اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بهترین دیوار پوش

دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند و هر یک از آن ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در بخش مختلفی از ساختمان به کار برده می شوند. انواع مختلفی از دیوارپوش ها را می توان در پذیرایی به کار برد که هر یک با یک سری مزایا و معایب همراه هستند. در انتخاب دیوارپوش برای پذیرایی باید به نوع، کیفیت، طرح و رنگ آن نیز دقت شود.

انواع دیوارپوش پذیرایی

انواع اصلی دیوارپوش های پرکاربرد در پذیرایی را می توان در چند مورد زیر خلاصه کرد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

  • کاغذدیواری
  • دیوارپوش چوبی
  • دیوارپوش سنگی
  • دیوارپوش پی وی سی

کاغذ دیواری، ارزان ترین دیوارپوش برای پذیرایی

بدون شک جدایی از رنگ و نقاشی، کاغذ دیواری ها ارزان ترین نوع دیوارپوش ها هستند. انواع مختلفی از این دیوارپوش در بازار موجود هستند. برخی از آن ها از الیاف پارچه ای مانند ساخته شده اند که کیفیت و ماندگاری بیشتری را برای این نوع از دیوارپوش به بار می آورد. بسیاری از دیوارپوش های کاغذی دارای قابلیت های شستشو و ضد نوشتار هستند.

از نظر طرح و رنگ هم باید گفت که هیچ محدودیتی بر سر راه این انواع دیوارپوش پذیرایی وجود دارد. طرح های کاغذ دیواری از ساده تا شلوغ، از سنتی تا مدرن و از روشن تا تیره هستند؛ بنابراین، طیف گسترده ای از سلیقه ها را پوشش می دهند. نکته مهم انطباق آن با سبک و سیاق دکوراسیون داخلی است. کاذب دیواری های خود انواع مختلفی از نظر درجه کیفی دارند. از آنجایی که در کل طول عمر کمتری نسبت به سایر انواع دیوارپوش مناسب پذیرایی دارند، پس بهتر است که در صورت انتخاب کاغذ دیواری، انواع با کیفیت تر آن را انتخاب کنیم.

دیوارپوش های چوبی

دیوارپوش های چوب و ام دی اف (MDF) از گزینه های محبوب برای استفاده در طراحی پذیرایی ها هستند. این نوع از دیوارپوش ها در کنار قیمت بالایی که دارند اما ماندگاری و مقاومت بالایی را در اختیار کاربر قرار می دهند. از نقاط قوت این انواع دیوارپوش می توان به تأثیرات چندگانه آن ها اشاره کرد. به این معنی که علاوه بر تأثیر به سزایی که در زیباشناسی پذیرایی می توانند داشته باشند، در عایق کاری صوتی و حرارتی هم عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت.

عمدتاً از دیوارپوش های چوبی و ام دی اف (MDF) به صورت جزئی در دیوارهای پذیرای استفاده می شود. به این صورت که دیارهای کوچ یا صرفاً بخشی از یک دیوار را با این دیوارپوش ها می پوشانند. دیوارهای مشترک برای اجرای این دیوارپوش ها به دلیل نقش عایق صوتی که می توانند داشته باشند، گزینه بسیار ایده آلی هستند.

دیوارپوش سنگی، مقاوم ترین برای پذیرایی

دیوارپوش های سنگی که انواع بسیار متنوعی دارند نیز به صورت های مختلفی در پذیرایی ها استفاده می شوند. نوع رایج این نوع از دیوارپوش ها، استفاده از سنگ های آنتیک در بخش های مختلف پذیرایی به ویژه پشت تلویزیون ها است. دیوارپوش های سنگی چندان مناسب اجرای در تمامی بخش های پذیرایی نیستند صرفاً برای خارج کردن دکوراسیون دیوارهای پذیرایی از حالت یکنواختی از این انواع دیوارپوش استفاده می کنند. مرمر، ماسه سنگ، تراورتن، گرانیت و سنگ آنتیک از انواع دیوارپوش های سنگی مناسب پذیرایی هستند.

دیوارپوش های پی وی سی

شاید بتوان دیوارپوش های پی وی سی (PVC) را یکی از بهترین گزینه ها برای اجرا به عنوان دیوارپوش پذیرایی از جنبه های مختلف در نظر گرفت. دیوارپوش های پی وی سی، محصولاتی کاملاً مهندسی شده هستند. طی فرآیندهایی خاص، ویژگی های منحصر به فردی به این انواع از دیوارپوش ها داده می شود. ویژگی هایی که مقاومت بالا در برابر رطوبت، نور خورشید، ضربه و خراش از مهم ترین آن ها هستند.

دیوارپوش های پی وی سی به صورت های طرح های سه بعدی هم در بازار موجود هستند که بسیار محبوب شده اند. این نوع از دیوارپوش ها اغلب به صورت تکه ای ورد بخشی از پذیرایی به اجرا در می آیند. انواع توخالی دارای دوام زیاد در برابر پوسیدگی و رطوبت مقاوم هستند که دارای دو طرح چاپی و روکش دار هستند. انواع توپر یا سبک، دارای استحکام زیاد و در برابر ساییدگی و اشعه مقاوم هستند و می توان آن ها را در اندازه های دلخواه برش داد.

انواع دیگر دیوارپوش مناسب پذیرایی

علاوه بر انواع دیوارپوش که در بالا به آن ها اشاره شد، یک سری دیوارپوش خاص تر وجود دارند که کاربردهای محدودتری و منحصر به فردتری دارند. از این انواع دیوارپوش مناسب پذیرایی می توان به دیوارپوش های چرمی، دیوارپوش ها بتنی، دیوارپوش های آکوستیک، دیوارپوش کاشی و سرامیک اشاره کرد. این از دیوارپوش ها به ویژه نوع آکوستیک و بتنی کاربردهای بسیار خاصی دارند.

ارزان ترین دیوارپوش برای پذیرایی کدام است؟

اگر به دنبال یک گزینه ارزان هستید، بدون شک باید از میان رنگ و کاغذهای دیواری کی را انتخاب کنید. کاغذ دیواری از انواع دیوارپوش ارزان مناسب پذیرایی است و به همین دلیل هم است که بسیار رایج شده است. البته انواع باکیفیت و پیشرفته تری از کاغذ دیواری وجود دارند که از نظر قیمت در رنج های گران قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>