اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه اجرا رابیتس کاری

از ملزومات اولیه رابیتس کشی، ساخت پایه ای ترجیحاً فلزی برای اتصال رابیتس ها به آن است. در اجرای نمای ساختمان پیش از رابیتس کاری و به منظور اتصال شبکه رابیتس به بدنه سازه از پروفیل های قوطی یا نبشی استفاده می شود.

برای اتصال پروفیل های قوطی و نبشی به بدنه سازه نیاز است صفحات فولادی در بدنه سازه کار گذاشته شود تا در مرحله بعد پروفیل ها به آن جوش داده شوند. برای اتصال صفحات فولادی به بدنه سازه از انکر بولت و یا پیچ و مهره استفاده می شود.

به طور کلی با توجه به نقشه های نمای سازه، صفحاتی در ستون ها و تیرهای اصلی سازه به روش های نام برده کار گذاشته می شوند. سپس پروفیل ها با استفاده از جوشکاری به صفحات متصل می شوند. فواصل اتصال پروفیل به بدنه سازه و طبیعتاً در پی آن صفحه گذاری در نقشه ها آمده است و اصولاً با توجه به نوع نما و وزن آن تعیین می شود.

اتصال رابیتس به پروفیل ها

پس از اتصال پروفیل ها به بدنه سازه با روش جوشکاری نوبت به اتصال رابیتس به پروفیل ها است. به طور کلی شبکه های رابیتس را با استفاده از پیچ یا بولت به پروفیل ها متصل می کنند. این اتصال معمولاً از پل ها به پروفیل ها انجام می شود و در امتدادهای افقی رابیتس ها نیز به همین روش به یکدیگر متصل می شوند.

اجرای نمای مورد نظر

حالا که زیرسازی لازم برای نمای ساختمان توسط رابیتس انجام شده است. نوبت به اجرای نما می رسد. همانطور که گفته شد برای اجرای نمای چوبی، کامپوزیت یا ترکیبی، سیمانی و سنگی از زیرکاری رابیتس استفاده می شود.

اگر نمای سنگی استفاده می شود. پس از رابیتس کاری، ملات برای اجرای نمای سنگ آماده شوند و سپس با توجه به نقشه و مدل نما اجرا شود. اگر نما سیمانی است نیز پس رابیتس کاری اقدام به اجرای اندود ملات سیمان و سپس شکل دادن به آن شود.

اجرای نمای چوبی هم مانند دیگر نماها پس از اجرای رابیتس کاری با استفاده از پیچ و مهره اقدام به اتصال قطعات نمای چوبی به رابیتس می شود. اجرای نماهای کامپوزیت و آلومینیومی نیز مانند اجرای نمای چوبی است ولی اتصال زیرکار آن ممکن است با استفاده از رابیتس و یا زیرسازی آلومینیومی باشد.

نکات اجرایی نمای رابیتس دار

اگر از نمای سیمانی بهره برده می شود لازم است بلافاصله پس از اجرای شاسی کشی و رابیتس کشی ملاتی خمیری حاوی سیمان و پودر سنگ روی رابیتس ها اجرا شود تا چسبندگی ملات نهایی که نمای سیمانی است با رابیتس ها بیشتر شود. البته لازم به یادآوری است که اگر از نمای سنگی استفاده می شود نباید این کار انجام شود زیرا چسبندگی بین سنگ و ملات را کم کرده و در گذر زمان باعث سقوط سنگ نما می شود.

اگر از نمای سنگی به ویژه نمای سنگی کلاسیک یا رومی استفاده می شود، باید کنترل ها روی جوشکاری زیاد باشد؛ زیرا وزن این قبیل نماها زیاد است و ممکن است باعث سقوط نمای و بروز خطرات و آسیب های مالی و جانی شود.کنترل شاقول بودن شاسی کشی و رابیتس کشی باید انجام شود تا در مرحله اجرای نما مشکلی به وجود نیاید و دوباره کاری ایجاد نشود.

اجرای ضد زنگ روی پروفیل ها پس از نصب آن ها از جمله ضروریات است زیرا با زنگ زدن پروفیل ها در به تبع سست شدن آن ها شرایط برای سقوط نما و بروز آسیب ها و صدمات جانی و مالی فراهم می شود. لذا باید با اجرای ضد زنگ از آن پیشگیری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>