اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


عایق بیومیمیک


تفاوت Plyskin و عایق سنتی

بسیاری از محصولات تولید شده در قالب ایزولاسیون ساختمانی دارای نواقصی از جمله انرژی مصرفی تولید بالا و تأثیرات مخرب بر روی انسانها و محیط زیستمی باشد. عایق های بر پایه پلی استایرن از مواد نفتی تولید شده حاوی مواد سمی ترکیب شده با برم است که به جهت ایجاد خاصیت ضد حریق در محصول مورد استفاده قرار می گیرد. عایق فایبرگلاس نیز دارای خاصیت energy intensive بوده و موجب ایجاد حساسیت در ناحیه پوست و چشم می شود.

در راستای تولید عایقی با مشخصات فنی بهینه تر، طراح صنعتی اهل هلند به نام Lindy Cafsia محصولی با نام تجاری Plyskin بر اساس پروژه فارغ التحصیلی خود در Royal Academy of Art، گسترش داد. هدف او از توسعه و تولید این محصول، ایجاد محصولی جایگزین برای عایق سنتی ساختمان بود چرا که طبق گفته این محقق کاربرد عایق های سنتی برای سلامی انسان و محیط زیست بسیار مضر می باشد.

با کانسپتی که برگرفته از مواد طبیعی زیست محیطی یا قابل بازیافت است و همچنین با الگوبرداری و الهام از طبیعت پوست خرس قطبی، شکل جدید و نو آورانه ای از ایزولاسیون ساختمان ها توسعه پیدا کرده است که عملکرد گرایی، زیبایی شناسی و خواص بساوایی ارزشمندی را با یکدیگر پیوند می زند.

ساختار عایق بیومیمیک

Plyskin به عنوان مصالحی محبوب و کارآمد شناخته می شود که از سه لایه شکل می گیرد و این سه لایه برگرفته از لایه هایی هستند که به طور مشابه پوست خرس قطبی را شکل می دهند. لایه داخلی (پوست) از PLA سیاه شکل یافته است که بخش اصلی در جذب حرارت است، لایه میانی (underfur) که از PET سفید شکل یافته دارای ساختاری به شکل شش ضلعی لانه زنبور است که حرارت را به دام می اندازد، و لایه خارجی کرکهایی مصنوعی شکل یافته از پلی آمید نیمه شفاف و قابل بازیافت است که هوای ساکن را در خود نگه می دارد.

موارد کاربرد

اگر چه Plyskinبه لحاظ تجاری هنوز در دسترس نمی باشد، اما پیشنهاد شده است که هم به عنوان پوشش جداره بیرونی ساختمان و هم به عنوان لایه عایق درونی قابل کاربرد است.

ویژگی ها

این مصالح قابلیت جذب حرارت را دارد، غیر سمی است، می تواند ذخیره شده و مورد استفاده مجدد قرار گیرد، و در حالی که بار زیادی را به ساختمان تحمیل نمی کند به عنوان عایق حرارتی در ساختمان ها به کار می رود.این محصول علاوه بر اینکه از خواص عالی جهت جذب صوت برخوردار است، به لحاظ ظاهری و بافت محصولی جالب توجه است و به کاهش آلودگی صوتی در محیط های شهری کمک می کند.

تفاوت Plyskin و عایق سنتی

تفاوت عمده این محصول و با ایزولاسیون های سنتی در این است که این محصول زمانی بهترین عملکرد خود را خواهد داشت که از نور خورشید در زوایای پایین در ماه های سرد سال بهره بگیرد و همچنین این قابلیت را دارد که به صورت اکسپوز به دور جداره ساختمان پیچیده می شود. در صورتیکه عایق های سنتی درون سوراخ های مصالح و یا به عنوان پوششی درون دیوار جاسازی می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>