اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی گل بنفشه
گل بنفشه به دلیل زیبای و تنوع رنگ همچنین آسان بودن پرورش و نگهداری دارای محبوبت زیادی می باشد. نام علمی بنفشه pansy viola می باشد.بنفشه گیاهی است یک ساله که در صورتی که هرس شود و شرایط لازم فراهم باشد تا دو سال هم می توان نگهداری کرد. گل بنفشه دارای رنگ ها بسیار زیادی است که هم در فضای سبز کاشته می شود و همچنین در گلدان.در این مقاله به آموزش نگهداری از این گیاه می پردازیم.

نحوه کاشت بذر گل بنفشه:

زمان مناسب کاشت بنفشه اویل شهریور تا اواسط پاییز می باشد.

مقداری خاک را دورن گلدان و یا سبد ریخته یا در قسمتی از باغچه بذرهارا روی خاک بپاشید. حالا حدود نیم سانت روی آن کود دامی پوسیده یا ورمی کومپوست بریزید. سپس خوب آبیاری کنید. حدود 5 الی 15 روز بعد بذرها سبز می شوند و زمانی که مقداری بزرگ شدن (حدود یکماهه) رسیدند آنها را از خزانه در آورده و در محلی که می خواهید به فاصله 15 الی 20 سانت نشا کنید. بهترین روش همین است.

گل

برخی ها بذر را روی محلی که مورد نظرشان هست میپاشند تا همان جا سبز بشود اما این روش درست نیست دلیلش این است که زمان بذرپاشی بذرها نامنظم روی زمین میافتند و وقتی سبز می شوند خیلی از آنها ممکن است کنار هم سبز بشن اما زمانی که بذرهارو درون خزانه بکارید بعد می توانید به صورت منظم بوته های این گل را به هر طریقی و به هر فاصله ای که می خواهید بکارید.

به این نکته هم حتما توجه شود: هیچ وقت اقدام به نگهداری گل و گیاهان بیرونی در منزل نکنید چون درون منزل نور و تهویه هوای کافی برای رشد گیاهان و درختان بیرونی وجود ندارد حتی کاشت بذر هم ممکن است با مشکل مواجه شود در کل اگر مکانی برای کاشت بذر ندارید و مجبور هستید که در منزل این کار را بکنید بهتر است گلدان خزانه را روی پنجره جنوبی بگذارید تا نور کافی به آن برسد و حتما پس از سبز شدن بذر گیاهانی که بیرونی هستند آنها را به بیرون از خانه انتقال بدهید اگر ( به بیرون انتقال ندهید ساقه ها دراز شده و کم کم از بین میرود)

تکثیر و ازدیاد گل بنفشه:

تکثیر این گیاه به 4 روش شامل کشت با بذر، قلمه زدن، تقسیم با ریشه و تقسیم ساقه انجام می شود که بستگی به نوع گونه، از یکی از آن ها استفاده می شود مهم ترین روش تکثیر که اکثر گونه ها از این روش ازدیاد می یابند، کشت بذر است. در این روش عمل نشاکاری صورت می گیرد که در مرداد در شاسی می کارند و نشاها را در پاییز با زمین اصلی انتقال می دهند و در زمستان در زیر برف باقی می مانند. انتقال نشا هر چه زودتر انجام شود، گل ها درشت تر خواهد شد.

خاک مناسب:

خاکی که دارای خاک برگ باشد و غنی از کود حیوانی باشد، رشد مطلوبی را برای گیاه ایجاد می کند البته نکته مهم این است که حتما زهکش خاک مناسب باشد.

آبیاری گل بنفشه:

این گیاه به آبیاری کافی و منظم نیاز دارد. اگر خاک خشک شود، باعث می شود گلدهی کاهش یابد و اگر غرقابی اتفاق بیافتد، ریشه دچار خفگی شده و می پوسد و گیاه از بین می رود.

گل

نور مورد نیاز:

بنفشه گیاهیست آفتاب دوست. البته می تواند کمی سایه را تحمل کند ولی باید توجه داشت که اگر محیط رشد گیاه، نتواند نور مورد نیاز گیاه را فراهم کند، گل های تولید شده کوچک خواهند شد.

نگهداری و مراقبت ها:

- در زمان کاشت بذر باید توجه داشت که چون گیاه به آفتاب سوختگی حساس است، پس باید سایه را در خزانه ایجاد کرد.

- گونه بنفشه سه رنگ، به مرگ گیاهچه حساس است پس باید توجه داشت که محیط کشت آلوده نباشد و کود دامی که به محیط اضافه می شود دچار آلودگی نباشد.
دما:

این گیاه هوای خنک را دوست دارد. وقتی به اواخر بهار می رسیم و هوا رو به گرمی می رود، گلدهی کم می شود. در زمستان می توان سرما و یخبندان را تحمل کند و زیر برف زنده می ماند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>