اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه کاشت، پرورش و مراقبت از درخت آلبالو

فواید داشتن درخت آلبالو
آلبالو یکی از میوه های خوش طعم تابستان است که از نظر ظاهری بسیار شبیه یک میوه ی تابستانی دیگر به نام گیلاس می باشد. رنگ آلبالوی رسیده که روی درخت مشاهده می کنید باید سرخ و پس از چیدن از درخت و میل کردن آن مزه ی ترشی داشته باشد. با کاشت درخت آلبالو، در فصل بهار شاهد شکوفه های زیبا و قرمز رنگ آن خواهید بود که به حیاط خانه شما رنگ زیبایی می بخشد.

کشاورزی

فواید مصرف آلبالو

  • آلبالو اشتهاآور است.
  • مصرف آلبالو باعث ضدعفونی کردن معده می شود.
  • مصرف آلبالو برای زیبایی و طراوت پوست عالی است.
  • از آلبالو در تهیه ی کمپوت، شربت و مربا استفاده می شود.
  • مصرف آلبالو برای افرادی که روماتیسم یا بیماری قلبی دارند مفید است.
  • نوشیدن آب آلبالو بعد از ورزش، درد حاصل از کشیدگی ماهیچه ها را کاهش می دهد.
  • مصرف آلبالو برای بیماران دیابتی مناسب می باشد و باعث کاهش چربی و قند خون می شود.
  • نزدیکی آلبالو و گیلاس از نظر گیاه شناسی
  • آلبالو نسبت به گیلاس مقاومت بیشتری به خاک های مرطوب دارد.
  • درخت آلبالو در مقایسه با درخت گیلاس حجم کمتری اشغال می کند.
  • نیاز آبی آلبالو با گیلاس برابر است اگر چه مقاومت به خشکی در آلبالو بیشتر از گیلاس است.
  • درخت آلبالو خودش را تلقیح می کند و مانند گیلاس احتیاج به تلقیح ندارد و حتی گرده افشانی این گیاه می تواند گیلاس را هم تلقیح کند.

نحوه ی کاشت درخت آلبالو
کاشت درخت آلبالو، کار دشواری نیست و زمان مناسب کاشت آن اوایل آبان می باشد. برای کاشت درخت آلبالو ابتدا باید گلخانه یا فضایی که می خواهید درخت آلبالو را در آنجا پرورش دهید انتخاب کنید. فضایی را که انتخاب کرده اید باید حداقل روزی 5 ساعت آفتاب بگیرد.

همچنین درخت آلبالو نیاز به خاک غنی و حاصلخیز با عمق زیاد دارد. درخت آلبالو انواع مختلفی دارد که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارد. بعضی از آن ها سریع رشد کرده و دارای شاخه های پهنی هستند، برخی دیگر کوچک تر و جمع و جورتر هستند. بنابراین برایکاشت چند درخت آلبالو کنار هم باید فاصله آن ها را از هم درنظر بگیرید.

انواع روش کاشت درخت آلبالو
روش کاشت درخت آلبالو بسیار متنوع می باشد. از متداول ترین روش ها می توان به روش کاشت بذر، پاجوش و پیوند اشاره کرد. آلبالوهای معمولی به روش پاجوش کاشته می شوند ولی آلبالو گیسی و مجارستانی به روش پیوند با آلبالو تلخ و پیوند شکمی تولید می شوند. ارتفاع درخت آلبالو بین 3 تا 10 متر است و بین 25 تا 35 سال بار می دهد.

کاشت درخت آلبالو به روش بذر
برای کاشت درخت آلبالو به روش کاشت بذر در گلدان، باید گلدان حاوی این گیاه در فضای سرد نگهداری شود تا سرمای زمستانی به جوانه زنی آن در بهار کمک کند. 6 تا 8 هفته کافی است تا نیاز سرمایی این گیاه برطرف شود. همچنین این نیاز سرمایی را به طور مصنوعی در یخچال نیز می توان برطرف کرد.

