اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایا و معایب کناف

کناف از جمله محصولات ساختمانی پرکاربرد در عملیات های نازک کاری است. کناف ها در واقع صفحات گچی هستند که در یک فرایند مهندسی شده ساخته می شوند. ساختار این پنل ها به گونه ای است که آن ها را برای اجرای انواع طرح های سقفی و دیواری مناسب می سازد. کناف ها با یک سری مزایا و معایب همراه خواهند بود.

به طور کلی هر متریال ساختمانی دارای مزایا و معایبی است. در هر صورت اگر مزایای یک متریال بیشتر از معایب آن باشد و استفاده از آن صرفه اقتصادی داشته باشد. استفاده از آن برای اجرای عملیات ساختمانی رواج پیدا می کند.

معایب کناف

  • برای نصب طرح کناف در سقف حتماً باید از افراد ماهر و خبره کمک گرفت. چون نصب غیر اصولی آن موجب سقوط سقف خواهد شد.
  • کیفیت مصالحی که در مدل کناف سقف استفاده می شوند، بسیار مهم است. در صورتی که مصالح نامناسب استفاده شود، سقف ترک خورده و کارایی خود را از دست می دهد.
  • در صورت انتقال رطوبت از طریق لوله های مخفی شده در آن، امکان رشد قارچ در سقف های کاذب وجود داشته و حتی منجر به تخریب کامل سقف می گردد. لذا در صورت عبور تأسیسات مکانیکی و الکتریکی نسبت به عایق کاری آن ها اقدام کنید.
  • کناف سقف نسبت به ضربه مقاوم نیست و ممکن است دچار نقصان مانند شکستگی، سقوط یا خرابی شوند.

مزایای کناف

یکی از مزایای خوب کناف که در اجرای پروژه های عمرانی بسیار مورد توجه است، سرعت اجرای بالای آن و اجرای راحت تر است که به همین دلیل معمولاً از آن در تزیینات داخلی استفاده می شود.از سوی دیگر وزن کمتر کناف با توجه به خشک کار کردن آن و تأثیری که بر بار مرده ساختمان، کاهش هزینه حمل و نقل، ایمنی بیشتر حین کار و حین بهره برداری و مقاومت کناف در برابر زلزله می گذارد به نفع کارفرما و خریدار است.

با استفاده از پانل های گچی کناف برای اجرای دیوار، میزان استفاده از گچ و گچ و خاک کاهش می یابد و همین امر بر افزایش سطح مفید زیر بنا تأثیر زیادی دارد.از آنجایی که فضای بین کناف و سقف یا دیوار خال است و هوا عایق خوبی محسوب می شود؛ بنابراین اجرای کناف می تواند عایق حرارتی و صوتی مناسبی باشد.

در ویدیو زیر چگونگی عملکرد این پنل ها به عنوان یک عایق صوتی به خوبی نشان داده شده است.
از دیگر مزایای کناف نیز می توان به قابلیت فرم پذیری بالا در دکوراسیون داخلی، قابلیت تغییر فضاهای قدیمی و تبدیل به کاربری جدید با پتانسیل بالا، قابلیت بازیافت بیش از 75 درصد مصالح، کاهش نخاله های ساختمانی، کاهش گروه های کارگری در ساختمان، قابلیت عبور راحت تأسیسات از فضای مابین دیوارها، دسترسی راحت به تأسیسات ساختمان، رنگ پذیری آسان و استفاده بهینه از منابع با توجه به جنبه های زیست محیطی اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>