اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه کاشت گل لاله: گل لاله گلی زیبا با تنوع رنگی بسیار زیاد است و بیش از 150 نوع از این گل در جهان شناخته شده است. گل لاله از جمله گیاهانی هست که هم در گلدان و هم در باغ کاشته می شود. در اینجا قصد داریم شما را با نحوه کاشت گل لاله آشنا کنیم. درست است شاید کاشت این گیاه در منزل کمی عجیب به نظر برسد ولی شدنی است.

کاشت گل لاله بر خلاف تصور عموم کاری بسیار راحت است و می توانید نزدیک عید گلهای زیبایی داشته باشید. یکی از سرگرمیهایی که بسیاری افراد در خانه دارند، کاشت گل و گیاه و پرورش و قلمه زنی و تکثیر گیاهان است. خوب است بدانید کاشت گل لاله روشهای متعددی دارد.

گل

آشنایی با گل لاله:
نام علمی این گیاه Tulip و گیاهی سرده ای از تیرهٔ سوسنیان و جزو گلهای بهاری می باشد، گل لاله را هم در گلدان و هم به صورت توده ای می توانید بکارید. رنگهای این گیاه بسیار جذاب و در طیف رنگی قرمز، سفید، زرد و صورتی می باشد. گل لاله پس از کاشت پیاز به 5تا 8 سال نیاز دارد تا رشد کند و گل دهد. برای تولید تجاری این گیاه برداشت گل لاله در اواخر تابستان صورت می گیرد.

زمان کاشت پیاز گل لاله
اگر می خواهید که تا فروردین ماه و برای سفره هفت سین گل لاله داشته باشدی باید از اواخر پاییز تا اوایل بهمن عمل کاشت را انجام دهید تا گلدهی گیاه در اواخر اسفند اتفاق بیوفتد ولی در غیر این صورت با فراهم کردن شرایط مناسب رشد برای گیاه میتویند در خانه هر فصلی این گیاه زیبا رو بکارید.

شرایط مناسب نگهداری و کاشت گل لاله
خاک مناسب کاشت لاله:
خاک مناسب برای کاشت این گل بهتر است PH خنثی داشته باشد. خاک باغجه 60%، بادی 25%، برگ پوسیده 15%، مناسب کاشت گیاه است. بهتر است لاله از اوایل آبان تا اواسط دی کاشته شود. میتویند

در واقع مخلوطی از کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت یا رکیب یاز کود و خاک برگ و ماسه و خاک باغچه مخلوط مناسبی است. کمی خاک در گلدان ریخته و پیازها را توی خاک قرار می دهیم. دقت کنید نوک پیازها رو به بالا باشد. سپس بقیه گلدان را پر از خاک می کنیم. لازم است خاک زهکشی خوبی داشته باشد. بعد از کاشت پیازها یک بار خاک را آبیاری کنید.

دمای مناسب رشد:
دمای مناسب برای رشد گل لاله 2تا 4درجه است. در اسفند ماه گل لاله جوانه زده و سر از خاک برمی آورد. در این ماه بهتر است ماسه داخل گلدان را خالی کنید و آن را در دمای 7تا 20 درچه بگذارید.

گل لاله به سرما مقاوم است و در مناطق سردسیر، گلی همیشگی به شمار می رود. لاله در کشور هلند به طور گسترده و به منظور تجاری تولید می شود. به شکلی که سالانه 3میلیارد شاخه گل لاله از این کشور به بیرون صادر می شود.

نور کافی:
پس از رشد و رویش جوانه ها، گل لاله به نور زیادتری نیاز دارد. سعی کنید آن را پشت پنجره آفتابگیر قرار دهید. و یا اگر قصد کاشت در باغچه را دارید حتما محلی که حداقل در روز 5 ساعت نور به گیاه بتابد را انتخاب کنید.

طرز آبیاری:
در صورتی که این گیاه را در محیط باز بکارید، تا فصل بهار نیازی به آبیاری ندارد. ولی در گلدان وضع فرق می کند و باید آبیاری شود. البته نه ابیاری و رطوبت بیش از حد، بلکه آبیاری متوسط برای لاله کافیست.

کوددهی:
برای تغذیه این گیاه به کود نیاز دارد. در صورتی که از پیاز لاله برای سال بعد استفاده می کنید، لازم است با کود تقویت شود.

گل

نحوه کاشت پیاز گل لاله در گلدان:
لاله گیاهی دائمی نبوده و به مدت یک ماه دوام دارد. بعد از اتمام گلدهی می توانید پیازش را درآورده و ساقه آن را قطع کنید. سپس پیاز را در جایی خشک و تاریک نگه دارید تا سال دیگر دوباره آن را بکارید.

انتخاب پیاز مناسب
پیاز لاله هلندی فقط دو سال گل می دهد و نمی توانید آن را تکثیر کنید، چون کشور هلند گلها را عقیم می کند. ولی پیاز ایرانی هر سال گل می دهد و قابل تکثیر است.

برای انتخاب پیاز سعی کنید پیازهایی سالم را انتخاب نمایید. گلدانی با سایز 10سانت را انتخاب کنید تا بتوانید پیاز را درون آن بکارید. یعنی دهانه و قطر گلدانتان 10سانت باشد. هر چه گلدان بزرگ تری داشته باشید، گل لاله بهتر رشد می کند.

مراحل کاشت پیاز گل لاله در گلدان
خاک را آبیاری نمایید، و تنها یک بار کافیست و گلدانها را در محیطی خشک و تاریک بگذارید. پس از 5 تا 6 هفته آنها را به جایی با دمای 24تا 25درجه ببرید و هر 3تا 4 روز آبیاری نمایید.

اگر جوانه ها خواستند سر از خاک دربیاورند، اما هنوز زمان گلدهی زود استمی توانید روی آن را با چیزی بپوشانید تا در تاریکی بماند و گلدهیش به تعویق بیافتد. یک هفته پیش از اینکه می خواهید گیاه گل دهد، آن را در معرض نور بگذارید.

زمان گلدهی گل لاله:
گل لاله در ماه فروردین و اردیبهشت گل می دهد. بعد از اتمام گلدهی، آبیاری را قطع کنید و ساقه ای که گل می داد را با قیچی باغبانی ببرید و جدا کنید. پس از خشک شدن برگها، پیازها را به آرامی که آسیب نبینند از زمین و گلدان درآورده و ریشه و ساقه را قیچی کنید. می توانید پیازها را در یخچال نگهداری کنید و اواخر بهمن ماه در زمستان دوباره بکارید.

کاشت گل لاله در باغچه
اگر آب و هوای محل زندگی شما برای کاشت در باغچه مناسب باشد به این شکل عمل کنید، برای کاشت گل لاله در باغچه ابتدا خاک را با بیل شخم بزنید و سپس آن را صاف کنید، حتما از کود حیوانی پوسیده در ترکیب خاک استفاده کنید تا پیاز ها رشد خوبی داشته باشند، سپس پیاز ها را با فاصله حدود 2 سانتی متری از هم به ردیف در خاک قرار دهید و سپس روی آنها را با خاک و کود حیوانی پوسیده بپوشانید و با استفاده از آب پاش آن را آبیاری کنید.

در غیر این صورت پیاز را در گلدان بکارید و در فصل بهار به باغچه انتقال دهید و یا گلدانی که به گل نشسته را هم میتونید به حیاط انتقال دهید و از زیبایی گلها استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>