اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


خاک تثبیت شده چیست؟

خاک تثبیت شده چیست؟

بیایید فرض کنیم که در بریتانیا و دیگر کشور های توسعه یافته، بنا به نیاز جامعه جاده هایی ثابت و پایدار ساخته می شود. اما در دنیای رو به توسعه چنین سیاستی در خصوص جاده ها پاسخگو نخواهد بود و راهگشا نیست.

مصالح Aggrebind که توسط شرکت آمریکایی Aggrebind ساخته شده است از پلیمر آکریلیک استایرن بر پایه آب شکل یافته است و هنگامی که با آب ترکیب می شود به طور موثر قادر است ذرات گرد و غبار را به هم بچسباند و خاک را در محل تثبیت کند. این خاصیت باعث می شود جاده های خاکی ایمن و پایدار باشند.

تثبیت کننده خاک Aggrebind به طور ابتدایی تمامی مصالح موجود در محل اجرا اعم از شن و ماسه، زباله های معدنی و زباله های خرد ساختمانی را مورد استفاده قرار می دهد و جاده های محلی پایدار و عاری از گرد و غبار، لایه های پایه ای خاک تثبیت شده در ساخت بزرگ راه ها، و آجرها و بلوکهای خاکی تثبیت شده در خانه های بومی را شکل می دهد.

تثبیت خاک با افزایش قابل توجه در قابلیت های باربری و استحکام کششی کلیه مواد به کار رفته در ترکیب به دست می آید. هر ذره هنگامی که با این محصول پوشش داده می شود تثبیت شده و سپس در روند فشرده سازی با نوع خاصی پلیمر با یکدیگر پیوند تقاطعی (cross-link) پیدا می کنند و لایه ای ضد آب، باربر و انعطاف پذیر ایجاد می کنند.

آقای Blackwellیکی از مسئولان این پروژه، در این رابطه می گوید: «این محصول می تواند محبوب ترین مصالح از بین مصالح به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه باشد. چرا که این محصول برای جهان معانی زیادی دارد. خاک تثبیت شده با این محصول به جای اینکه در فصول بارانی شسته شود محکم در جای خود تثبیت می شود. این مصالح بسیار ساده بوده و در عین حال دارای تکنولوژی رادیکال می باشد».

ویژگی ها و مزایا خاک تثبیت شده:

  • عملکرد اصلی محصول تثبیت خاک و کنترل کننده گرد و غبار است.
  • به لحاظ کاربرد در صنعت ساخت و ساز بسیار مقرون به صرفه است.
  • کاملا دوستدار محیط زیست است. در آینده ای نزدیک تمامی خاک های تثبیت شده قابلیت این را دارند که خرد شده و دوباره مورد استفاده قرار گیرند (از جمله در صنعت کشاورزی) بدون اینکه هیچ گونه عارضه ای برای محیط زیست داشته باشند.
  • در ترکیب با هر دو آب شور دریا یا آب شیرین عملکرد و ثبات خود را حفظ می کند.
  • تست های اخیر نشان می دهد که این محصول قابلیت باکتری زدایی مواد آلوده را دارد به طوری که به طور ایمن آلودگی های موجود در خاکهای محل دفن زباله را از بین می برد.
  • در رنگ های مختلف موجود است تا طراح های متنوع تری برای سازندگان و توسعه دهندگان فراهم شود.
  • در مناطق روستایی، شرکت های استخراج معادن و جوامع کشاورزی، سلامت کارگران و خانواده های آنها را بهبود می بخشد و محصولات کشاورزی را افزایش می دهد.
  • ثبات پروژه های خاکی را افزایش می دهد وجاده هایی امن تر فراهم می کند.
  • از طریق کاربرد خاک تثبیت شده، فرصت کسب و کار در کشورهای در حال توسعه فراهم می کند.
  • به طور قابل توجهی باعث کاهش در فرایند از بین رفتن خاک با ارزش در رودخانه ها و سدها می شود.
  • Aggrebind را در آسفالت بازیافتی می توان استفاده نمود، برای تعمیر آسفالت بسیار مناسب است و زمان اجرا و هزینه ها را کاهش می دهد.
  • این مصالح می تواند هزینه ی مربوط به ساخت و ساز جاده ها را تا 60 درصد کاهش دهد و می توان از کارگر بومی در این روند استفاده کند.
  • تحقیقات انجام شده بر روی این محصول به درجه ای از پختگی رسیده است که بتوان این محصول را در دیگر مصالح ساختمانی نیز به کار برد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>