره، فصل تابستان و هوای آفتابی و صاف است. شرایطی مثل بارش باران و افت ناگهانی و شدیی دما نیز می تواند به رنگ اجرا شده آشیب بزنید. عدم توجه به بهترین زمان نقاشی ساختمان در چنین شرایطی علاوه بر هزینه، زمان شما را نیز هدر خواهد داد. رنگ گنیتکس، رنگ مولتی کالر و پتینه کاری بهترین گزینه ها برای نقاشی نمای ساختمان هستند.

بهترین زمان رنگ آمیزی ساختمان در صورت کناف کاری

اگر فضای خانه شما با کناف طراحی شده باشد، بهترین زمان برای نقاشی ساختمان و یا حتی نصب کاغذدیواری می تواند بلافاصله پس از اجرای کناف باشد. در چنین حالتی، یک نقاش حرفه ای رنگ های روغنی و پلاستیکی را به شما پیشنهاد خواهد کرد. این رنگ ها مناسب ترین رنگ برای کناف ها در منزل شما هستند. رنگ های پلاستیک برای نقاشی سقف پذیرایی و اتاق ها، و رنگ های روغنی، بلکا و اکرولیک برای رنگ گردن دیوارها انتخاب بسیار مناسبی هستند.

بهترین زمان نقاشی برای ساختمان در صورت نصب کفپوش

اگر قصد تعویض یا نصب کفپوش را داشته باشید، بهترین زمان برای نقاشی ساختمان کدام است؟ اگر چنین قصدی دارید، بهترین زمان نقاشی ساختمان پس از اجرای انواع کفپوش است. دلیل این مسئله تولید گردوغبار در زمان نصب کفپوش ها و امکان چسبیدن آن به دیوار است. این اتفاق نامطلوب جلوه ای غیرحرفه ای به نقاشی فضای موردنظر شما خواهد داد. با رعایت بهترین زمان برای نقاشی ساختمان به راحتی می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

بهترین زمان نقاشی ساختمان در صورت تغییر دکوراسیون

بسیاری از افراد معتقدند رنگ آمیزی ساختمان را باید پیش از خرید وسایل منزل از جمله مبلمان و فرش انجام داد. برخلاف تصور عمومی، این بهترین زمان برای نقاشی ساختمان نیست. برای داشتن بهترین دکوراسیون ممکن، بهتر است وسایل را در جاهای متفاوت منزل بچینید تا ترکیب موردنظرتان را پیدا کنید. سپس رنگ آمیزی باید بر اساس دکوراسیون مشخص شده انجام شود، تا محیط از نظر رنگ و چیدمان وسایل بهترین تناسب ممکن را داشته باشد.

بهترین زمان برای نقاشی ساختمان با توجه به سطح

نوع سطحی که قرار است رنگ آمیزی شود نیز در تعیین بهترین زمان نقاشی ساختمان و همچنین زمان لازم برای انجام آن نقش مهمی دارد. در واقع این زمان لازم برای زیرسازی سطح است که اهمیت دارد. سطوح گچی که قبلا رنگ نشده اند، مدت زمان کمتری لازم دارند. اما اگر سطحی که قبلا رنگ آمیزی شده یا کاغذ دیواری داشته است باید رنگ شود؛ ابتدا باید سطح را سمباده زد و تمیز کرد تا بتوان دوباره آن را رنگ کرد. آماده سازی سطوح گچی نهایتا دو روز، سطوح سیمانی سه روز و سطوح چوبی دو روز طول می کشد.

بهترین زمان نقاشی ساختمان با توجه به رطوبت

رطوبت یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین بهترین زمان برای نقاشی ساختمان است. همان طور که می دانید، رنگ آمیزی را تنها می توان روی سطوح خشک اجرا کرد. وجود رطوبت در هوا می تواند کیفیت رنگ آمیزی ساختمان را تا حد قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد. هوای مرطوب رنگ را پوسته پوسته می کند و آن را از بین می برد. به همین دلیل، اگر رطوبت در محل زندگی شما بالاست، نقاش از رنگ های مخصوصی استفاده خواهد کرد. پس از یک بارندگی های شدید نیز بهتر است کمی صبر کنید تا رطوبت هوا کمتر شود.

بهترین زمان برای نقاشی ساختمان با توجه به نوع رنگ

نوع رنگی که قصد دارید برای نقاشی ساختمان از آن استفاده کنید نیز در تعیین بهترین زمان نقاشی ساختمان مهم است. توجه به زمان خشک شدن رنگ انتخاب شده، و دمای مناسب برای اجرای باکیفیت آن از جمله فاکتورهای مهمی هستند که باید به آنها توجه کرد. برای مثال رنگ اکریلیک در میان انواع رنگ ها نوعی رنگ خاص است، و برای اجرا به شرایط و دمای مناسبی نیاز دارد.

بهترین فصل برای نقاشی ساختمان

رنگ کردن ساختمان هم در فصول سرد و هم در فصول گرم معایب خود را دارد. به همین دلیل بهتر است کار نقاشی ساختمان را در فصل پاییز که اختلاف دمای گرم و سرد کم است انجام دهید. این مورد کیفیت اجرای نقاشی ساختمان را نیز بسیار بالا می برد.

پس از تعیین بهترین زمان برای نقاشی ساختمان، پیشنهاد می کنیم منزل را ترک کنید و تا اتمام رنگ آمیزی ساختمان در مکان دیگری بمانید. یک نقاشی حرفه ای به شما نخواهد گفت که تمام فصول سال می تواند بهترین زمان برای نقاشی ساختمان باشد. اگر نقاشی چنین چیزی به شما گفت، پیش از کمک گرفتن از او تامل کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
فرزاد فلاح:
مقاله مفیدی و کاملی بود نوع رنگ هم در نتیجه کار مهمه! از رنگ جمیل استفاده میکنم خیلی راضی ام
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>