اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان رنگی که در زبان انگلیسی به آن Colored Cement می گویند، نوعی سیمان سفید است که با افزودن رنگدانه ها به آن، به سیمان رنگی تبدیل می شود و برای پوشش نمای ساختمان و ایجاد سطوح رنگی در خیابان و طرح های تزیینی به کار می رود. این نوع سیمان باید به اندازه انواع معمولی، نرم باشد و رنگی که به آن اضافه می شود، نباید تأثیر شیمیایی بگذارد و مقاومت را کاهش دهد. در ادامه این مطلب به بررسی این نوع سیمان و مشخصات آن می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

سیمان رنگی

انواع اکسیدهای آلی و مواد تولید رنگ در سیمان
مواد رنگ زایی که به سیمان افزوده می شوند اصولا نامحلول و از اکسیدهای مواد غیر آلی می باشند و نباید با تابش نور تغییر رنگ دهند. از جمله اکسیدهای مواد غیر آلی که برای تولید رنگ استفاده می شوند، شامل موارد زیر می باشد.

  • اکسید تیتانیوم برای رنگ سفید
  • اکسید کبالت برای رنگ قهوه ای
  • اکسید کروم برای رنگ سبز و رنگ زرد مایل به سبز
  • اکسید منگنز برای رنگ آبی لاجوردی
  • اکسید آهن برای رنگ زرد، قرمز، قهوه ای و سیاه
  • اولترامارین برای رنگ سرمه ای
  • دوده برای رنگ سیاه
  • کهربا خام و سوخته برای رنگ قهوه ای
  • گل اخرا برای رنگ زرد

بهترین زمان اضافه کردن مواد رنگ زا به سیمان هنگام آسیاب نمودن کلینکر است. اضافه نمودن رنگ به سیمان در حین مخلوط کردن بتن برای ایجاد رنگ ثابت کمی مشکل است. اگر چه با افزودن فوق روان کننده بتن، می توان به پراکنده شدن مواد رنگ زا در مخلوط کمک کرد اما باید از همخوان شدن مواد رنگ زا با فوق روان کننده بتن مطمئن شد.

سیمان رنگی

تنوع رنگ های سیمان رنگی
رنگ های اصلی این نوع سیمان سفید، آبی، سبز، قهوه ای، زرد، قرمز، نارنجی و مشکی می باشد و هر کدام از این رنگ ها به جز رنگ سفید، دارای 7 طیف رنگی می باشد که در مجموع تعداد رنگ های اصلی و فرعی ان 56 عدد می شود. البته بعضی از شرکت ها بنا به سفارش مشتری، رنگ های خاص را هم تولید می کنند.

مراکز خرید سیمان رنگی

  • در اصفهان

این محصول را در اصفهان در خیابان پروین، شهرک صنعتی منتظریه، خیابان جی خیابان لاهور، خیابان ارتش و خیابان اشرفی اصفهانی می توان تهیه کرد.

  • در تهران

سیمان رنگی را در تهران می توانید در توحید خیابان طوسی، میرداماد، ورامین، خیابان فداییان اسلام و انقلاب جمال زاده شمالی تهیه کنید.

سیمان رنگی

کلام پایانی
ما در این مقاله به بررسی سیمان رنگی که نوعی سیمان سفید است و به وسیله افزودن اکسیدها به آن رنگی شده، پرداختیم. همانطور که گفتیم سیمان رنگی دارای ویژگی های مطلوبی است که کاربردهای فراوانی دارد. این نوع سیمان در برابر نور مستقیم آفتاب مقاومت خوبی دارد و علاوه بر اب گریز کردن و غبار گریز کردن بناها و سطوح، مقرون به صرفه نیز می باشد.

از این نوع سیمان بیشتر برای مکان هایی که زیبایی ظاهری و استفاده از رنگ ها اهمیت دارد، استفاده می شود و عمده ترین کاربرد آن در نما ساختمان می باشد. امیدواریم این مطلب از ساختمانچی پاسخگوی سوالات شما در مورد این سیمان زیبا و پرکاربرد بوده و اطلاعات خوبی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده باشد. نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در مورد این نوشته از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>