اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

«حمید عزت آبادی پور» در خصوص وضع ترانزیت در مرزهای مشترک ایران و افغانستان، اظهار داشت: ما با افغانستان سه مرز مشترک داریم. حدود 60 تا 70 درصد بار از مرز دوغارون ترانزیت می شود و شاید بتوان گفت 25 تا 30 درصد ترانزیت هم از مرز میلک است.

وی ادامه داد: میلک شرایط و مسائل امنیتی خاص خودش را دارد. از این مرز بیشتر کامیون های افغانی تردد می کنند اما در دوغارون کامیون های ایرانی و افغانی تردد می کنند. آمارها نشان می دهد که روزانه تا 2 هزار کامیون در مرز دوغارون در انتظار انجام مراحل قانونی، گمرکی و عبور می مانند و این یک فاجعه است. ما همواره می گوییم تحریم ها مقصر است، اما باید بپذیریم تحریم ها به اندازه ناکارآمدی تصمیماتمان در ایجاد وضع فعلی در کشور تأثیرگذار نیست.

عزت آبادی پور با بیان اینکه در این اوضاع اسفناک، یک روزنه امیدی ایجاد شده و آن ساخت مسیر ریلی هرات است، افزود: این پروژه خیلی طول کشید تا به اینجا برسد اما باز جای امیدواری دارد چراکه وقتی بار روی واگن قرار می گیرد و در مسیر ریلی حمل می شود، مسائل و موانع کاهش زیادی می یابد. در واقع آن موانع و چوب هایی که نهادها و سازمان ها می تواند لای چرخ کامیون بگذارند، نمی توانند به آسانی لای چرخ واگن بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه مسیر راه ابریشم مدرن نیازمند اتصال اروپا از طریق ریل خواف-هرات به افغانستان است یادآور شد: اکنون ما از طریق ترکیه و از مسیر راه ابریشم به چین و به اروپا وصل می شویم اما این مسیر ریلی، ترانزیت افغانستان به اروپا را مهیا می کند. البته حجم ترانزیتی افغانستان عمدتا به خاور دور، کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقاست. علاوه بر این بازرگانان افغانستانی خریدهایی از کانادا هم دارند که این کار نمی تواند از طریق ریل انجام شود بلکه حتما با کشتی و از مسیر بندرعباس سیر می کند. به هر حال، راه آهن خواف- هرات تسهیلگر است و می تواند توسعه دهنده باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>