اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بلوک هبلکس

مزایای بلوک هبلکس

بلوک هبلکس با توجه به ویژگی ها و مشخصات ساختاری و فیزیکی که دارد، از یک سری نقاط قوت و مزایای قابل توجه برخوردار است که آن را در مقایسه با بلوک های بتنی و سیمانی معمولی برتری داده است.وزن بسیار پایین بلوک هبلکس نسب به مصالح دیگر مانند آجر و سفال (550 الی 600 کیلوگرم در متر مکعب) از جمله مهم ترین برتری های این بلوک است.

با توجه به وزن کم بلوک هبلکس، بار مرده ساختمان کاهش پیدا می کند و مصرف فولاد و بتن کاهش پیدا می کند.بلوک اِی سی سی (ACC) را برخلاف دیگر مصالح مانند آجر و سفال، می توان سوراخ کرد، میخ زد یا برید که کار را در گوشه ها سریع تر و راحت تر کرده و با توجه به استفاده از خرده های بلوک نیز، مصرف مصالح را به شدت کاهش می دهد.

عایق برودت و حرارت بلوک هبلکس باعث می شود، نیاز به استفاده از عایق وجود نداشته باشد و هزینه های ساخت پایین می آید و برای ساخت خانه های مناطق گرمسیر و سردسیر بسیار مناسب است.با توجه به صاف بودن سطح بلوک هبلکس، در مصالح پوشاننده مانند گچ و گچ و خاک صرفه جویی می شود و در صورت اجرای دقیق بلوک ها، می توان مرحله گچ و خاک را حذف کرد.

ازآنجایی که بلوک هبلکس را می توان هم با ملات و هم با چسب مخصوص اجرا کرد، سرعت اجرای آن نسبت به مصالح سننی مانند آجر و سفال بسیار بیشتر است.از ضایعات و باقیمانده بلوک هبلکس می توان به عنوان پوکه معدنی برای کف سازی استفاده کرد، بنابراین نخاله ساختمانی بر جای نمی ماند.بلوک اِی سی سی در برابر آتش مقاوم است و برای ساختمان های حساس مانند بیمارستان ها، هتل ها، ساختمان های استراتژیک و... مناسب است.

بلوک هبلکس با توجه به تخلخلی که دارد، عایق خوبی هم برای صدا است به همین دلیل متریال خوبی برای ساخت تالارها، آمفی تئاترها و... به شمار می آید.مقاومت خوب هبلکس در برابر رطوبت، باعث می شود این بلوک مصالح مناسبی برای ساخت ساختمان در مناطق شرجی و پر باران باشد.بلوک هبلکس در برابر حشرات موذی مقاومت بالایی دارد و به دلیل اینکه مواد اولیه ساخت این بلوک از مواد معدنی است و ضایعات ساختمانی ندارد، بسیار با محیط زیست سازگار است.

بلوک اِی سی سی تو پر است و قابلیت برش زنی دارد، به همین دلیل حداقل ضایعات را نسبت به دیگر مصالح سننی دارد. همچنین ازآنجایی که قابل سوراخ کاری است می توان تأسیسات را روی آن ها اجرا کرد و هیچ خرابی و نخاله ای هم ایجاد نمی کند.به دلیل سبک بودن بلوک هبلکس نگرانی ها در هنگام زلزله در اثر خرابی دیوار و صدمه به ساکنان نیز به حداقل می رسد.بلوک هبلکس با مقررات ملی ساختمان و استاندارد مطابقت داشته و تأییدیه تحقیقات مسکن دارد.

معایب بلوک هبلکس یا (ACC)

بزرگ ترین عیب بلوک هبلکس آن است که ساختار متخلخلی دارد و این ویژگی و در پی آن مقاومت فشاری کم بلوک هبلکس، آن را برای ساخت دیوارهای باربر نامناسب می کنداز دیگر معایب بلوک هبلکس این است که به دلیل خاصیت پر حفره بلوک هبلکس، جذب آب توسط آن بسیار بالاست و پیش از هر نوع عملیات روی این نوع بلوک باید خیس شود.

هزینه تهیه بلوک هبلکس نسبت به مصالح سنتی مانند آجر و سفال بسیار بالاتر است و بسیاری از کارفرمایان به همین دلیل از استفاده آن پشیمان می شوند. دلیل قیمت بالای بلوک هبلکس به کار بردن سیلیس و پودر آلومینیوم است.

نحوه اجرای کلی

اجرای بلوک هبلکس مانند هر بلوک دیگری نیازمند رعایت یک سری نکات است ولی برای اجرای بلوک هبلکس نیاز به نیروی متخصص نیست و متخصصانی که دیگر بلوک ها را اجرا می کنند نیز با رعایت نکات اجرایی می توانند بلوک هبلکس را اجرا کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>