اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رابیتس کاری نمای ساختمان

نمای ساختمان از اجزا غیر اصلی اما مهم یک ساختمان به حساب می آید. نمای یک آپارتمان، زیبایی، به روز بودن و... می تواند تأثیر زیادی بر میزان فروش آن داشته باشد. از این رو پیمانکاران و فعالین حوزه ساخت و ساز، برای داشتن یک نمای زیبا و شیک با هم در رقابت هستند.

نمای امروزی به دلیل چند لایه بودن و داشتن بخش های مختلف با روش های قدیمی قابل اجرا نیست و از مصالح مختلفی برای ساخت آن استفاده می شود که یکی از این مصالح رابیتس است.

رابیتس چیست؟

رابیتس در واقع از نبشی های باریک گالوانیزه که با استفاده از مفتول های گالوانیزه بافته شده، به هم متصل می شوند، ساخته شده است و تشکیل یک شبکه را می دهد. رابیتس در ابعاد مشخص 60 در 240 سانتی متر تولید می شود و در گرم های مختلف به فروش می رسد. هر چه گرم رابیتس بیشتر شود، ضخامت ورق نبشی (در رابیتس به ورق نبشی پل گفته می شود) و تعداد آن بیشتر می شود.

از رابیتس در چه بخش هایی از ساختمان استفاده می شود؟

از جمله استفاده های رابیتس تهیه یک نمای یکدست از دیوار است و همچنین شبکه رابیتس باعث پیوستگی عمومی دیوار می شود و از هرگونه انفصال و ترک و شکاف جلوگیری می کند. به طور کلی به دلیل ویژگی هموارسازی سطح، رابیتس یک گزینه مناسب برای اجرای سقف کاذب، گچ کاری و گچ بری، ترمیم ترک های ساختمان، پوشاندن بتن سیمانی، زیرسازی اجرای نمای رومی با سنگ، سیمان و... و دیگر نماها از جمله نمای چوبی، کامپوزیت و... و مناسب برای اجرای هرگونه تغییرات در دکوراسیون داخلی است.

انواع رابیتس کاری نمای ساختمان کدام است؟

برای اجرای نما ساختمان به شیوه های مختلف، زیرسازی لازم است و معمولاً این زیرسازی توسط رابیتس انجام می شود. به طور کلی برای چسبیدن نمای سنگی، سیمانی، چوبی، کامپوزیت و... لازم است که یک زیرسازی به دیوارهای ساختمان انجام شود. این زیرسازی با استفاده از متصل کردن پروفیل قوطی به ستون ها و تیرهای اصلی سازه و سپس رابیتس کشی انجام می شود که در ادامه به طور مفصل تر به آن پرداخته شده است.

مراحل اجرای رابیتس نمای ساختمان

پس از پایان سفت کاری، یکی از انواع عملیات، اجرای نما است که پس از سفت کاری انجام می شود. در این مرحله دیگر عملیات ساختمانی در داخل ساختمان مانند نازک کاری، اجرای تأسیسات و... قابل اجرا است. در ادامه مراحل اجرای رابیتس نمای ساختمان شرح داده شده است.

اتصال پروفیل قوطی یا نبشی به سازه

از ملزومات اولیه رابیتس کشی، ساخت پایه ای ترجیحاً فلزی برای اتصال رابیتس ها به آن است. در اجرای نمای ساختمان پیش از رابیتس کاری و به منظور اتصال شبکه رابیتس به بدنه سازه از پروفیل های قوطی یا نبشی استفاده می شود.

برای اتصال پروفیل های قوطی و نبشی به بدنه سازه نیاز است صفحات فولادی در بدنه سازه کار گذاشته شود تا در مرحله بعد پروفیل ها به آن جوش داده شوند. برای اتصال صفحات فولادی به بدنه سازه از انکر بولت و یا پیچ و مهره استفاده می شود.

به طور کلی با توجه به نقشه های نمای سازه، صفحاتی در ستون ها و تیرهای اصلی سازه به روش های نام برده کار گذاشته می شوند. سپس پروفیل ها با استفاده از جوشکاری به صفحات متصل می شوند. فواصل اتصال پروفیل به بدنه سازه و طبیعتاً در پی آن صفحه گذاری در نقشه ها آمده است و اصولاً با توجه به نوع نما و وزن آن تعیین می شود.

اتصال رابیتس به پروفیل ها

پس از اتصال پروفیل ها به بدنه سازه با روش جوشکاری نوبت به اتصال رابیتس به پروفیل ها است. به طور کلی شبکه های رابیتس را با استفاده از پیچ یا بولت به پروفیل ها متصل می کنند. این اتصال معمولاً از پل ها به پروفیل ها انجام می شود و در امتدادهای افقی رابیتس ها نیز به همین روش به یکدیگر متصل می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>