اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پتینه کاری چیست؟

پتینه چیست؟

واژه پتینه به لایه نازکی بر سطوح سنگ، مس، مفرغ و دیگر فلزات، یا اثاثیه چوبی گفته می شود که نشان از قدمت و کهنگی دارد. پتینه در کتاب فرهنگ های تجسمی به بافت، رنگ و طرحی که روی اشیاء قدیمی در اثر گذر زمان و تأثیر عواملی چون اکسیداسیون، رطوبت و دیگر عوامل طبیعی ایجاد شده است، گفته می شود.

با علاقه مردم به اشیاء قدیمی و شکل فرسوده آن ها گروهی از هنرمندان به فکر ایجاد طرح قدیمی، زنگار آورده، کهنه و پوسیده شده روی اشیاء مدرن افتادند تا ظاهر آن ها را به شکل قدیمی دربیاورند که با استقبال عموم نیز مواجه شد. نام این هنر پتینه کاری یا کهنه کاری است.

پتینه کاری توسط رنگ، چسب و ابزارهای مختلفی بر روی سطوح متفاوتی از ظروف، مبلمان گرفته تا دیوارها، ستون ها و... انجام می شود. برای ایجاد یک طرح پتینه بر روی دیوار، سقف، ستون و... نیاز به مهارت و تمرین زیادی است و باید از مواد مرغوب استفاده شود تا ظاهر کار زیبا در عین حال کاربردی باشد. پتینه کار یا متخصصانی در این زمینه وجود دارند که مهارت لازم برای این کار را پیدا کرده اند و در حوضه تزیینات داخلی فعالیت می کنند.

تخصص و مهارت های لازم یک پتینه کار حرفه ای کدام است؟

پتینه کار حرفه ای در واقع یک هنرمند است که لازم است از مهارت های اولیه در هنرهای تجسمی مانند نقاشی، استفاده از رنگ و شناخت مواد داشته باشد. پتینه کار حرفه ای باید مدرک معتبری در زمینه پتینه کاری از آموزشگاه های معتبر داشته باشد یا اگر این هنر را به صورت تجربی در کنار استادی فراگرفته باشد، تاییده ای از استاد داشته باشد.

صلاحیت انجام پروژه های طراحی داخلی مانند پتینه کاری، نقاشی، نورپردازی و... را داشته باشد. پتینه کار حرفه ای علاوه بر داشتن علم، استعداد و مهارت لازم در انجام کار باید خوش قول و خوش برخورد باشد. همچنین پتینه کاری را با توجه به سلیقه مشتری به انجام برساند و نظر تخصصی خود را در جهت بهتر شدن کار به مشتری ارائه دهد.

پتینه کار حرفه ای چه مواردی را در هنگام کار باید رعایت کند؟

مهم ترین اصل حرفه ای بودن که یک پتینه کار حرفه ای باید آن را داشته باشد، پایبند بودن به قرارداد و مفاد آن است. پتینه کار حرفه ای از مواد و متریال ذکر شده در قرار داد با همان کیفیت باید استفاده کند و خیانت در امانت نکند، پتینه کار حرفه ای در صورت هرگونه تغییر و پیشامد باید کارفرما یا مهندس ناظر را مطلع سازد.

یک پتینه کار حرفه ای همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد باید خوش قول باشد و کار را در مدت زمان درج شده در قرارداد به کار فرما به صورت کامل تحویل دهد. در انتها یک پتینه کار حرفه ای با ضمانت نامه ای که به کار فرما می دهد، کیفیت کار خود را تضمین می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>