اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با توجه به اینکه یک سیلندر و پیستون، به تنهایی نمی تواند نیروی لازم برای حرکت خودرو را فراهم آورد، معمولا در خودروها، از چند سیلندر استفاده می کنند.

از آنجایی که سیلندر، استوانه ای توخالی می باشد، جهت ایجاد چند سیلندر، بر روی یک بلوک فلزی، چند سوراخ ایجاد می کنند و آن را بلوک سیلندر می نامند. در صنعت به سوراخ های ایجاد شده در بلوک سیلندر، بوش سیلندر گفته می شود. در شکل زیر یک نمونه از بلوک سیلندر را مشاهده می کنید.

بلوک سیلندر، در واقع بیس و پایه سایر اجزا و قطعات موتور می باشد چرا که می توان گفت سایر اجزا موتور به نوعی به آن متصل می شوند و بلوک سیلندر معمولا حجیم ترین و سنگین ترین قسمت یک موتور می باشد.

در بلوک سیلندر، معمولا بوش های سیلندر را در امتداد یک خط ایجاد می کنند.

در بعضی از موتورهایی که تعداد سیلندرهای آن زیاد می باشد، جهت کاهش عرض بلوک سیلندر و در نتیجه کاهش عرض کلی موتور خودرو و همچنین کارکرد بهتر موتور خودرو، موتور را به صورت V شکل می سازند یعنی نصف بوش های سیلندر را با زاویه ( نسبت به میل لنگ) و به صورت جفت در روبروی یکدیگر قرار می دهند.در شکل زیر یک نمونه از این بلوک سیلندر را می بینید.

 بر روی سطح بلوک سیلندر علاوه بر بوش های سیلندر، شیار، سوراخ و برجستگی های کوچک و بزرگ فراوانی وجود دارد که هیچ کدام بی علت نیست و محل اتصال سایر اجزا و قطعات موتور می باشد.

انتهای بلوک سیلندر توسط کارتل مسدود می شود یعنی همانطور که بالای بلوک سیلندر، سرسیلندر نصب می شود، پایین بلوک سیلندر نیز کاتل نصب می شود. 

در شکل زیر می توانید موقعیت بلوک سیلندر و کارتل روغن ( یا همان مخزن روغن) و بعضی از سایر اجزا موتور را ببینید. ( تمام اجزا موتور نشان داده نشده است)

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
دولت شاه خسروی :
درود بر رهنما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>