اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الکتروموتور دستگاهی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. برعکس این عمل یعنی تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی توسط یک ژنراتور الکتریکی انجام می شود.

در الکتروموتورهای عادی، از طریق تعامل بین میدان مغناطیسی الکتروموتور و سیم پیچ جریان، نیرو در درون موتور تولید می شود.

شما می توانید انواع الکتروموتور را در اطراف خودتان ببینید. برای مثال نزدیک ترین آن ها، الکتروموتور موجود در کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ است که شامل دو الکتروموتور می باشد. یکی از آن ها وظیفه چرخش هارد دیسک را برعهده دارد و دیگری برای تهویه و ایجاد جریان هوا در کامپیوتر نصب شده است. همچنین در آشپزخانه هم می توانید نمونه های دیگری از الکتروموتور را مشاهده کنید. نظیر الکتروموتور ماشین لباسشویی یا الکتروموتور هود آشپزخانه.

انواع الکتروموتور
الکتروموتور انواع مختلفی دارد که بسته به نوع کاربرد آن در صنایع مختلف استفاده می گردد. از انواع الکتروموتور ها می توان به نوع تک فاز یا الکتروموتور سه فاز اشاره کرد که هر کدام از دسته های نامبرده در دور های مختلف و توان های متفاوت تولید می شوند. الکتروموتور ها بر اساس جنس بدنه و آلیاژ بکار رفته در ساخت آن ها نیز به دو دسته ی الکتروموتور های چدنی و الکتروموتور های آلومینیومی تقسیم می شوند.

کاربرد الکتروموتور
در صنایع گوناگون از انواع مختلف الکتروموتور یا موتور الکتریکی استفاده می شود، نظیر صنعت خودرو سازی یا صنعت کشتی رانی که از الکتروموتور هایی با ابعاد بزرگ استفاده می کنند.

می توان الکتروموتور را مهم ترین اختراع بشر دانست. چرا که صنایع زیادی وابسته به این محصول بوده و در دهه های اخیر شاهد تولید انواع مختلفی از الکتروموتور در سایزها و کاربرد های گوناگون بوده ایم. از برندهای معروف آن ها می توان به الکتروموتور زیمنس، الکتروموتور vemat و الکتروموتور ABB و برند ایرانی الکتروموتور موتوژن اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>