اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمای رومی

مزایای نمای رومی

  • زیبایی فراوان

نمای رومی، دارای معماری پیچیده ای است که شاخصه های زیبایی شناسی را به بهترین شکل به نمایش می گذارد. نمای رومی با نورپردازی اصولی می تواند در شب حتی بیشتر از زیبایی روز جلوه گری نماید. ویژگی های بارز این نما که باعث شده نسبت به سایر نماها بسیار زیبا، برجسته و متمایز شود عبارتند از:

  1. مدل های مختلف کتیبه
  2. قاب های بسیار زیبای برای درب و پنجره
  3. حکاکی روی ستون ها و سرستون ها
  4. قوس های بزرگ
  • در دسترس بودن مصالح

از مهم ترین مزایا نمای رومی در دسترس بودن متریال و مصالح ساخت آن می باشد. در ایران معادن سنگ بسیار متعددی از جمله سنگ تراورتن، گرانیت و مرمر وجود دارد که سبب می شود در مورد تهیه مصالح نگرانی به وجود نیاید.

  • نماد تجمل و لوکس بودن

این نوع نما به عنوان یک نمای پر زرق وبرق، تجملاتی، پر تزیینات و به خصوص سلطنتی شناخته می شود. زیاد بودن جزئیات باعث پر طرح و نقش شدن آن می گردد و داشتن المان هایی مانند ستون های برجسته و سر ستون هایی به طرح شیر آن را به سبکی سلطنتی تبدیل نموده است.

  • تمیزکاری آسان

در کل نماهای سنگی به راحتی و به خوبی شسته می شوند و شما پس از چند سال می توانید با یک شستشوی ساده، نمای خود را دوباره زنده نمایید!

نمای رومی

معایب نمای رومی

  • هزینه زیاد

اگر به دنبال اجرای یک نمای رومی واقعی و زیبا هستید می بایست چشمان خود را بر روی هزینه های گزاف آن ببندید. سنگ های تراورتن با کیفیت مناسب این کار در حال حاضر گاها دارای قیمت های میلیونی برای هر متر مربع هستند.

همچنین برای اجرای ستون های اصلی این نوع نما می بایست از کوپ های سنگ تراورتن استفاده نمود و آن ها را تراش داد که البته در بیشتر موارد برای کاهش هزینه ها از قرار دادن چند عدد سنگ تخته ای به روی هم برای ساختن ستون ها استفاده می شود.

  • اتلاف انرژی

استفاده از سقف های بلند و پنجره های بزرگ در معماری رومی معمولاً با آب و هوای بخش زیادی از کشور سازگاری ندارد. در مناطقی که اغلب زمستان های سردی وجود دارد، سقف های بلند و پنجره های بزرگ باعث اتلاف زیاد انرژی خواهد شد.

  • عدم توجه به الگوی معماری ایرانی

در حال حاضر اخذ تاییدیه کمیته نما یکی از موضوعات بسیار مهم در طراحی نمای ساختمان به شمار می آید. با توجه به این امر طراحان و پیمانکاران باید طراحی نمای ساختمان خود را به تایید این کمیته برسانند. عدم استفاده از نمای رومی از جمله مواردی است که برای اخذ تاییدیه ضروری است.

زیبایی نمای رومی را نمی توان انکار کرد اما بنا به گفته صاحب نظران، ساختمان های موجود در سطح شهر باید بر اساس فرهنگ بومی و اسلامی ساخته شوند و استفاده از طرح های نامتعارف با معیارهای معماری اسلامی سیمای شهری را خدشه دار می کند.

به دلیل استفاده از سنگ به عنوان مصالح اصلی و اجرای طرح های پیچیده، نمای رومی بسیار زیبا و چشمگیر به نظر می رسد و یک زندگی لوکس و مرفه را تداعی می نماید. طراحی کلاسیک این نما باعث شیک تر و جذاب شدن آن می شود و حضور چنین نماهایی در سطح شهر در کنار سایر نماها کمی ناهماهنگی ایجاد می کند.

طراحی شهری بر تناسب و سازگاری نماهای مختلف با یکدیگر تمرکز دارد، از این رو منتقدین نمای رومی را متفاوت و ناهماهنگ با فرهنگ کشور و نماهای رایج ساختمان می دانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>