اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بهترین چوب برای کمد دیواری

کمد دیواری به کمدی گفته می شود که تقریباً سه طرف آن را دیوار فراگرفته باشد و درب هایی از جنس چوب دارند. البته کمدهایی که به دیوار متصل هستند و امکان جابه جایی آن ها وجود ندارد نیز در دسته کمدهای دیواری قرار می گیرند که با استفاده از انواع چوب و ام دی اف ساخته می شوند.

تعریف کمد دیواری

همان طور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد یک کمد دیواری از سه، دو یا یک طرف به دیوار متصل است. کمد دیواری دارای یک چارچوب فلزی، چوبی یا ام دی اف است. کمد دیواری ها معمولاً دارای بدنه چوبی، ام دی اف و یا فلزی هستند. کمد دیواری را می توان در طرح ها، ابعاد و متریال مختلف تولید کرد در ادامه به ویژگی های کمدهای دیواری با متریال مختلف پرداخته شده است.

کمد دیواری با چوب راش

چوب راش یکی از انواع متریال رایج برای ساخت انواع مصنوعات چوبی است. چوب راش استحکام قابل قبولی دارد، کار با آن راحت است، وزن قابل تحمل و ماندگاری مناسبی هم دارد، از این رو از چوب راش برای ساخت کمد دیواری، کابینت، میز، صندلی، مبل، درب و... استفاده فراوان می شود.ساخت کمد دیواری با چوب راش گزینه مناسبی است. این چوب با ماندگاری بالا، ظاهری زیبا، مقاومت خوب در برابر ضربه و فشار می تواند خصوصیات یک کمد دیواری خوب را برآورده کند.

چوب راش به دلیل مقاومت خوب در برابر عوامل فیزیکی، برای ساخت بدنه کمد دیواری بسیار مناسب است. طرح ها و گره های زیبای چوب راش هم آن را گزینه خوبی برای درب کمد دیواری می کند. قیمت چوب راش و مانند ام دی اف های با کیفیت کمی بالا است، اگر به دنبال گزینه ای با قیمت مناسب تر هستید می توانید از چوب روسی یا لترون استفاده کنید.

چوب روسی

چوب روسی هم از جمله متریال در دسترس و پر مصرف تولیدات و مصنوعات چوبی محسوب می شود. چوب روسی در مقایسه با چوب راش وزن بالاتری دارد، مقاومت آن در برابر فشارهای مکانیکی بسیار کمتر است و معمولاً از آن برای ساخت قسمت هایی از وسایل چوبی که در دید نیست استفاده می شود.

اگر قصد سفارش ساخت کمد دیواری دارید. بهتر است از چوب روسی برای ساخت بدنه و تقسیم بندی های داخلی کمد دیواری استفاده کنید. از آنجایی که چوب روسی وزن بالا و مقاومت کمی دارد، بهتر است از آن برای ساخت میز، صندلی، مبل و وسایل قابل حمل استفاده نشود. همان طور که گفته شد بهترین مصرف چوب روسی قسمت هایی از کمد دیواری است که به دیوار متصل است. از نظر قیمتی چوب روسی از دو چوب راش و گردو ارزان تر است اگر به دنبال یک کمد دیواری چوبی ارزان قیمت هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از چوب روسی است.

چوب گردو

چوب گردو از جمله گران ترین و زیباترین چوب های موجود در بازار ایران است. این چوب به دلیل داشتن گره های زیاد، ظاهری زیبا و سختی در برش و ساخت، قیمت بالایی دارد. به تبع مصنوعات چوبی ساخته شده از چوب گردو نیز گران تر از دیگر نمونه های ساخته شده با چوب هایی مانند چوب روسی و راش هستند. استحکام بالا، زیبایی خیره کننده و دوام بالا در برابر نیروهای فیزیکی از جمله ویژگی های چوب گردو به حساب می آیند که در کنار عرضه پایین این چوب، باعث بالا رفتن قیمت آن می شود.

اگر به دنبال ساخت کمد دیواری، کابینت، مبل، میز، صندلی و... هستید و دوست دارید این محصول سالیان برای شما عمر کند و استفاده از آن باعث کاهش کیفیت و ظاهر زیبای آن نشود، پیشنهاد ما به شما استفاده از چوب گردو است. همان طور که گفته شد به دلیل ویژگی های منحصر به فرد چوب گردو و عرضه کم آن به بازار، این چوب قیمت بالایی دارد.

ام دی اف، بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری

ام دی اف با توجه به معنی عبارت کامل آن تخته فیبری با دانسیته یا چگالی پایین یا متوسط است. برای ساخت ام دی اف تکه های نرم و سخت چوب که حالت فیبری دارند با رزین یا موم مخلوط شده و با استفاده از حرارت پرس می شوند.

در انتها این تخته فیبر کم چگال یا ام دی اف با پوشش هایی از جنس های مختلف مانند هایگلس، ممبران و... پوشیده می شود. در کنار تخته فیبر با چگالی متوسط، تخته هایی فیبری با چگالی بالا یا اچ دی اف نیز وجود دارند که برای ساخت آن ها از رزین یا موم استفاده نشده است.

ام دی اف و اچ دی اف هر دو از گزینه های خوب و نسبتاً ارزان تر از چوب هستند که می توان از آن ها برای ساخت کمد دیواری و کابینت استفاده کرد. البته از آنجایی که این دو متریال وزن زیادی دارند، برای ساخت قسمت های بدنه و تقسیم بندی داخلی مناسب هستند.

از آنجایی که وزن بالایی دارند برای ساخت درب کمد دیواری پیشنهاد نمی شوند، ولی اگر از مدل درب های ریلی برای ساخت کمد دیواری استفاده می کنید و یا درب های کمد دیواری به صورت دو لت و سه لت ساخته می شوند و لولای محکمی دارند، از این دو متریال برای ساخت درب کمد دیواری نیز می توان استفاده کرد.

لترون، ارزانترین برای ساخت کمد دیواری

لترون در واقع نام یک شرکت است که اقدام به ساخت ورق های نئوپان با روکش ملامینه نمود. از آن پس نام لترون در ذهن بسیاری با صفحات ام دی اف با پوشش ملامینه برابر شد. لترون همان گونه که از تعریفش بر می آید دارای روکش براق و سخت مانند ملامین دارد که کار با آن را کمی دشوار می کند و برای برش و ساخت وسایل مختلف از این ورق ها نیاز به ماشین آلات خاص خود دارد.

اگر نمی خواهید برای ساخت کمد دیواری متحمل هزینه های زیادی شوید، توصیه می کنم از لترون استفاده کنید. این ورق به دلیل وزن بالا و مقاومت کمتر از ام دی اف دارای قیمت پایین تری است. با توجه به قیمت پایین این ورق ها نباید انتظار کیفیت بالا و دوام زیادی داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>