اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قالب بندی سقف ساختمان

قالب بندی سقف از جمله مراحل پیش از اجرای سقف با استفاده بتن است. در بسیاری ا ز انواع اجرای سقف از قالب بندی سقف استفاده می شود. به طور کلی برای اجرای سقف دال بتنی، تیرچه بلوک، تیرچه کرومیت، تیرچه کامپوزیت از قالب بندی سقف یا تیرها بهره برده می شود.

انواع قالب چیست؟

به طور کلی قالب هایی که برای اجرای سقف در ایران از آن ها استفاده می شود. قالب های چوبی، قالب های فلزی و قالب های پلاستیکی هستند. از قالب های چوبی برای اجرای سقف های تیرچه ای و از قالب های فلزی برای اجرای سقف دال بتنی و از قاب پلاستیکی برای اجرای سقف وافل استفاده می شود.

قالب چوبی

قالب چوبی معمولاً از چوب راش و تخته سه در کارگاه ساخته می شود. در ایران دو روش برای ساخت قالب چوبی وجود دارد. در یک روش که متداول تر است، از سه الوار چوب راش برای تهیه بدنه قالب و چوب های چهار تراش (چوب با سطح مقطع مربع و طول متغیر)، برای پشت بند و زواره قالب چوبی استفاده می شود که تمام این قطعات توسط میخ به هم متصل می شوند.

در روش دوم از چوب راش چهار تراش برای ساخت زواره و تخته سه لا (تخته سه لا پوشیده شده با رزین به منظور آب بندی) برای ساخت بدنه قالب استفاده می شود. در این قالب هم تمامی اجزا با میخ به هم متصل می شوند.

قالب فلزی

قالب فلزی در ایران برای اجرای سقف دال بتنی کاربرد دارد؛ زیرا مقاومت فلز در برابر بار بتن ریزی بسیار بیشتر از چوب است. قالب های فلزی از جنس ورق گالوانیزه هستند و برای جوش نخوردن به بتن و راحت جدا شدن، پیش از بتن ریزی، آن ها را روغن مالی می کنند. شکل قالب های فلزی معمولاً ورقه ای است، به جز قالب هایی که در کناره ها قرار می گیرند که لبه هایی دارند.

قالب پلاستیکی

قالب پلاستیکی از قالب های پرکاربرد در اجرای سقف وافل هستند. البته برای اجرای دیگر انواع سقف هم می توان از قالب های پلاستیکی استفاده کرد ولی این نوع قالب برای اجرای سقف وافل رواج دارد، زیرا می توان طرح های مختلفی مانند مربع، مستطیل، مثلث و... در آن اجرا کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>