کشاورزی

کاشت درخت آلبالو به روش هسته
بعد از کاشت بذر بیشترین روشی که برای کاشت درخت آلبالو از آن استفاده می شود، روش کاشت هسته است که از سایر روش ها بسیار آسان تر می باشد. در این روش ابتدا هسته ی آلبالو را جدا کرده و هسته را می شوییم تا گوشت آلبالو روی آن نباشد.

هسته های آلبالو را در ظرف شیشه ای که تا نصفه کود مرطوب وجود دارد قرار داده و روی آن را با کود مرطوب بپوشانید و در 4 درجه سلسیوس قرار دهید و همواره آن را مرطوب نگه دارید و از خیس کردن لایه های آن جلوگیری کنید.
بعد از تمام شدن خطر سرما هسته های آلبالو را در فضای باز بکارید به طوری که عمق گودال برای کاشت دو برابر طولش باشد سپس روی آن را ماسه بپوشانید و از سخت شدن خاک روی آن جلوگیری کنید تا مانع جوانه زنی نشود. دو ماه کاملا خاکش را مرطوب نگه دارید. پس از دو ماه جوانه ها ظاهر می شود.

کاشت درخت آلبالو: پرورش گیاه یک ساله
روش دیگر برای پرورش درخت آلبالو این است که به جای خرید بذر این گیاه، گیاه یک یا دوساله ی آن را خریداری کنید و به این نکته دقت کنید که گیاهی که انتخاب کرده اید شرایط و محیط رشدش به محیطی که شما در نظر دارید پرورش دهید نزدیک باشد زیرا گیاه به آن محیط عادت کرده است.

روش کاشت درخت آلبالو در اینجا به این صورت است که خاک را به عمق 60 سانتی متر حفر کنید و مقداری ماده ی آلی در انتهای گودال قرار دهید. ریشه ی گیاه را داخل گودال قرار دهید و سطح بالای ریشه ی گیاه را با خاک به طور کامل بپوشانید و برای کاهش حرکات احتمالی مانند وزش بادهای شدید بدنه ی آن را با طناب چند دور به دو میله ای که اطراف آن قرار دادید محکم ببندید.

خاک اطراف درخت را آبیاری کنید تا خاک آن سفت شود. بعد از آبیاری به آن کود دهید. کود را اطراف ریشه درخت بپاشید. درخت آلبالو پس از کاشت، مراقبت زیادی نیاز ندارد. این گیاه رطوبت و آب کافی از محیط اطراف خود دریافت می کند اما در روزهای خشک و بدون باران تابستان آن را باید آبیاری کنید.

نحوه ی مراقبت از درخت آلبالو
برای کاشت درخت آلبالو نکات ساده ای وجود دارد که در صورت دانستن و رعایت آن ها باعث تولید محصول خوب و باکیفیت می شود.

خاک
نکته ی مهم درمورد خاک درخت آلبالو این است که خاک آن باید سبک و مرغوب باشد و همواره مرطوب نگه داری شود. این گیاه هم در خاک اسیدی و هم در خاک بازی می تواند رشد کند و سازگار است اما برای داشتن یک گیاه خوب، بهتر است خاک اسیدی باشد. خاک این گیاه برای تولید محصول باکیفیت و خوب به ترکیبات پتاس احتیاج دارد و از ازت هم برای جلوگیری از سرمازدگی استفاده می کنند.

نور
فضایی که آلبالو در آن کاشته می شود باید حداقل به مدت 5 ساعت آفتاب بگیرد. کاشت درخت آلبالو در محیطی که نور به آن نمی رسد، باعث می شود گیاه میوه ندهد و یا مزه ی آن بسیار ترش شود.

آبیاری
کاشت درخت آلبالو در محیط های خشک آسیب زیادی به آن وارد نمی کند اما چون دارای ریشه های بلندی است که تا عمق 5 متری زمین می رسد، نمی تواند آب را در آن عمق جذب کند. بنابراین در فصل تابستان آبیاری باید به صورت منظم و عمیق انجام شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>