اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایزوگام سرویس بهداشتی

نحوه ایزوگام سرویس بهداشتی با توجه به استفاده از برندهای مختلف ایزوگام و کسی که آن را اجرا می کند، تفاوت دارد. در ایران با توجه به شرکت های تولید کننده زیاد عایق رطوبتی ایزوگام و عرضه مطلوب آن، قیمت این نوع عایق رطوبتی بسیار مناسب است و بیشتر پیمانکاران برای عایق کاری سرویس های بهداشتی از ایزوگام بهره می برند.

نحوه ایزوگام سرویس بهداشتی چگونه است؟

به طور کلی ایزوگام کردن سرویس بهداشتی و عایق کاری آن مراحل خاصی دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

زیرسازی

زیرسازی سرویس بهداشتی پیش از اجرای ایزوگام شامل سیمان کاری کف با استفاده از ملات ماسه و سیمان، شیب بندی در صورت وجود کفشور در دستشویی است. سیمان کاری کف معمولاً با استفاده از ملات ماسه و سیمان اجرا می شود و در حین اجرای آن شیب بندی کف دستشویی و حمام به سمت کف شور در نظر گرفته می شود.

در این مرحله معمولاً حفره های آب و فاضلاب با استفاده از پلاستیک پوشانده می شوند تا ملات ماسه و سیمان داخل آن ها نشود و راه را مسدود نکند. پس از اجرای این مرحله باید اجازه دهیم تا سیمان کارای خشک شود، معمولاً یک روز برای مکان هایی که دارای پنجره و راه ورودی به بیرون هستند، کافی است.

ناگفته نماند که برای سریع تر خشک شدن سیمان کاری کف از پیکنیک و وسایل گرمایی مانند آن استفاده نشود زیرا کیفیت سیمان کاری را کاهش می دهد و باعث پوک شدن آن می شود. روش اصولی این است که سیمان کاری در دمای معمولی خشک شود.

ایزوگام کردن دیواره ها و سپس کف

به طور کلی پس از انجام زیر سازی های لازم، اجرای ایزوگام دیوارها زودتر از کف انجام می شود و پس از آن اجرای پوشش نهایی که سرامیک یا کاشی است روی ایزوگام اجرا می شود. در این مرحله اجرای ایزوگام دیوارها و کف با هم انجام نمی شود، زیرا با رفت و آمد کارگران و کاشی کار امکان سوراخ شدن ایزوگام وجود خواهد داشت. در حین اجرای ایزوگام دیوارها معمولاً کمی از ایزوگام را روی کف (10 سانتی متر) نیز اجرا می کنند و در مرحله بعد ایزوگام کف را به آن وصل می کنند.

لازم به یادآوری است که معمولاً ایزوگام کردن دیوارها در سرویس های بهداشتی که کابین دوش دارند در همه دیوارها تا ارتفاع 180سانتی متری اجرا نمی شود و این امر تنها برای بخش کابین دوش اجرا می شود و بقیه دیوارها را در صورت درخواست کارفرما تا ارتفاع 10 تا 20 سانتی متری دیوار ایزوگام می کنند که کاهش در هزینه ها را به دنبال دارد.

پس از اجرای پوشش نهایی دیوارها، معمولاً اجرای ایزوگام کف انجام می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که ایزوگام دیوار باید روی ایزوگام کف قرار بگیرد. پس در هنگام اجرای ایزوگام کف، با حرارت ایزوگام دیوار را کمی بلند کرده و ایزوگام کف را زیر آن می چسبانند. علت این کار این است که آب و رطوبت از درز بین آب و دیوار نفوذ می کند به فضای زیر ایزوگام نفوذ نکند و نم زدگی به وجود نیاورد.

در حین اجرای ایزوگام کف باید دقت شود که لوله فاضلاب سرویس ایرانی و کف شور نیز پوشش خوبی داده شوند تا آب از این ناحیه به زیر نفوذ نکند. همچنین از بریدن لوله فاضلاب سرویس فرنگی خودداری شود زیرا نصب آن پس از اجرای کفپوش با سختی مواجه خواهد شد. اجرای گچ درون لوله های فاضلاب و آب در حین عایق کاری موجب مسدود نشدن آن ها توسط قیر می شود.

