اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارتیشن

پارتیشن در زندگی آپارتمانی این روزها می توان بسیار کارآمد باشد. پارتیشن ها در فضاهای مسکونی و غیر مسکونی مانند اداره و مراکز خرید مانند مغازه و فروشگاه ها بسیار دیده می شوند. پارتیشن های چوبی، فلزی، شیشه ای و پرده ای از انواع اصلی پارتیشن هستند.

پارتیشن چیست؟

دکوراسیون داخلی منزل ما صرفه نظر از اینکه بزرگ یا کوچک، ساده یا مجلل باشد؛ نشان دهنده شیوه زندگی ماست که تحت تأثیر سلیقه شخصی، عادات روزمره و نحوه برخورد ما با زندگی، دارای ویژگی های خاصی می باشد.اما شکل ارتباط بین بخش های عمومی و خصوصی هر خانه و مفاهیمی چون حریم خصوصی و کنترل فضا، به الگوهای رفتاری و فرهنگی حاکم بر جامعه و خانواده های آن بستگی دارد.

از این رو طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش عناصر معماری داخلی متأثر از الگوهای فرهنگی و نیاز ساکنین آن، می تواند کارکردهای مختلفی را به فضای زندگی داده و رضایت بیشتری را به آن ها بدهد.

اما آنچه که همواره باید مد نظر قرار گیرد آن است که هر فضای داخلی اعم از محل کار، تفریح یا سکونت، قابلیت زیبا شدن با المان های مختلف دکوراتیو را دارد؛ اما باید از اصول و نکات صحیح چیدمان و کمی ذوق و سلیقه استفاده کرد تا فضای مناسب، زیبا و کارآمد پدید آید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا بعد از آشنایی با انواع جدا کننده های دکوراتیو و مشاهده نمونه های زیبا و کاربردی آنها، به این سؤال پاسخ دهیم که پارتیشن ها چگونه می توانند به طور کامل فضای خانه را تغییر داده و در عین حال بر ارزش آن بی افزایند؟

اهمیت ایجاد پارتیشن

امروزه یکی از شایع ترین و پرکاربردترین سبک های معماری که تحت تأثیر شیوه و عادات زندگی مدرن ایجاد شده، طراحی خانه هایی با پلان های بازو یکپارچه می باشد که بیشتر فضاهای اصلی خانه را به یکدیگر مرتبط ساخته و حریم های خصوصی کمتری را برای افراد ایجاد می کند.

این سبک از معماری که بیشتر در طراحی خانه های کوچک و یا خانه های بسیار بزرگ و ویلایی به منظور تسهیل در حرکت و گردش بیشتر نور و هوا و احساس دل باز بودن در تمامی نقاط مختلف خانه طراحی می شود، به دلیل نادیده گرفتن خلوت و امنیت بصری در بخش هایی از فضاهای منزل، در مواقعی سلامت و آرامش روانی ساکنین را دچار اثرات سوئی می کند.

بنابراین با اینکه در معماری باز به دلیل عدم وجود دیوار در فضای داخلی، ممکن است باعث بزرگ تر شدن فضای خانه شود اما همیشه عملی و راحت نیست. زیرا صرفه نظر از الگوها و ویژگی های فرهنگی افراد، داشتن یک اتاق خواب خصوصی یا جدا کردن اتاق نشیمن از اتاق غذا خوری می تواند احساس راحتی بیشتری را برای تمامی ساکنین یک خانه فراهم سازد.

اما گاهی اوقات فضای خانه ها، به خصوص خانه های آپارتمانی به قدری کوچک است که عملاً امکان جداسازی محیط و داشتن فضایی مجزا در خانه با استفاده از دیوارها، درها غیر ممکن است. در برخی شرایط دیگر هم فضا به قدری بزرگ است که بایستی قسمتی از خانه، مثلاً نشیمن و پذیرایی را در یک فضای مشخص و جدا از یکدیگر ایجاد کرد.

از این رو با استفاده از جدا کننده های زیبا و کاربردی، تکنیک های شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیازهای موجود، تنوع مصالح، استفاده از المان های بصری، شومینه، آکواریوم، گیاهان طبیعی و توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین مبلمان فضاهای مختلف، می توان علاوه بر بالا بردن ارزش عملکردی فضای زندگی، بر آسایش محیطی افراد در محیط زندگی نیز افزود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>