اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کنف سقفی

کناف چیست؟

مدتی است که استفاده از کناف برای تزیین سقف و دیوار در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است. کناف به صفحات گچی روکش داری گفته می شود که در شرکت کناف تولید و به بازار عرضه می شوند. این صفحات گچی به یک شبکه از ورق گالوانیزه که به وسیله پیچ و مهره به سقف متصل می شوند، اتصال دارد.

کناف یا صفحات گچی به صورت ابعاد مشخصی تولید می شوند و لازم است برای اجرای طرح موورد نظر قطعات بریده و به هم چسبانده شوند تا طرح مورد نظر به دست آید.

مزایای سقف کاذب کناف چیست؟

اجرای کناف ضایعات ساختمانی کمی تولید می کند و کثیف کاری زیادی به جز گرد و خاک پس از اجرا به جای نمی گذارد.اجرای کناف سرعت بالایی دارد زیرا در فرآیند کناف کاری از گچ خشک استفاده می شود و زمان برای خشک شدن گچ هدر نمی رود.

از آنجایی که کار کناف کاری به صورت خشک انجام می شود نیاز به مصالح کمتر می شود و در نتیجه کار سبک تری نیز خواهیم داشت.دسترسی آسان به تأسیسات مکانیکی و الکتریکی از مزایای شاخص کناف است.تعمیر کناف به سهولت انجام می شود و نیاز به نگهداری قابل توجهی هم ندارد.

قابلیت اجرای فرم های دکوراتیو، منحنی و افزایش سطح زیر بنای ساختمان با توجه به کاهش ضخامت دیوارها در کناف نسبت به مصالح سنتی از نقاط قوت کناف به شمار می رود.اجرای نورپردازی های متنوع در سقفهایی که از کناف برای تزیین آن ها بهره گرفته شده است و راحتی در کار نیز از مزایای کاربردی کناف است.در هنگام بازسازی یا تغییر تزیینات سقف، در صورت استفاده از کناف در سقف یا دیوارها، دشواری کمتری در روند کار به وجود می آید.

معایب کناف کدام است؟

کناف به دلیل وزن کم، مقاومت کمتری نسبت به فشار دارد و ممکن است زود دچار شکستگی شود لذا در هنگام انتقال آن باید نهایت دقت به کار گرفته شود.اگر از کناف در مناطق در دسترس مانند ستون ها استفاده شود نیاز به نگهداری به منظور جلوگیری از شکستن و ضربه خوردن دارد.نیروی متخصص جهت اجرای کناف یا نیروی متخصص و دوره دیده، یک ایراد محسوب می شود.اگر هنگام نصب دقت و مهارت کافی بکار برده نشود ترک خورگی در آن می شود.

مقایسه کناف و رابیتس

کناف یا رابیتس مقایسه از نظر هزینه اجرا

با توجه به اینکه برای اجرای رابیتس نیاز به گروه های مختلفی مانند، جوشکار، رابیتس کار و گچ کار است؛ لذا هزینه اجرای این تزیین داخلی کمی بالاتر از اجرای کناف است که در آن تنها به دو فرد متخصص نیاز است.

کناف یا رابیتس مقایسه از نظر زمان

به طور کلی برای اجرای کناف برای سقف یک سالن با متراژ 80 مترمربع، دو روز زمان نیاز است و در مقابل برای اجرای رابیتس در همان سالن مشابه به بیش از ده روز زمان نیاز است. به طور متوسط دو روز از این زمان صرف جوشکاری و رابیتس کاری می شود، چهار روز به گچ و خاک و چهار روز نیز به گچ کاری اختصاص می یابد که در مقایسه با کناف بسیار زیاد است. همچنین پس از گچ کاری باید زمانی نیز صرف خشک شدن گچ شود تا بتوان کارهای بعدی مانند رنگ کاری را انجام داد.

کناف یا رابیتس مقایسه از نظر ترمیم پذیری و تغییرات

در رابطه با کناف یا رابیتس از نظر ترمیم پذیری و تغییرات کناف برتری زیادی دارد. صفحات گچی کناف از آنجایی که با پیچ به سقف محکم شده اند، به راحتی با باز کردن پیچ ها قابل تعویض هستند و در صورت شکستن یک قطعه، ترک خوردن و... می توان قطعه مورد نظر را باز کرده و نسبت به تعویض یا ترمیم آن اقدام کرد.

کناف یا رابیتس مقایسه از نظر بار مرده

همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم رابیتس وزن زیادی است که از معایب آن به شمار می رود ولی در مقابل کناف وزن کمی دارد و از مزایای آن به حساب می آید. در اینجا می توان گفت که رابیتس باعث بالا رفتن وزن مرده سازه می شود.

کناف یا رابیتس مقایسه از نظر کیفیت

اگر روند اجرای کناف کاری به دست افراد متخصص و ماهر انجام شود نتیجه بسیار مناسب و دلخواهی در پی خواهد داشت ولی در رابیتس کاری اگر نیروی کار مهارت و تخصص کافی نیز نداشته باشد یا به اصطلاح کارآموز باشد در نهایت کاری رضایت بخش تحویل داده خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>