اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کروم بندی اتاق

روم بندی یکی از عملیات های ساختمانی است که در بخش های مختلف همچون دیوارها و کف ها اجرا می شود. کروم بندی در روی دیوار به منظور ایجاد یک سطح کاملاً صاف و یکنواخت به منظور اجرای انواع دیوار پوش ها به کار رفته می شود. کروم بندی در کف نیز به مانند کروم بندی روی دیوار هدف خاصی را دنبال می کند و طبق مراحل مشخصی هم به اجرا در می آید.

کروم بندی کف اتاق چیست؟

کف سازی فضای داخلی ساختمان باید با دقت کافی صورت گیرد تا در نهایت یک سطح کاملاً مناسب و یکنواخت به منظور اجرای انواع کف پوش به دست آید. کروم بندی عملیاتی است که کمک می کند یک کف کاملاً تراز و صاف را در اتاق داشته باشیم و بدون هیچ گونه مشکلی به اجرای نوع کف پوش مورد نظر بپردازیم. کروم بندی در کف نیز اهداف مختلفی را دنبال می کند که فراهم کردن یک سطح صاف و یکنواخت با یک درجه مشخص از شیب از جمله آن ها است.

چرا باید کف اتاق را کروم بندی کرد؟

لازمه اجرای انواع کف پوش از پارکت گرفته تا سرامیک، فراهم بودن یک سطح کاملاً صاف و یکنواخت است. کف اتاق ها هر چقدر بزرگ تر که باشد، پرداختن به آن و به دست آوردن یک سطح کاملاً تراز دشوارتر خواهد بود. به همین دلیل در کف سازی اتاق سعی می کنند حتماً از عملیات کروم بندی بهر ببرند.

کروم بندی اگر به شیوه مناسبی صورت گیرد، فضای کف اتاق را به قطعاتی کوچک تر تقسیم بندی می کند و در این صورت پرداختن به این قطعات کوچک بسیار آسان تر و متعاقباً با دقت بالاتری صورت خواهد گرفت. در نهایت یک سطح کاملاً صاف و تراز به دست خواهد آمد که برای اجرای انواع کف پوش بسیار مناسب خواهد بود.

مزایای اجرای کرم بندی چیست؟

کروم بندی مزایایی به دنبال دارد که بسیاری را به استفاده از آن ترغیب می کند. در زیر به اهم مزایای استفاده از عملیات کروم بندی در کف اتاق اشاره شده است.

  • پر کردن تمامی پستی و بلندی های موجود در کف اتاق به کمتری زحمت ممکن.
  • به دست دادن یک سطح کاملاً صاف و تراز
  • استفاده بهینه از مصالح کف سازی مانند سیمان و بتن
  • افزایش قابل توجه کیفیت نهایی کار
  • کاهش هزینه کف سازی در بخش های مختلف ساختمان
  • افزایش سرعت اجرای کف سازی بدون هیچ گونه افت کیفیت

مراحل کروم بندی کف اتاق

در ساختمان سازی، کف سازی با مصالح مختلفی از جمله فوم بتن یا پوکه های معدنی صورت می گیرد که در هر دو صورت برای اینکه بتوان بدون هیچ گونه مشکلی در آینده اقدام به اجرای انواع مختلفی از کف پوش ها کرد، باید عملیات کروم بندی را به اجرا در آورد. برای اجرای کروم بندی در کف اتاق ها بر اساس مراحل زیر به پیش می رویم.

در مرحله اول باید با استفاده از ابزاری که در اختیار داریم، بلندترین نقطه موجود در کف اتاق را مشخص کنیم. برای این کار استفاده از مترهای لیزی نتیجه خوبی به دست خواهد داد در غیر این صورت باید به صورت چشمی و مترهای معمولی اقدام به مشخص کردن بلندترین نقطه در کف اتاق کرد.

در مرحله دوم، بعد از مشخص کردن بالاتری نقطه کف اتاق نوبت به اندازه دقیق کف اتاق مورد را مشخص کنیم. اندازه کف تعیین کننده تعداد کروم بندی های کف اتاق خواهد بود. برای مثال، اگر کف اتاق 20 متر مربع است، تعداد 4 تا 6 عدد کروم نقطه ای در نظر گرفته می شود. نکته مهم در خصوص تعیین تعداد کروم های نقطه ای این است که هر چقدر تعداد کروم های نقطه ای بیشتر باشد، متعاقباً تراز بودن کف اتاق بهتر صورت خواهد گرفت.

در مرحله سوم، بعد از تعیین تعداد کروم های نقطه ای بر اساس اندازه کف اتاق نوبت به اجرا شمشه ها می رسد. شمشه در واقع دو کروم نقطه ای را به یکدیگر متصل می کند. این شمشه ها می توانند از جنس سیمان یا گچ باشند. برای اجرای هر چه بهتر شمشه ها، عمدتاً دو کروم نقطه ای را ابتدا با نخ یا چوب به یکدیگر وصل می کنند. با متصل کردن تمامی کروم های نقطه ای با یکدیگر، کف اتاق به قطعات کوچک تری تقسیم می شود.

در مرحله آخر نیز باید با استفاده از مصالح مورد نظر که می تواند فوم بتن یا انواع پوکه باشد به پر کردن کروم بندی ها اقدام کرد. با اتمام کف سازی، در صورتی که کروم بندی به طرز صحیحی صورت گرفته باشد، یک کف کاملاً تراز و بدون هیچ گونه پستی و بلندی به دست خواهد آمد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>