اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی گل تاج خروس
گل تاج خروس، گیاهی با ارتفاع 20 تا 55 سانتی متر می باشد. چین چین است و شبیه به کاکل خروس می باشد به همین دلیل به این گل تاج خروس می گویند. گل تاج خروس انواع مختلفی دارد و در رنگ های طلایی، ارغوانی، قرمز، نارنجی، صورتی و … می باشد. گل تاج خروس بزرگ و پهن می باشد و بسیار زیباست.

گل

نحوه کاشت گل تاج خروس
گل تاج خروس (Celosia)، گیاه آب و هوای گرم است و دوره رشد و گل دهی آن حدود 90 روز طول می کشد. گل تاج خروس خاک با دمای زیر 15/5 درجه سانتی گراد را دوست ندارد. در مناطق با زمستان سرد، 4 تا 6 هفته قبل از آخرین سرما بذر گل تاج خروس را داخل خانه کاشته می شود. 3 تا 4 بذر گل تاج خروس را در عمق 0/5 تا 1 سانتی متر در یک خاک مرطوب و سبک مخلوط با خاک برگ بکارید. روی گلدان را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید تا خاک مرطوب بماند و گلدان را در یک جای گرم قرار دهید. 10 تا 15 روز طول می کشد تا گل تاج خروس جوانه بزند، بعد از جوانه زنی پوشش پلاستیکی را بردارید. از آب لوله کشی برای آب دهی به گلدان تاج خروس استفاده کنید و به آرامی آن را به خاک اضافه کنید تا مرطوب بماند.
زمانی که دانه های تاج خروس جوانه زدند، گلدان را به یک پنجره آفتابی منتقل کنید. در غیر این صورت می توان از چراغ های فلورسنتی استفاده کرد. زمانی که گیاه مقداری رشد کرد چراغ را در فاصله 15 سانتی متری از گیاه قرار دهید. زمانی که گیاه دو برگ حقیقی تشکیل داد، آن ها را برای قوی تر شدن گیاه قطع کنید.
زمانی که درجه حرارت شبانه به 12 درجه سانتی گراد رسید، گیاه را مقاوم کنید. به این ترتیب که برای شروع در روز اول گلدان را به مدت 4 ساعت بیرون از خانه قرار دهید، و در روزهای بعد، در هر روز 2 ساعت به این مدت زمان اضافه کنید. بعد از گذشت 8 روز گیاه توانایی ماندن خارج از خانه را خواهد داشت.
در صورتی که گلدان تاج خروس را بخواهید در باغ بکارید، بعد از این که اندازه نهال آن 5 تا 6 سانتی متر شد، آن ها را با فاصله 25 سانتی متر از هم بکارید. گیاهان بلندتر را با فاصله 40 سانتی متر از هم بکارید. اگر فاصله گیاهان از هم کم باشد، گیاه کوتاه و گل آن هم کوچک می شود. خاک مناسب برای رشد گل تاج خروس خاک سبک باغچه مخلوط با خاک برگ پوسیده می باشد. خاکی که گل تاج خروس در آن کاشته می شود باید همیشه مرطوب باشد، خصوصا در روزهای گرم.
در مناطق با تابستان طولانی، می توان بذر گل تاج خروس را به طور مستقیم بعد از گذشت سرما، در زمین کاشت. بذرها را با عمق 1/5 سانتی متر بکارید و به آرامی آن را با خاک بپوشانید. به آرامی به خاک آب دهید و خاک را مرطوب نگه دارید. هنگامی که نهال ها دو برگ واقعی تشکیل دادند، بهتر است آن ها را تنک کنید (به اندازه فاصله ذکر شده). در این صورت گیاه قوی تر می شود.
بوته گل تاج خروس در برابر کودهای شیمیایی حساس است و زود آسیب می بیند.
در گذشته خیلی ها بر این باور بودند که گل تاج خروس گیاهی مضر است اما این گیاه میلیون ها سال است که می روید. البته نه تنها مضر نیست بلکه خواص زیادی برای سلامتی دارد. ارزش غذایی این گیاه به اندازه ی دانه های کینوا است به طوری که اگر در چهارچوب تغذیه ی سالم قرار بگیرد به تناسب اندام نیز کمک می کند.

متأسفانه گل تاج خروس مدت ها مورد بی مهری و فراموشی قرار گرفت اما باید بدانید که همین تاج خروس سه برابر شیر کلسیمدارد و از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است. تا جایی که ناسا آن را یک غذای کم وزن و درعین حال زودهضم و مغذی برایفضانوردان معرفی کرده است. با ما باشید تا با گلچینی از خواص این گیاه مفید آشنا شوید.

گل تاج خروس و خواصش
برگ های گل تاج خروس، خوراکی و تا حدودی شبیه برگ هایچغندر یا اسفناج است. از نظر ارزش غذایی گل تاج خروس حاوی ویتامین ها (A، C، E، B2، B3، B5، B6، اسیدفولیک)، مواد معدنی و اسیدآمینه ها می باشد. این گیاه حاوی اسیدآمینه ی مهم و ضروری به نام لیزین است که در غلاتی مانند گندم، جو دو سر و غیره نیز وجود دارد. بهتر است بدانید که میزان لیزین این گیاه دو برابر گندم است.

البته خواص گل تاج خروس به همین جا ختم نمی شود. این گیاه سرشار از کلسیم، آهن و منیزیم است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلسیم، آهن و منیزیم آن در مقایسه با گندم به ترتیب 4 و 2 برابر است. برتری دیگر گل تاج خروس این است که فاقد گلوتن بوده و به همین دلیل برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند مناسب است.

گل

گل تاج خروس سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است، برای قوه ی بینایی مفید است و به راحتی هضم می شود به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی فیبر می باشد
میزان مناسب پروتئین و لیزین موجود در این گیاه برای سلامت موها و ناخن ها مفید است.

اگر از کلسترول بالای خون رنج می برید می توانید به این گیاه اعتماد کنید. چون باعث کاهش کلسترول شده و به این ترتیب خطر سکته ی قلبی و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

همچنین باید بدانید که این گیاه باعث کاهش خطر پوکی استخوان و دیگر نارسایی های مربوط به کمبود کلسیم می شود. به خاطر اینکه حاوی حدود دو تا سه برابر کلسیم بیشتر نسبت به شیر می باشد.

گل تاج خروس سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است، برای قوه ی بینایی مفید است و به راحتی هضم می شود به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی فیبر می باشد.

روش کاشت

بذر تاج خروس را در فروردین ماه در خزانه کاشته و سپس بعد از آن که بوته ی گیاه 5 سانتی متر گردید آن را به محل اصلی منتقل کنید. چون گل های این گیاه متنوع بوده و از لحاظ شکل هم با یکدیگر متمایز است برای همین گلکاران آن ها را در تزیین فلاور باکس های روی تراس نیز استفاده می نمایند.

آبیاری

این گیاه به آب زیاد نیاز دارد و همیشه باید پای گیاه مرطوب باشد.

خاک مناسب

خاک حاصلخیز و دارای زهکشی خوب برای رشد این گل مناسب است. برای کاشت آن در گلدان از مخلوط خاک باغچه+ پیت ماس+ ورمی کمپوست استفاده کنید.

نور و دمای مناسب

این گیاه به نور فراوان خورشید نیازمند است. در خانه گلدان را در محلی نورگیر قرار دهید. دمای مناسب برای رشد حدودا 30 درجه می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>