اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرده فرفورژه

فرفورژه یک واژه فرانسوی است که معنی پیچ و تاب دادن آهن و ایجاد یک شکل زیبا می دهد. بزرگ ترین سازه فرفورژه جهان برج ایفل است که سال هاست در قلب پاریس یکه تازی می کند.

نرده فرفورژه چیست و چگونه تولید می شود؟

نرده فرفورژه همانطور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم، از پیچ و تاب دادن آهن به صورت زیبا و با اضافه کردن گل و بته آهنی به میله های پیچ و تاب خورده به دست می آید. فرفورژه علاوه بر نرده و حصار در تهیه مبلمان فضای باز هم کاربرد فراوانی دارد.

برای تهیه یک نرده یا یک محصول فرفورژه ابتدا از متخصص درخواست می شود تا از محل بازدید کند و اندازه گیری های لازم را انجام دهد. سپس طرح مورد نظر انتخاب شده و سپس آهنگر هزینه تولید، حمل، نصب و دستمزد را به شما اطلاع می دهد.

مرحله ساخت فرفورژه ابتدا در کارگاه آهنگری شروع می شود. در آنجا با توجه به اندازه هایی که در محل گرفته شده و طرحی که مشتری انتخاب کرده است، آهنگر اقدام به برش، خمش، جوش و در نهایت رنگ کاری، سفارش مورد نظر می کند.

پس از ساخت محصول، نرده های فرفورژه به محل آورده می شود و در محل مورد نظر نصب می شود. در این بین بیشترین زمان، صرف ساخت نرده فرفورژه می شود و نصب آن بسته به ابعاد کار ممکن است تا یک یا چند روز به طول بیانجامد.

کاربردهای فرفورژه در کجاست؟

در ایران و بسیاری از کشورها که معادن و منابع عظیم آهن در آن ها وجود دارد، استفاده از آهن وفرفورژه برای ساخت انواع لوزام و متریال ساختمانی رواج دارد. به طور کلی در ایران از فرفورژه برای ساخت نرده پله، خود پله، درب ورودی ساختمان، حصارکشی، نرده پشت پنجره و تراس و تولید مبلمان استفاده می شود.

اگر یک خانه ویلایی دو طبقه را در نظر بگیرید. از فرفورژه می توان در ساخت درب ورودی، درب پارکینگ، حصارکشی حیاط، نرده بالکن و پنجره، پوشش بخش هایی از نمای بیرونی ساختمان و دکوراسیون داخلی می توان از فرفورژه بهره برد.

هزینه ساخت نرده فرفورژه نسبت به سایر نرده ها چقدر است؟

به طور کلی نرده فرفورژه جز گزینه های ارزان به حساب می آید و قیمت آن نسبت به ساخت نرده استیل، شیشه، کابلی و آلومینیومی ارزان تر است ولی نسبت به نرده های چوبی ممکن است گران تر باشد.

البته هزینه ساخت نرده فرفورژه به قطر ورق به کار رفته نیز بستگی زیادی دارد زیرا قیمت آهن به صورت کیلویی محاسبه می شود. رنگی که بر روی آهن زده می شود اگر کوره ای باشد نسبت به رنگ هواخشک کمی گران تر محاسبه می شود که به دلیلی کیفیت و ماندگاری بالاتر آن است.

فرفورژه برای چه المان های دکوراتیوی مناسب است؟

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد، از فرفورژه برای ساخت بسیاری از المان های دکوراتیو می توان استفاده کرد. ولی فرفورژه از دیرباز با نرده پله عجین شده است. ترکیب چوب و فلز برای نرده فرفورژه یک شاهکار معماری و آهنگری به حساب می آید که با انواع سبک دکوراسیون داخلی مطابقت دارد. پس از نرده، بیشترین استفاده از فرفورژه در درب ورودی و درب پارکینگ است که زیبایی آن چشم هر رهگذری را خیر می گذارد.

استفاده از فرفورژه در تهیه آلاچیق و مبلمان فضای باز به تازگی با استقبال مواجه شده است زیرا نسبت به دیگر متریال قیمت مناسب تری دارد و همچنین ماندگاری بالایی هم در برابر عوامل طبیعی مانند باران و برودت دارد. علاوه بر این با روی کار آمدن ابزار برش و خمش سرد آهن، تولید فرفورژه نیز مدتی است که با رشد مواجه شده است و کار را برای آهنگران راحت تر کرده است.

ترکیب نرده فرفورژه و چوب و سنگ یکی از منظره های خانه های کلاسیک اروپایی است که بسیاری همچنان به آن علاقه مند هستند. نرده فرفورژه از نظر قیمت از انواع استیل، کابلی و شیشه ای ارزان تر است و یکی از دلایل ترغیب مردم به انتخاب آن در مقایسه با انواع دیگر همین امر است. علاوه بر آن نرده فرفورژه با بسیاری از سبک های دکوراسیون داخلی نیز هماهنگی دارد. درب فرفورژه، حصار و مبلمان فضای باز نیز از دیگر محصولات پرفروش فرفورژه هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>