اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما بیمه شخص ثالث تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
بیمه شخص ثالث از دم قسط
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

پوشاک

تجارت پوشاک در ایران: 
تجارت پوشاک در ایران می تواند بسیار بر روی صنعت نساجی تأثیر مثبت داشته باشد به طوریکه هر چقدر بر روی کیفیت آن تمرکز داشته باشید و البته نسبت به معرفی برندتان در بازار جهانی تلاش کنید بهتر و راحت تر به موفقیت می رسید.

با توجه به وضعیت تولیدی ایران و ظرفیت ها، پتانسیل های طبیعی، پتانسیل دامپروری و کشاورزی (پایه‌‌های الیاف هستند و هم نساجی بسیار قدرتمندی که دارد) که متاسفانه در چند سال اخیر این بخش تضعیف داشته است.

حالت دوگانه نساجی دو کشور ایران و ترکیه:
در سه دهه اخیر رشد نساجی ایران و ترکیه کاملا معکوس بوده است. سهم بزرگی از اقتصاد کشور ایران در اوایل دهه هفتاد شمسی مربوط به نساجی بود یعنی چیزی حدود بیست درصد اقتصاد غیر نفتی ایران از طریق نساجی بود و اکنون به سه درصد کاهش پیدا کرده است.

برای کشور ترکیه در این بخش از پانزده درصد به سی درصد افزایش داشته است. سی درصد اقتصاد ترکیه در حال حاضر نساجی تشکیل می دهد و در ایران لباس های ترکیه بسیار معروف و پرکاربرد است تا جایی که تجار ایرانی لباس یا پارچه تولید شده را به نام نساجی ترکیه به بازار عرضه می کنند.

محبوبیت محصولات ترک در ایران برای چیست؟
بحث عدم برند سازی و تصورات غلطی که در جامعه شکل گرفته است باعث محبوبیت و کاربردی بودن نساجی کشور ترکیه در ایران شده است.

یکی از نساجی های ایران که دستگاه خیلی خوبی از کشور ایتالیا برای کارگاه خود تهیه کرده بود و پارچه های خوبی هم تولید داشت اما چیزی به نام بخش فروش و بازاریابی در این نساجی نبود. مالک این نساجی به صورت عمده کار نمی کرد و فقط با دو تاجر از تهران کار می کرده است.

این تجار پارچه ها را به بعضی شرکت های ایرانی تحویل می دادند و برخی از این شرکت های تولیدی خود این پارچه را به عنوان کالای ترک بفروش می رسانند.

مشکل اکثر تولیدکنندگان ایران در راه صادرات:
به جای این که برند سازی کند و ظرفیت ها را افزایش دهد و صادر کند و می تواند در بازارهای دیگر عرضه کند و این گونه افراد باید به افراد متخصص در حوزه تجارت و صادرات مراجعه و مشورت بگیرند.

وضعیت صادرات پوشاک در ایران (بافت) دو هزارو نوزده:
میزان صادرات ایران بیش از 2.6 میلیون دلار و در این بخش ایران در رتبه صدو دوازدهم جهان قرار دارد. و کسانی که در تجارت فعالیت دارند باید از وضعیت ایران در جهان و بازارهای جهانی اطلاعات دقیق داشته باشند. در مقابل عدد بزرگ صادرات جهانی سهم ایران بسیار اندک است.

سهم صادرات ایران به کشورهای مختلف جهان و شش درصد، کشور قرقیزستان هفت درصد، کشور آلمان شش درصد است. با توجه به این که آلمان هم از محصولات ایران به کشور خود واردات دارد نشان می دهد که ظرفیت های بسیاری وجود دارد که نادیده گرفته می شود.

در این که خود کشور آلمان یک کشور پیشرفته تر از ایران است و با توجه به این نکته که خود یکی از بهترین‌ها در این حوزه می باشد. اکنون که ارزش پول ایران به شدت کاهش داشته و برای وارد کردن ارز به ایران و تجارت به کشورهایی نظیر آلمان فرصت خوبی است.

