اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نصب قرنیز سرامیکی

نصب قرنیز سرامیکی

در گذشته کفپوش خانه ها یا از جنس سنگ، موزاییک و چوب بود، قرنیزهای چوبی و سنگی محبوبیت داشتند. امروزه به دلیل قیمت بالای سنگ و چوب و همچنین جایگزین شدن آن ها با مواد ارزان تر و تقریباً با همان کیفیت مانند سرامیک، ام دی اف و پی وی سی؛ این مواد محبوبیت دارند.

البته در خانه ها و ویلاهای لوکس همچنان استفاده از سنگ و چوب برای قرنیز استفاده می شود ولی عمومیت ندارد. قرنیزهای سرامیکی با طرح های چوبی، سنگی و رنگ های مختلف در بازار موجود هستند. در ادامه مراحل نصب آن توضیح داده شده است.

اندازه گیری

در ابتدا باید اندازه گیری متراژ مورد نیاز قرنیز را انجام داد و سپس با در نظر گرفتن رنگ کف، چارچوب های در و دیوار، یک رنگ و طرح مناسب برای قرنیز انتخاب کرد.

تمیزکاری زیر کار

اگر در خانه ای آماده قصد اجرای قرنیز دارید، باید سطح زیر کار را تمیز کرده تا عاری از گرد و غبار، چربی و برآمدگی یا فرورفتگی باشد. این مرحله برای مواقعی که اقدام به اجرای قرنیز با استفاده از چسب کاشی انجام می گیرد، رعایت شود و در صورت استفاده از ملات سیمان و ماسه این مرحله نادیده گرفته می شود زیرا هنوز سفید کاری دیوار و اجرای کف پوش انجام نشده است.

ساخت ملات

ازآنجایی که قرنیز جنس سرامیکی دارد، ملات آن با ملان کفپوش سرامیکی تفاوتی ندارد. از همین رو آب، سیمان و ماسه را با هم مخلوط کرده تا ملاتی آماده شود.

اجرای کار

از یک سمت دیوار شروع به نصب قرنیزها می کنیم. قرنیز را با زاویه ای چهل و پنج درجه نسبت به دیوار قرار داده و با کمچه پشت آن را با ملات پر کرده و آن را به دیوار تکیه داده و ضرباتی نرم محکم کنید. لبه های کار را تمیز کرده سپس تکه بعدی قرنیز سرامیکی را نصب کنید.

در بخش هایی که متراژ دیوار با متراژ قرنیز یکسان نیست، نیاز به برش قرنیز با استفاده از سنگ بر داریم. البته برای درآوردن دور ستون، جایی که دیوار دور میزند و به در ختم می شود نیز نیاز به اندازه گیری دقیق قرنیز و برش آن وجود دارد که باید با استفاده از سنگ بر انجام شود.وقتی کار اجرای قرنیزها به پایان رسید ملاتی از پودر سنگ و سیمان سفید تهیه می شود و روی قرنیزها به منظور درزگیری اجرا می شود.

نصب قرنیز سرامیکی با چسب

قرنیزهای سنگی و سرامیکی را بدون استفاده از ملات و با استفاده از چسب کاشی نیز می توان نصب کرد. به طور مثال اگر در خانه ای تا پیش از این از قرنیزهای چوبی، پلاستیکی، ام دی اف، پی وی سی و... نصب بوده و به دلیل گذر زمان و فرسودگی نیاز به ترمیم و جایگزینی دارد و استفاده از قرنیز سرامیکی مد نظر کارفرما است؛ استفاده از چسب راه حلی مطمئن است.

برای نصب قرنیز سرامیکی یا هر نوع قرنیز دیگری با چسب لازم است تمیزکاری زیر کار انجام شود. اگر پیش از این قرنیزی وجود داشته، برداشته شود، زیر آن تمیز شود، چسب یا ملات احتمالی کنده شود، زیر کار هموار و یکدست شود، سپس اقدام به نصب قرنیز با چسب شود.

برای نصب قرنیز باید بخش از دیوار که قرنیز تا آن قسمت بالا می آید، اندازه گیری شود. سپس با استفاده از کاردک و قلم مو اقدام به چسب کاری شود. همین کار برای پشت قرنیز نیز انجام شود و قرنیز با احتیاط به جای خود چسبانده شود و کمی فشار محکم شود.

پس از چسباندن تمامی قرنیزها و خشک شدن آن ها، نوبت به درزگیری است. درزگیری وقتی اجرای قرنیز با چسب انجام شده است، با استفاده از چسب آکواریوم یا چسب درزگیری رزینی انجام می شود. به منظور تمیزکاری هر چه بیشتر از تفنگ چسب و کاردک مخصوص (کاردک گونیا) فرایند درزگیری انجام شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>