اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرده استیل چیست؟

نرده استیل از جمله متریال پر استفاده در صنایع مختلف است. در صنعت ساختمان نیز استفاده های زیادی از نرده می شود. ساخت محافظ پنجره، درب، نرده پله و... از جمله مصارف اصلی نرده استیل است. البته در طراحی و دکوراسیون داخلی نیز استفاده های زیادی دارد و به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن هم در فضای داخلی و هم در فضاهای بیرون کاربری زیادی دارد.

استیل چیست؟

استیل یا فولاد در واقع فلزات آلیاژ آهن هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از ترکیب آهن با دیگر فلزات مانند کروم، نیکل، منگنز و... فولاد به دست می آید. میزان عناصر فلزی مانند کروم و نیکل در آهن، انواع مختلف استیل مانند 201، 304 و 316 را به وجود می آورد. در بین سه نوع استیل نام برده، استیل 304 یک استیل با قابلیت جوشکاری، برشکاری، خم کاری و... است که مقاومت بالایی در برابر متغیرهای آب و هوایی دارد.

میزان کروم و نیکل موجود در استیل 201 کمتر از 304 است ولی این نوع استیل همچنان قابلیت های نام برده را دارد و از نظر زنگ نزن بودن، توانایی قابل قبولی دارد و ممکن است در برابر رطوبت کمی تیره شود ولی قطعاً در برابر زنگ زدگی مقاوم است. استیل 316 تفاوتی که با دو آلیاژ دیگر دارد تنها در دارا بودن مولیبدن است که آن را در برابر تماس با کلراید مقاوم می کند و از نظر دیگر فلزات مانند نیکل و کروم مانند دو آلیاژ دیگر است.

نرده استیل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به پروفیل های تولید شده با استفاده از ورق استیل، نرده استیل گفته می شود که در با سطح مقطع های گرد، بیضی، مستطیل، مربع و... به بازار عرضه می شود. همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره شد استیل آلیاژ آهن و فلزات دیگر است. با اضافه شدن فلزات دیگر به آهن، خواص منحصر به فردی نیز به آن اضافه می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استحکام بالا
  • قابلیت چکش خواری خوب
  • مقاومت در برابر تنش های متغیرهای آب و هوایی
  • قابلیت جوشکاری
  • قابلیت شکل دهی به روش های مختلف از قبیل ماشین کاری و آهنگری و ریخته گری
  • قابلیت کاربری در دماهای بالا و دماهای زیر صفر
  • قابلیت پوشش با مواد فلزی و سرامیکی و پلاستیکی و یا رنگ ها

نرده استیل چگونه ساخته می شود؟

در ابتدا در کارخانه فولاد، با استفاده از آهن و دیگر فلزات، آلیاژ آهن ساخته می شود و آلیاژ ساخته شده به وسیله دستگاه های صنعتی به صورت ورق در می آید. شرکت های تولیدکننده پروفیل، با خرید ورق استیل و خم کاری با استفاده از دستگاه های پرس و خم کاری ورق استیل را به پروفیل استیل تبدیل می کنند و در نهایت با استفاده از پروفیل های استیل نرده استیل با روش های جوشکاری و برشکاری ساخته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>