اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خانه هوشمند

هوشمند سازی ساختمان بیسیم (wireless Building Intelligence) از جمله روش های کنترل امور خانه در دنیای امروز است. نظارت بر عبور و مرور، کنترل فرزندان، نظافت و انجام امور نظافتی، روشنایی، امنیت، تنظیم گرمایش و سرمایش، پخش موسیقی، اعلام و اطفا حریق، کنترل و تنظیم پخش و ضبط برنامه های مختلف از تلویزیون و... همگی از جمله مواردی هستند که یک سیستم هوشمند سازی ساختمان قابلیت انجام آن ها را دارد.

هوشمند سازی ساختمان بیسیم چیست؟

هوشمند سازی ساختمان به طور کلی به شرایطی گفته می شود که در آن با استفاده از سه عمل تشخیص، دستور، عملکرد توسط سیستم هوشمند و به وسیله حسگرها، پردازنده ها و عملگرها، امور انجام می گیرد.

اجازه دهید این تعریف را با یک مثال توضیح دهم، در یک خانه ای که با تجهیزات لازم هوشمند سازی صورت گرفته است، از طریق تلفن همراه می توان جاروبرقی رباتیک را برای تمیز کردن کف خانه فراخواند، حال تفاوتی ندارد که در خانه باشید یا خیر، یا مثلاً با ورود افرادی به خانه هنگام عدم حضور مالک یا ساکن خانه، آلارم یا هشداری به دستگاه هوشمند که در اینجا تلفن همراه هوشمند است فرستاده می شود.

ناگفته نماند که برای هوشمند سازی ساختمان بیسیم یا با سیم لازم است که وسایلی که درخواست اتصال آن ها به سیستم را داریم، هوشمند باشند، به طور مثال روشن کردن لباسشویی در زمانی که در منزل نیستید از طریق سیستم هوشمند نصب شده روی تلفن همراه در صورتی قابل انجام است که لباسشویی مورد نظر هوشمند باشد و به شبکه بیسیم متصل باشد. لازم به ذکر است که عرض کنم هوشمند سازی ساختمان نیازمند وجود لوازم الکتریکی و الکترومکانیکی هوشمند است.

انواع سیستم های بی سیم کدم اند؟ چرا سیستم Wi-Fi متداول تر است؟

سیستم هوشمند بی سیم انواع مختلفی دارد که از ضعیف تا قوی طبقه بندی می شوند. تعدادی از معروف ترین آن ها می توان به زیگ بی (ZigBee)، بلوتوث (Bluetooth)، وای فای (Wi-fi)، زد وی (Zway)، ومو (Wemo) و نست (Nest) اشاره کرد. از بین شبکه های بیسیم نامبرده در بالا سیستم وای فای نسبت به سایرین مقرون به صرفه تر بود و امکان دسترسی به آن بیشتر است به همین خاطر از این سیستم در خانه های هوشمند بیشتر استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>