اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ استخر ضد زنگ

رشد جلبک در محیط های آبی و مرطوب مانند استخر موجب بد بویی آب آن، کدر شدن رنگ آب و به وجود آمدن یک محیط غیر قابل استفاده می شود. استفاده از روش های مختلف مانند شستشوی منظم استخر، استفاده از سموم ضد جلبک در آب و یا استفاده از رنگ ضد جلبک برای پوشش درونی استخر مناسب هستند.

انواع رنگ استخر

به طورکلی برای پوشش درون استخرها از کاشی و رنگ های استخری استفاده می شود. رنگ های استخری هم به سه نوع نانو، اکریلیک و ضد جلبک تقسیم می شوند. لازم به یاد آوری است که رنگ های نانو سیلیکونی و اکریلیک هم ضد جلبک هستند و در واقع تفاوت چندان با رنگ استخری ضد جلبک ندارند.

البته رنگ ضد جلبک میز از پایه رزین تهیه شده است ولی به دلیل اینکه مواد ضد جلبک در آن به کار رفته است و نسبت به رنگ های نانو و اکریلیک مدت زمان بیشتری مانع رشد جلبک ها می شود؛ لقب رنگ استخر ضد جلبک به آن داده شده است.

رنگ استخری نانو

رنگ استخری نانو در واقع از رزین های نانو پلیمری که خاصیت عایق کاری و آب بندی دارند تهیه شده اند. از این رنگ ها بیشتر به منظور عایق کاری استفاده می شود تا جنبه ضد جلبکی آن مورد نظر باشد.رنگ نانو علاوه بر ویژگی عایق بودن، بازه تحمل دمایی بالایی دارد که از منفی 30 تا مثبت 120 درجه سانتی گراد است. میزان پوشش دهی رنگ نانو 3 متر مربع به ازای یک کیلوگرم رنگ است.

رنگ استخری اکریلیک

رنگ استخری اکریلیک به دلیل پایه آب بودن گزینه مناسبی برای استخرهای پرورش ماهی و میگو است. از دیگر ویژگی های رنگ استخری اکریلیک می توان به مقاومت آن در برابر پرتو فرابنفش خورشید، قابلیت شستشو، چسبندگی بالا به سیمان، مقاومت مکانیکی زیاد، پوشش خوب، اجرای سریع و در زمان محدود، قابلیت اجرا با هر وسیله رنگ کاری، قابلیت اجرای چند لایه رنگ روی هم با رعایت فاصله زمانی، بدون بوی نامطبوع به دلیل پایه آب بودن رنگ اکریلیک، ضد جلبک و خزه و سازگار با اقلیم های مختلف نام برد.

رنگ استخر ضد جلبک

عملکرد رنگ استخر ضد جلبک به صورتی است که فرایند رشد جلبک را روی رنگ استخر نسبت به دو رنگ اکریلیک و نانو بیشتر به تعویق می اندازد. این امر هم به دلیل مواد ضد جلبک موجود در رنگ استخر ضد جلبک و هم این که علت ایجاد سطح یکپارچه و بسیار صافی که به وجود می آید، اتفاق میفتد و زمینه را برای عدم چسبیدن جلبک به رنگ را فراهم می کند.

لازم به یادآوری است که اگر پس از مدت زمانی استفاده از استخر، جلبک به رنگ استخری ضد جلبک چسبیده شود به آسانی قابل شستشو بوده و نیازی به استفاده از مواد شوینده قوی نیست. تنها با فشار آب یا کارواش جلبک ها از روی سطح کنده خواهند شد.

رنگ استخر ضد جلبک به ازای هر یک کیلوگرم، پنج متر مربع را پوشش می دهد و معمولاً دو رنگ آبی و سفید دارد که در صورت حجم بالای کار می توان رنگ دیگری به کارخانه سازنده سفارش داد.رقیق کردن رنگ استخر ضد جلبک، با مقداری تینر فوری انجام می شود و مدت زمان خشک شدن کامل رنگ دو روز است. ناگفته نماند که حداقل ضخامت استاندارد رنگ استخری 400 میکرون است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>