می توانید از این خلا تا بهبودی وضع ایران استفاده کرده و برند سازی خود را انجام دهید. بازار، پوشاک ایران را معرفی کنید تا ایران هم مانند ترکیه صاحب یک جایگاه همیشگی در بین آن ها پیدا کند.

بیشترین رشد سهم صادراتی ایران به کشورهای مختلف:
بین سال های 2015-2019 صدو نود درصد به کانادا و صد و هشتاد و هشت درصد به آذربایجان و صد و سی و پنج درصد به هلند بوده است. کانادا با این که بسیار از بعد مسافت از ایران فاصله دارد ولی برای هدف ما بسیار نزدیک است.

برخی از کشورها مثل هلند، آلمان، فرانسه سرمایه های انسانی و تکنولوژی خود را در اختیار صنایع پیشرفته قرار می دهند و در صنایعی که خردتر است کار نمی کنند و سعی می کنند آن ها را وارد کنند.

وضعیت صادرات پوشاک در ایران (غیر بافت) دو هزار و نوزده:
میزان صادرات ایران بیش از 1.4 میلیون دلار و رتبه جهانی ایران در این بخش صد و بیست و دو است.

سهم صادرات ایران به کشورهای مختلفک
کشورهای آذربایجان سی و چهار درصد، امارات بیست و پنج درصد، گرجستان یازده درصد است. آلمان، انگلستان و قزاقستان در رده های بعدی قرار دارند.

در آغاز کار تجارت ترجیح بر این است که ابتدا از کشورهای همسایه و یا با فاصله کمتری شروع کرد و بازار همسایه هم بازار کوچکی نیست و نزدیک بیست میلیارد دلار واردات دارد. مجموعه صادرات ایران در سال دو هزار و هجده بالغ بر پنجاه میلیون دلار بوده است.

بیشترین رشد سهم صادراتی ایران به کشورهای مختلف:
در بین سال های 2015-2019 کشورهای کانادا با دویست و چهارده درصد، انگلستان با دویست درصد، آذربایجان با صد و پنجاه و سه درصد و آلمان صد و ده درصد می باشد.

رشدی که در این چهار سال اتفاق افتاده به این معنی است که بیش از این ها می توان فعالیت داشت که فقط از یک پنجم فرصتی که در اختیار است استفاده می شود. 

وضعیت صادرات پوشاک در ایران (کفش) دو هزار و نوزده:
میزان صادرات ایران بیش از هشت میلیون دلار بوده و رتبه ای که در آن قرار دارد هشتاد و ششم جهان است. با وجود این که ایران یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان چرم به خصوص طبیعی است و متاسفانه در این بخش هم سهم بسیار ناچیزی دارد.

سهم صادرات ایران به کشورهای مختلف:
کشور آذربایجان با شصت و چهار درصد، گرجستان با هجده درصد و پاکستان پنج درصد است. روسیه، قطر، آلمان و فرانسه در رده های بعدی هستند.

بیشترین رشد سهم صادراتی ایران به کشورهای مختلف:
بین سال های 2015-2019: سوئیس با صد و هشتاد و هشت درصد و کانادا با صد و سی و یک درصد و آذربایجان با شصت و چهار درصد است. با وجود اینکه سوئیس متمول است و درآمد سالانه بالایی دارد.

می توان با طراحی لوکس و استفاده از چرم طبیعی بازار را اشغال کرد. با هزینه بسیار پایین به بهای تمام شده پایین می توان تولید کرد. با وجود تبادل قیمت می توان بازار را در اختیار گرفت. با کمک گرفتن از دانش، علم، فناوری می توان در این حوزه موفق عمل کرد.

وضعیت ایران در سال نود ونه:
صادرات چهار هزار و پانصد و بیست و هفت انواع پوشاک به ارزش بیش از سی و پنج میلیون دلار به بیست و نه کشور جهان است کشورهایی مانند: عراق، کویت، استرالیا، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، آلمان، کره، ژاپن، امارات، انگلستان
ونزوئلا، ساحل عاج، ایتالیا، ترکیه، کانادا، قطر، عمان، نیجریه، سوئیس، گرجستان، اسپانیا، دانمارک بیست و نه کشوری هستند که ایران به آن ها صادرات دارد.

