اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


رنگ اکریلیک چیست؟

مزایای رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک بوی بسیار کمی داره.

دلیلش هم اینه که این رنگ پایه آب بوده و برای حل شدن رنگ اکریلیک نیاز به استفاده از حلال های رقیق کننده یا تینر نداره. این مسأله یکی از مهم ترین مزیت های رنگ اکریلیک به رنگ روغن است. بویی که هنگام کار با رنگ روغن در فضا وجود داره، بسیار برای سلامتی مضر بوده و آسیب زیادی به ریه و اندام های داخلی بدن وارد میکنه.

سرعت خشک شدن رنگ اکریلیک بالاست.

مزیت سرعت خشک شدن بالا اینه که در مدت زمان کمتری میتونید سطح بیشتری رو رنگ آمیزی کنید. در نتیجه کار شما زودتر به پایان رسیده و آماده تحویل میشه.

رنگ اکریلیک قابلیت پوشش دهی بالایی داره.

در این صورت میتونین با مقدار حجم کمتر نسبت به رنگ روغن، سطح بیشتری رو میتونین رنگ بزنین. یعنی هزینه شما کاهش پیدا میکنه چون نیاز به حجم کمتر رنگ دارید.

رنگ اکریلیک رو میتونین برروی هر سطحی اجرا کنین.

اینجوری برای اجرای رنگ اکریلیک محدودیتی ندارید. مثلاً برروی فلزات، رنگ پلاستیک خوب اجرا نمیشه ولی از رنگ اکریلیک برای رنگ آمیزی فلزات هم میشه استفاده کرد.

رنگ اکریلیک قابلیت شستشو داره

البته در این مورد به مقدار زیادی به زیرسازی رنگ اکریلیک هم بستگی داره. رنگ اکریلیک بازیرسازی پلاستیک زیاد قابل شستشو نیست ولی رنگ اکریلیک با زیر سازی پرایمر مخصوص و یا رنگ روغن، قابل شستشو هستند.

این رنگ به دلیل مقاومت خوبی که در برابر رطوبت داره، میتونه به عنوان لایه محافظ در سطوحی که احتمال نفوذ آب به لایه های زیرین اون ها وجود داره، استفاده بشه. این مقاومت به آب نسبت به رنگ روغن کمتره. این رنگ قبل از اینکه خشک بشه با آب پاک میشه اما به محض خشک شدن، با آب پاک نمیشه.

ترمیم رنگ اکریلیک بسیار آسون بوده و دردسری برای شما نداره.

برخی از پوشش های دیواری نظیر کاغذ دیواری قابلیت ترمیم پایینی دارند اما رنگ اکریلیک قابلیت ترمیم خوب و مناسبی داره و نیاز نیست در صورت خراب شدن رنگ برروی یک قسمت کوچکی از دیوار، کل دیوار رو رنگ آمیزی کنین.

رنگ های اکریلیک سازگاری بالایی با محیط زیست دارند.

همون طور که گفتیم رنگ اکریلیک پایه آب بوده و برای رقیق کردن اون نیاز به تینر نداریم. پس باعث میشه که سازگاری بالاتری نسبت به رنگ روغن با محیط زیست داشته باشه.

رنگ اکریلیک انعطاف پذیری بالایی بعد از اجرا دارد.

انعطاف بالای رنگ باعث میشه که بعد از خشک شدن ترک نخوره و پوسته پوسته نشه.

رنگ اکریلیک مقاومت بالایی در برابر اشعه uv و نور خورشید داره.

با این مزیت میتونیم از رنگ اکریلیک برای رنگ آمیزی نمای ساختمان هم استفاده کنیم.

معایب رنگ اکریلیک

همه رنگ های اکریلیک به صورت صددرصدی قابل شستشو نیستند.

ممکنه تعجب کنید که مگه رنگ اکریلیک رو ما نگفتیم قابلیت شستشو داره؟! پس چرا اینجا میگیم قابلیت شستشو نداره؟! همون طور که قبلا هم گفتیم، قابلیت شستشوی رنگ اکریلیک وابسته به زیرسازی اون هست! یعنی اگر از زیرسازی پلاستیک استفاده کنین قابلیت شستشوی رنگ اکریلیک کاهش پیدا میکنه و اگر از رنگ روغن استفاده کنین، قابلیت شستشوی رنگ اکریلیک بالاست. در این صورت هزینه شما افزایش پیدا میکنه.

اجرای رنگ اکریلیک به وسیله قلم مو، باعث افت کیفی کار میشه.

در صورتی که برای اجرای رنگ اکریلیک از قلم مو استفاده بشه، رد قلم مو مشخص بوده باعث افت کیفیت کار نهایی میشه. بنابراین برای رنگ آمیزی رنگ اکریلیک باید از غلتک استفاده بشه و نمیتونین از قلم مو استفاده کنین.

رنگ اکریلیک درخشش کمتری نسبت به رنگ روغن داره.

رنگ های اکریلیک پایه آب بوده و پس از خشک شدن آب، درخشش و شفافیت خودش رو از دست میده. علاوه بر اینکه باعث افت زیبایی کار میشه، تمیز کردن سطوح صیقلی و براق خیلی راحت تر از سطوح کدر و غیر شفافه!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
اباذریان:
سلام-من چند قوطی از رنگ سرمه ای را در یک اتاق زدم. زیرش پرایمر زدم.وقتی بعد از ۱ هفته رنگ خوب خشک شد حالا با کمترین تماس لباس یا انگشت حتی تمیز هم اگر باشه یک اثری روی رنگ دیوار می گذاره. چند جای دیوار رنگش آسیب دیده. یک‌اثر سفیدی مثل گرد روی رنگ میگذاره.اما در رنگ های روشن مثل فیلی و سفید این مشکل نیست.چکار کنیم؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>