اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چرم گیاهی چیست؟

شرکت Zero Grado Espace واقع در مونته لوپو فیورنتینو (Montelupo Fiorentino) تولید کننده محصولی نوآورانه در صنعت ساخت و ساز به نام «موسکین Muskin» می باشد که راه حلی بسیار عالی به جهت رفع مشکلات چرم حیوانی است. این محصول که جایگزینی است برای چرم های حیوانی، 100 درصد از لایه های گیاهی شکل یافته است.

Muskin چیست؟

بسیاری از افراد حامی حیوانات که در صنعت چرم مشغول به کار هستند با این سوال مواجه شده اند که آیا جایگزینی برای پوست حیوانات موجود است تا بتوان از آن استفاده کرد؟ علاوه بر این دغدغه، مساله مهم دیگری نیز وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. در فرایند تولید چرم های دباغی شده مواد شیمیایی به کار گرفته می شود، لذا اثرات بسیار مخرب زیست محیطی بر جای خواهند گذاشت.

فرایند تولید پایدار Muskin

Muskin نوعی چرم گیاهی است که از phellinus ellipsoideus، (نوعی قارچ غیر خوراکی و بزرگ ترین گونه قارچی که تا کنون ثبت شده است. این قارچ در جنگلهای نیمه گرمسیری یافت می شود و از تنه درختان تغذیه می کند) تشکیل شده است.

هنگامی که این قارچ استخراج شود، به روشی کاملا مشابه با فرآوری پوست حیوانات فراوری می شود، اما با این تفاوت که از تکنیک های طبیعی در این فرآیند به کار گرفته می شود. این فرآیند شامل استفاده از محصولات دوستدار محیط زیست، از جمله موم اکولوژیکی است که خواص فنی منحصر بفردی را در این محصول ایجاد می کند.

ویژگی ها

این محصول عایق حرارتی خوبی بوده که رطوبت را جذب کرده و بلافاصله آن را آزاد می کند، بنابر این از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. این محصول نفوذپذیر و در عین حال ضد آب است، غیر سمی بوده و دوستدار محیط زیست است.

عدم وجود مواد سمی در این محصول، باعث می شود که Muskin به جهت کاربرد در مواردی که جسم در تماس نزدیک و مستقیم با پوست می باشد، بسیار ایده آل عمل کرده و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نکند.

کاربری ها

Muskin به واسطه مصالح طبیعی که در ساخت آن به کار می رود، محصولی بسیار مناسب جهت تولید کفش، کلاه، کیف، لباس و همچنین بخش هایی از مبلمان می باشد. این محصول هنگامی که لمس می شود حسی بسیار شبیه به چرم مخمل نما داشته و به اندازه بافت چوب پنبه نرم است.

این چرم گیاهی به جهت کاربرد در صنعت ساخت و ساز عایق حرارتی بسیار مناسبی بوده و جایگزین چرم به کار رفته در تمامی مصالحی ساختمانی، از جمله پنل های سه بعدی ساخته شده با چرم می باشد.

در حال حاضر تنها 40 تا 50متر مربع Muskin در ماه، قابل تولید است لذا تنها جهت کاربرد در ایجاد مجموعه ای با تعداد محدود از تولیدات خاص مناسب خواهد بود. این چرم به عنوان یک جایگزین دوستدار محیط زیست در بسیاری از صنایع قابل کاربرد است که نتیجه آن حفاطت از حیوانات، انسانها و محیط زیست است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>