اعدادی که در صادرات و واردات دنیا دیدید بسیار جالب توجه است و سهم ایران در این میان نیز بسیار ناچیز است. همان طور که ملاحظه کردید به کشورهای اروپایی هم صادرات انجام می شود پس می توان این ظرفیت را افزایش داد و موانع را از سر راه برداشت.

قوانین و موانع صادراتی پوشاک در ایران:
 موانع مرتبط با بخش تولید مانند:
کیفیت مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات و …
کشوری مانند سوئیس کیفیت بالاتری از اجناس از کشورهای در حال توسعه وارد می کند چرا که استانداردهای متفاوتی دارد. پس باید استانداردهای همه کشورها را مورد توجه قرار داد. اگر تاجر هستید و تولید نمی کنید می توانید کیفیت محصولات را بررسی کنید.

 بسته بندی و طراحی نامناسب آن:
برای بسته بندی باید از طراحان لباس سود برد در کشورهای توسعه یافته خود بسته بندی حائز اهمیت فراوان است. چگونه باید این بسته بندی انجام گیرد تا جذابیت داشته باشد و افراد را جذب کند. شناسایی بازار هدف باید بخش بندی بازار داشته باشد.

 عدم شناسایی مناسب بازارهای هدف:
وقتی کالایی را تولید می کنید باید کیفیت آن را برای بازار هدف خود در نظر بگیرید. مثلا لباس بافت را می توان برای کشور روسیه مناسب باشد. باید سلیقه و نوع استفاده از کدام بخش از لباس بنا به این ها تولید و صادر کنید. توان خرید قشر پایین مردم را در نظر گرفت.

بازاریابی ضعیف و غیر علمی:
اگر مایل به سرمایه گذاری هستید با مشاوره با افراد کارشناس و ماهر و با تجربه استفاده کنید. تا مسئله اصلی که تجارت است برطرف شود. ارزآوری بسیار زیاد و منافع جمعی که دارد با مسیر درست در پیش گرفتن میسر است.

عدم برندینگ صحیح در حوزه پوشاک:
خیلی راحت می توان با یک بسته بندی کوچک یک نماد یا نمونه فرستاد و اگر نپسندیدند خیلی زیان نکرده اید و هزینه ناچیزی را از دست داده اید. متخصصانی که در حوزه تولید محتوا هستند می توانند در گسترش این بخش کمک کنند که محصول خود را در عرصه بین الملل معرفی کنید.

 عدم استفاده مناسب از دیجیتال مارکتینگ:
مدل تجارت و بازاریابی اکنون تغییر کرده است با توجه به شرایط روز با بازاریابی دیجیتال انجام گیرد. با استفاده از اینترنت و گذاشتن مطالب به چند زبان مختلف بسیار در این بخش کمک رسان خواهد بود. 

عدم توجه مناسب به قوانین صادراتی کشور مقصد:
تعرفه های کشورهای مختلف پایین است و از این بابت هم خیلی راحت می توان صادر کرد. وقتی آنالیز کنید قیمت ها را سریع سرمایه شما برمی گردد. وقتی صادرات هم می کنید چون ارزآوری هم دارید با توجه به اختلاف قیمتی که در بازار وجود دارد درآمد هنگفتی برای صادرکننده دارد.

البته یک بخش از موانع مربوط به وزارت صمت می شود. بحث سیاست گذاری مناسبی که باید در حوزه صادرات انجام گیرد. با همین شرایط حال کارهایی انجام داد تا وضعیت موجود بهبود یابد.

توضیحات مختصر دیگر تولیددر این حوزه:
ظرفیتی که وجود دارد صنعت نساجی و پوشاک در تمام دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است توصیف اقتصادی بعضی از کشورها مانند هند، ویتنام، بنگلادش، پاکستان و تجربه های موفق کشورهایی مانند تایوان و چین داشته اند.

صنعتی است که با کمترین هزینه، دردسر راه اندازی می شود و گسترش می یابد و می توان روی صادرات آن کار کرد و بازار بزرگی دارد و کسی که در این حوزه وارد می شود هم در داخل هم در خارج می تواند موفق باشد.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>