اجرای کفپوش

پس از اجرای ایزوگام معمولاً در محل آب می بندند تا از آب بند بودن اجرای درست ایزوگام اطمینان پیدا کند. پس از این مرحله، کفپوش نهایی سرویس بهداشتی مانند سنگ، سرامیک و... اجرا می شود و در انتها از دوغاب برای درزگیری کف اجرا می شود.

مزایا و معایب ایزوگام برای عایق کردن سرویس بهداشتی

قیمت پایین ایزوگام نسبت به سایر عایق های رطوبتی جدید مانند عایق های نانو و رنگ های عایق از مزایای آن به حساب می آید.کارایی ایزوگام با وجود قیمت بالاتر نسبت به قیرگونی، افراد زیادی را به سمت استفاده از آن جذب کرده است.

یکی از معایب شاخص ایزوگام به عنوان عایق رطوبتی دیوارها، عدم چسبندگی کاشی و سرامیک به آن است. شل شدن کاشی های دیوار پس از چند روز از اجرای آن ها روی ایزوگام به وفور دیده می شود.

دیگر عایق های رطوبتی مناسب سرویس بهداشتی و حمام

به طور کلی می توان از دیگر عایق های رطوبتی برای عایق کاری سرویس بهداشتی استفاده کرد ولی به دلیل کارایی مناسب ایزوگام و قیمت پایین آن، از این محصول استفاده زیادی می شود. در ادامه دیگر عایق های رطوبتی مناسب برای عایق کاری سرویس های بهداشتی و حمام معرفی شده اند.

عایق های نانو

عایق های آرت فلکس از جمله عایق های نانو هستند که به دلیل نصب آسان (اجرای سرد)، قیمت پایین و طول عمر بالا برای اجرا در سرویس های بهداشتی و حمام ها مناسب هستند. عایق های نانو نه تنها عایق رطوبتی بلکه عایق حرارتی نیز به شمار می آیند و برای عایق شدن دیوارهای خارجی خانه در برابر حرارت، از آن ها استفاده می شود.

رنگ های عایق

استفاده از رنگ های عایق برای عایق کاری بخش های مختلف ساختمان مانند سرویس های بهداشتی، حمام و پشت بام در صنعت ساختمان بسیار رایج است. اجرای آسان (اجرای سرد)، قیمت مناسب و عدم نیاز به نیروی متخصص برای اجرای آن از جمله دلایل رواج آن است.

انواع ماستیک و چسب عایق

استفاده از چسب و ماستیک برای عایق کاری سرویس های بهداشتی روشی رایج است. برای استفاده از این نوع عایق ها پس از زیر سازی اقدام به اجرای ماستیک و چسب می شود و سپس کفپوش و دیوارپوش چسبانده می شود. استفاده از این نوع عایق بیشتر برای عایق کاری دیوارها توصیه می شود تا مشکل عدم چسبندگی کاشی و سرامیک به ایزوگام به وجود نیاید.

عایق های پلیمری

عایق های پلیمری گروهی از عایق ها هستند که طیف گسترده ای دارند ولی انواع پاششی آن در ایران رایج است و بیشتر برای عایق کاری کف استخرها به کار می رود ولی برای سرویس های بهداشتی و حمام نیز کاربرد مناسبی دارد. علاوه بر این، این نوع عایق ها را با سیمان مخلوط می کنند و سیمان عایق تولید می کنند تا از آن هم به جای دیگر عایق های رطوبتی و هم به منظور اجرای کاشی و سرامیک استفاده شود.

هزینه عایق کاری سرویس بهداشتی

به طور کلی ابعاد فضا و متراژ در هزینه عایق کاری سرویس بهداشتی تأثیر زیادی دارد. طبیعتاً هر چه متراژ بیشتر باشد، هزینه عایق کاری آن نیز بیشتر می شود.

از طرف دیگر سرویس های بهداشتی که دارای کابین دوش هستند نیز نسبت به سایر سرویس های بهداشتی و حمام ها که این بخش را ندارند، هزینه بیشتری برای ایزوگام باید بپردازند؛ زیرا در صورت وجود کابین دوش، تنها دیوارهای این بخش نیاز به اجرای ایزوگام یا دیگر عایق های رطوبتی هستند و دیگر دیوارها از این نیاز مبرا هستند که این امر کاهش در هزینه ها را منجر خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>