اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه حوله ای

صادرات پارچه حوله ای به ترکیه:
اگرچه سابقه صنعت نساجی در ترکیه به قرن هفده میلادی در امپراطوری عثمانی بازمی گردد، اما صنعت نساجی در قرن بیستم و با تأسیس کشور ترکیه وارد دوره نوسازی و مدرنیزاسیون شد، به تبع رشد کمی و کیفی صنعت پارچه بافی این کشور به عنوان لوکوموتیو صادرات، بخش پوشاک آماده مصرف (Ready-to-wear) هم به مرور رشد کرد.

در دو دهه اخیر همواره بیش از ده درصد کل صادرات ترکیه از آن این صنعت بوده است، جالب است بدانیم تقریبا نیمی صادرات پوشاک ترکیه به کشورهای اتحادیه اروپا تعلق دارد. آلمان، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، دانمارک، آمریکا، بلژیک و سوئد مقاصد اصلی صادراتی این کشور به شمار می آیند.

وضعیت مناسب صادرات صنعت پوشاک ترکیه دلایل متعددی دارد که در ادامه برخی این موارد را بررسی خواهیم کرد:

  •  ترکیه از نظر مواد اولیه نساجی کشوری غنی به شمار می آید، ترکیه هفتمین کشور تولیدکننده پنبه در جهان است.
  • ترکیه موقعیت جغرافیایی مناسبی در میان اروپا، و آسیا و از طریق دریای مدیترانه با آفریقا دارد. درحالی که بخش تولید در استانهای داخلی و آسیایی ترکیه به سرعت در حال رشد است، . استانبول با مراکز خرید متعدد و حضور برندهای ترک و خارجی در حال تبدیل شدن به پایتخت مد جدید در کنار شهرهای پاریس، میلان، نیویورک و لندن است.
  •  این کشور دارای نیروی کار جوان و ماهر در بخش پوشاک و نساجی است. هم بخش دولتی و هم سازمانهای غیردولتی از نیروی کار با آموزشهای فنی به منظور حفظ سطح مهارت نیروی کار حمایت می کنند. نیروی کار ترکیه از نیروی کار آسیایی ماهرتر و از نیروی کار اروپایی ارزانتر است.
  •  شرایط نیروی کار در صنعت پوشاک ترکیه به مراتب مناسبتر از کشورهایی نظیر بنگلادش و چین است و مشکلات مربوط به سلامتی و شرایط انسانی کار در این کشور کمتر از رقبای آسیایی خود است.
  •  صنایع زیرمجموعه و فینیشینگ در ترکیه از عملکرد خوبی برخوردارند، بیش از 320 شرکت درترکیه ظرفیت قابل توجهی برای صنعت فینیشینگ در صنعت پارچه و پوشاک این کشور ایجاد کرده اند.
  •  بنابر بررسی محقق بیش از 5200 شرکت ترک در وبسایت ترکیش فشن ثبت شده اند، و بیش از 1700 کلکسیون مختلف را به بازار عرضه می کنند، این ظرفیت بالا به تولید محصولات متنوع و گسترده از پوشاک سطح بالا (Haute-Couture) تا محصولات بازار انبوه منجر شده است. اغلب شرکتهای پوشاک ترکیه، سازمانهای کوچک و متوسط (SME) هستند، امری که به تنوع تولید و انعطاف پذیری صنعت در برابر تغییرات اقتصادی منجر شده است. (Turkish Fashion - All About Turkish Fashion and Textile).
  •  تجهیزات تولید و فناوریهای جدید در شرکتهای ترکیه ای بیش از سایر کشورهای منطقه قابل مشاهده است. اغلب شرکتها مدرن و مجهز هستند و موفق به دریافت گواهینامه های کیفیت ایزو 9001 و 9002 شده اند.
  •  قرارداد تجارت آزاد میان ترکیه و اتحادیه اروپا (از سال 1996) فعالیت شرکتهای ترکیه ای را تسهیل کرده است.
  •  در سال های اخیر به موازات رشد شاخصهای اقتصاد کلان این کشور، بخش خرده فروشی ترکیه رشد خوبی داشته است، بخش خرده فروشی این کشور در حال حاضر در دنیا رتبه دهم و در اروپا رتبه هفتم را دارا است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>