اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمای رومی یا کلاسیک یکی از نماهایی است که از نظر زیبایی بی نظیر است و در دوران مختلف از گذشته تا امروز با استقبال مواجه شده است. این نما از الگوی ساختمان های روم باستان اقتباس شده و استفاده از ستون ها و قوس های زیبا نماد این سبک نما می باشد.

اشکال هندسی و سرستون هایی که در نمای رومی کار می شوند ممکن است با توجه به سلیقه معمار جلوه ای متفاوت داشته باشند. در این نما ورودی ساختمان با ستون های مدور مزین شده و از نقوش گل و حیوانات برای جذابیت بیشتر استفاده می گردد. نقوش برجسته ریز در مقابل قوس های بزرگ، تضادی بی نظیر ایجاد می کند و ظرافت و دقت معمار را به تصویر می کشد.

افرادی که به سبک کلاسیک علاقمند هستند این نما را برای ساختمان خود انتخاب می کنند، زیرا این نما در سراسر جهان به عنوان نمایی منحصر بفرد و نماد معماری یونان باستان شناخته شده و گستردگی جهانی دارد. در ادامه این نوشته به بررسی این نمای زیبا و منحصرفرد می پردازیم. با ما همراه باشید.

نمای رومی

تاریخچه نمای رومی
در قرن پنجم و ششم میلادی، روم به شدت تحت تأثیر معماری یونان قرار گرفت و در آن زمان هنر و معماری روم پیشرفت های شگرفی کرد. در قرن نهم با افزایش قدرت روم در دنیا، معماری رومی در اروپا فراگیر شد و بسیاری از مردم به ساخت قصرها و کلیساهایی به سبک رومی روی آوردند.

در قرن پانزدهم و با شروع دوره رنسانس، معماری رومی بسیار رواج پیدا کرد و طرفداران زیادی را به خود جلب نمود. اروپا در اواسط قرن نوزدهم مرکز سبک کلاسیک در دنیای معماری نام گرفت.

در این دوره بسیاری از معماران با الهام از ویژگی های معماری سنتی روم، اقدام به ساخت سازه هایی کردند که قدرت، عظمت و استحکام روم باستان را تداعی می کرد. این سبک امروزه در کشورهای زیادی رواج یافته و طرفداران خاص خود را دارد.

نمای رومی

ویژگی های نمای رومی

  • نمای رومی یک نمای خاص است که معماری پیچیده ای داشته و شاخصه های زیبایی شناسی را به بهترین شکل به نمایش می گذارد.
  • کتیبه های متنوع، قاب های بسیار زیبای درب و پنجره، حکاکی روی ستون ها و سرستون ها، قوس های بزرگ و استفاده از سنگ از ویژگی های بارز این نما می باشند که آن را به نمایی برجسته و متمایز در بین سایر نماهای ساختمان تبدیل نموده است.
  • جزئیاتی که در این نما اجرا می شوند پیرو سبک معماری روم باستان می باشند.
  • ستون ها و سرستون هایی که برای این نما طراحی می شوند باید با ابعاد ساختمان متناسب باشند، زیرا نمای یک بنا کیفیت آن را نشان می دهد از این رو رعایت تمام اصول مربوط به نمای رومی در اجرای آن امری بسیار ضروری می باشد و باید بدان توجه گردد.
  • این سبک یک نمای سنگی است که استحکام، سختی و دوام ساختمان را به نمایش می گذارد.
  • در اجرای این نما از انواع سنگ ساختمانی نظیر مرمر و تراورتن استفاده می گردد که در حال حاضر به دلیل وجود معادن بی شمار سنگ تراورتن و زیبایی منحصر به فرد آن ها و همچنین مناسب بودن قیمت آن در مقایسه با سنگ مرمر، از این سنگ برای نمای رومی در کشور استفاده می شود.
  • نمونه های کرم و بژ مناسب ترین رنگ ها برای نمای رومی هستند و زیبایی نما را دوچندان می کنند.

کلام آخر
آنچه که در این نوشته بررسی کردیم، معرفی یکی از خاص ترین و لوکس ترین نماهای ساختمانی به نام نمای رومی می باشد. یکی از دلایلی که باعث شده افراد به سبک رومی روی آورند، پیچیدگی و ظرافت معماری آن است اما برخی از منتقدین اظهار دارند نمای ساختمان در مناطق مختلف باید بر اساس فرهنگ آن کشور طراحی و ساخته شود.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفید و کاربردی را در مورد نمای زیبا و منحصربفرد رومی در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این نوشته با ما در میان بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>