اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلوک هبلکس

بلوک هبلکس یا بلوک اِی سی سی (AAC) که با نام های (ACC)، (ALC) و سیپورکس و … نیز شناخته می شود، هبلکس نام تجاری است که برای بتن هوادار اتوکلاوی تولید شده در اروپا قرار داده اند. در واقع هبلکس یک بلوک ساختمانی سبک و پیش ساخته است که ویژگی هایی مانند عایق بودن در برابر برودت و حرارت، نارسانا در برابر جریان الکتریسیته، مقاوم در برابر آتش و حشرات است. ساخت این محصول از طریق اختلاط و پخت مواد اولیه مانند ماسه سیلیسی، آهک، سیمان، پودر آلومینیوم و آب انجام می گیرد.

بلوک هبلکس از چه چیزی ساخته می شود؟

همان طور که در مقدمه به آن اشاره شد، هبلکس مخلوطی است از سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم که در حرارت 200 درجه سانتی گراد و فشار 12 اتمسفر در اتوکلاو پخته و در انتها به قطعات مورد نیاز ساختمانی بریده می شود.برای تولید بلوک هبلکس مصالح اولیه را با یکدیگر مخلوط می کنند و در قالب می ریزند، این مخلوط افزایش حجم می دهد و داخل قالب بالا می آید که اصطلاحاً به آن کیک گفته می شود، برای ساخت قطعات بنایی کیک را در ابعاد مورد نیاز می برند، سپس آن را در اتوکلاو با فشار زیاد بخار عمل می آورند.

مصارف عمده بلوک هبلکس یا بلوک اِی سی سی

ازآنجایی که بلوک هبلکس ویژگی عایق برودت و حرارت دارد، عمدتاً به عنوان دیوار خارجی غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد تا از تبادل حرارتی با فضای خارج جلوگیری کند. وزن بسیار کمتر نسبت به آجرهای معمولی و سفال، صرفه جویی در مصرف فولاد و مصالح پوششی مانند گچ و خاک گچ، عایق بودن حرارتی (مطابق مبحث 19 مقررات ملی ساختمان) و عدم نیاز به استفاده از عایق و سهولت و سرعت اجرا همگی از عواملی است که این بلوک را برای استفاده در دیوارهای خارجی غیر باربر مناسب می کند.

ابعاد بلوک هبلکس

معمولاً در ایران طول بلوک های هبلکس با طول 600، ارتفاع 250 و ضخامت آن بین 75 الی 500 میلی متر تولید می شوند. وزن یک متر مکعب بلوک اِی س سی حدوداً 550 الی 600 است که معادل یک سوم وزن یک متر مکعب آجر فشاری است. حجم یک بلوک هبلکس به ضخامت 10 سانتی متر نیز معادل 20 عدد آجر فشاری است. با این حساب ساختمانی که از بلوک اِی سی سی (AAC) در آن استفاده شود، بسیار سریع تر ساخته شده و بسیار سبک خواهد بود. جزئیات بیشتر در خصوص ابعاد و اندازه های بلوک هبلکس در جدول زیر امده است.

بلوک هبلکس

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
,فرج الله میرخوند چگینی :
هبلکس خیلی خوب است ولی برای سرمایه دارها ما طبقه ضعیف باید مثل قدیم اگه آن هم بتوانیم با گل خاک خشت درست کنیم وخانه بسازیم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>