اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آرماتور بندی ساختمان

آرماتور بندی ساختمان چیست؟

آرماتوربندی ساختمان یکی از مراحل اجرای سازه های اسکلت بتنی می باشد. تحمل پذیری بتن در برابر نیروهای فشاری زیاد است، در حالی که در برابر نیروهای کششی و نیروهای برشی ناشی از عواملی مثل باد و زمین لرزه تحمل پذیر نمی باشد. از این رو با استفاده از فرآیند آرماتوربندی در اجرای اسکلت بتنی، سازه در مقابل نیروهای ناشی از بادهای شدید و زلزله نیز مقاوم می گردد.

در واقع آنچه سازه های بتنی را مستحکم می کند تجمیع مقاومت بتن در برابر نیروهای فشاری و مقاومت آرماتور در برابر نیروهای کششی است. در اجرای آرماتوربندی، میلگرد با اندازه مناسب بر اساس طراحی و نقشه سازه تهیه شده و مناسب ترین روش برای اجرای آرماتوربندی و نحوه قرار گرفتن آرماتور و میلگردها توسط مهندس سازه انتخاب می شود و در نهایت قالب بندی و بتن ریزی انجام می گیرد.

میلگردها در اندازه های مختلفی وجود دارند. برای آرماتوربندی سازه های بتنی بزرگ اغلب از میلگردهایی با قطر بزرگ تر و برای آرماتوربندی سازه های کوچک تر از میلگردهای کوچک تر استفاده می شود.

در چه صورت به اکیپ آرماتور بندی ساختمان نیاز دارید؟

همانطور که قبلا هم اشاره شده آرماتوربندی ساختمان در واقع یکی از مراحل اجرای اسکلت بتنی ساختمان می باشد که به منظور جبران سازی ضعف بتن در برابر نیروهای کششی یا خمشی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در حال ساخت سازه ای با اسکلت بتنی هستید بدون شک در مرحله بتن ریزی به آرماتوربندی هم نیاز دارید.

آرماتوربندی ساختمان یک کار کاملا تخصصی و فنی است. نحوه قرار گرفتن آرماتور در سازه بتنی در هنگام بتن ریزی، تأثیر بسیار زیادی بر روی رسیدن بتن به نقاط مختلف آرماتور دارد. در نتیجه آرماتوربندی ساختمان فرآیند بسیار مهمی ست که برای اجرای آن به یک اکیپ با تجربه و کاربلد نیاز خواهید داشت.

هزینه اجرای آرماتور بندی ساختمان چقدر است؟

هزینه اجرای آرماتوربندی به چندین عامل بستگی دارد. وزن میلگردهای فلزی و سایز آن ها، متراژ پروژه، نوع سازه، تعداد طبقات سازه و دستمزد آرماتوربندی از جمله عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت اجرای آرماتوربندی ساختمان هستند.

نکات مهم در اجرای آرماتور بندی ساختمان کدامند؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در اجرای آرماتوربندی ساختمان باید رعایت شود توجه به سالم بودن و تمیزی میلگردها می باشد. آرماتورها به هیچ عنوان نباید رنگی، روغنی یا زنگ زده باشند. چرا که در غیر اینصورت استحکام سازه بتنی با مشکل روبرو خواهد شد.

یکی دیگر از نکات مهم در اجرای آرماتور بندی ساختمان توجه به فاصله ی استاندارد آرماتورهای عرضی نسبت به یکدیگر است. فاصله بین آرماتورهای عرضی که در واقع نقش نگهدارنده آرماتورهای طولی را به عهده دارند به هیچ عنوان نباید از 20 سانتی متر بیشتر باشد.

رعایت نمودن فاصله استاندارد بین میلگردها تا سطح قالب بندی، نحوه صحیح بریدن میلگردها توسط قیچی و همچنین نحوه صحیح خم نمودن میلگردها از دیگر نکات مهم در اجرای آرماتوربندی ساختمان هستند که باید توسط مهندس ناظر بررسی شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محسن:
چگونه میتونم مهر پیمانکاری ساختمان دریافت کنم درجه ۳ هم از فنی حرفه ای گرفتم راهنمایی کنین تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>