اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چکش تخریب

چکش تخریب چیست؟

چکش تخریب از مهم ترین و قوی ترین ابزارهای تخریب در مقیاس کوچک است. از این ابزار می توان به صورت دستی برای تخریب هر نوع سازه و سطح غیر فلزی از جمله سطوح بتنی استفاده کرد. ساختار طراحی چکش تخریب به گونه ای است که فرد بتوان بهترین کنترل را بر آن داشته باشد.

مهم ترین ویژگی این نوع چکش ها وزن زیاد و قدرت بسیار بالای آن است. از آن بیشتر برای تخریب سطوح غیر فلزی استفاده می شود. از نظر وزن و سیستم درونی به دو نوع روغنی و گریسی تقسیم می شوند. از نظر وزنی هم از 3 کیلوگرم تا 32 کیلوگرم دسته بندی می شوند. بسته به نوع کار و تخریب از وزن مناسب همان کار استفاده می شود.

کارکرد چکش تخریب

نحوه کارکرد چکش تخریب نیز به گونه ا یاست که با استفاده ضربه های پی در پی عمل ضربات چکش را شبیه سازی می کند. با ورود جریان برق به این ابزار قسمت استاتور یا بالشتک دستگاه روتور شروع به چرخش کرده و به واسطه دنده و شاتون، پیستون اصلی را در داخل سیلندر به حرکت در می آورد.

حرکت این پیستون سبب مکش در قسمت ضربه زن دستگاه شده و به این وسیله دستگاه شروع به ضربه زدن می کند. ضربات قلم به سازه ایجاد تخریب می کند. بعد از هر بار ضربه زدن یک فنر بسیار قوی اسکنه را به موقعیت قبل باز می گرداند.

انواع چکش تخریب بر اساس انرژی مصرفی

صرف نظر از تقسیم هم بندی هایی که بر اساس سیستم درونی و قدرت در خصوص چکش تخریب ارائه شده است، این ابزار تخریب دستی را می توان بر اساس انرژی مصرفی نیز به انواع زیر تقسیم بندی کرد.

  • چکش تخریب پنوماتیک توسط ژنراتور هوای زیادی را فشرده می کند و از این هوا برای کار تخریب استفاده می کند. این نوع از چکش تخریب رایج ترین آن در عملیات های تخریب به شمار می رود.
  • چکش تخریب الکتریکی از موتورهای الکتریکی برای به حرکت در آوردن چکش استفاده می کنند.
  • چکش تخریب بنزینی از موتور بنزینی برای این کار استفاده می کند.
  • چکش های هیدرولیکی از مایع هیدرولیک به جای هوا در سیستم چکش پنوماتیک استفاده می کند و چکش را به حرکت در می آورد.

انواع چکش تخریب بر اساس نوع کاربرد

چکش های تخریب را بر اساس کاربردهای مختلفی که می توان برای آن ها در نظر به انواع متنوعی طراحی و دسته بندی کرده اند که در زیر به آن ها اشاره شده است.

  • چکش های پتکی و گوه ای
  • چکش سر تیز
  • چکش ساچمه ای
  • چکش میخ دار
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>