اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد اپوکسی در صنعت ساختمان

اپوکسی یک ماده آلی محسوب می شود که هم به صورت طبیعی و هم به صورت سنتزی وجود دارد. از اپوکسی در بسیاری صنایع مانند داروسازی، ساختمانی، آرایشی و بهداشتی، رنگ و... استفاده های فراوانی می شود.

اپوکسی چیست؟

اپوکسی یک پلیمر است که در برابر گرما سخت می شود و از دو جزء فعال ساز و سخت کننده تشکیل شده است؛ که نیاز است برای اجرا کردن هاردنر با رزین به خوبی مخلوط شده و طی زمان مشخصی پیوند شیمیایی تکمیل شده و خشک می شود.

رزین از مونومر یا پلیمرهای زنجیر کوتاه که انتهای آن ها گروه اپوکساید (اپوکساید یا اپوکسید یک گروه آلی است که از یک گروه اتری در یک حلقه شامل دو اتم کربن و یک اتم اکسیژن تشکیل شده است) قرار دارند. هاردنر نیز از دو نوع سیکلو آمین برای چسب ها (بدون حلال) و پلی آمید برای رنگ ها تشکیل می شود.

کاربرد اپوکسی

همان طور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد از اپوکسی در صنایع مختلف مانند داروسازی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع آب و فاضلاب، مواد آرایشی و بهداشتی، خودروسازی، تولید قطعات الکترونیکی، ساخت سالن های ورزشی، پارکینگ ها، صنایع بسته بندی، صنایع فولاد، اتاق های سرور و صنعت ساختمان استفاده می شود.

کاربرد اپوکسی در صنعت ساختمان چیست؟

از بزرگ ترین مصارف اپوکسی در صنعت ساختمان می توان به استفاده از آن در ساخت کفپوش مقاوم به ضربه و وارد آمدن نیروی زیاد در کارخانه ها، انبارها، سالن های ورزشی، فرودگاه ها، گاراژها، اسطبل ها و... اشاره کرد.از دیگر مصارف اپوکسی در صنعت ساختمان هم می توان از کاربرد آن ها در مرمت و ترمیم ستون ها، راهروها، سقف ها، کفپوش ها و به طورکلی ساختمان های فرسوده و بازسازی ابنیه گفت.

ازآنجایی که قیمت اجرای اپوکسی نسبت به سایر کفپوش ها مانند سرامیک، پارکت و... ارزان تر است و با توجه به مزایایی مانند عایق بودن، می توان اپوکسی را جایگزینی برای کفپوش هایی مانند سرامیک در خانه ها و آپارتمان ها کرد.

اپوکسی مقاومت بالایی در برابر خراش و خش دارد و این ویژگی آن را برای استفاده در محل هایی در ساختمان ها مانند راه پله، مشاعات، کف آسانسور، لابی ها و... که ایجاد خش و خراش در آن ها بسیار اتفاق میفتد، استفاده های خوبی دارد.اپوکسی خاصیت آنتی باکتریال دارد و برای پوشش کف، دیوار و سقف مکان های بهداشتی مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و مراکز درمانی بسیار مناسب و همین طور مقرون به صرفه است.

یکی از مصارف جدید اپوکسی استفاده از آن ها در ساخت قیر است. ساخت آسفالت و عایق پشت بام با استفاده از قیر اصلاح شده اپوکسی دار می توان در طول عمر بیشتر و کاربرد بهتر این مصالح تأثیر زیادی داشته باشد.از سوی دیگر اپوکسی خاصیت ضد خورندگی با مواد شیمیایی مانند اسیدها، بازها و مواد شیمیایی دارد که برای اجرای کفپوش کارخانه ها، قابلیت اجرای بالایی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>