اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع پارتیشن

انواع پارتیشن در دکوراسیون داخلی

به طور کلی انواع گوناگونی از پارتیشن های دکوراتیو برای تفکیک فضاهای داخلی منزل وجود دارند که از آن میان می توان به پرده ها، قفسه بندی ها، مبلمان و اثاثیه، طاقچه ها و کتابخانه ها، صفحات دکوراتیو تزیینی و آکواریوم های بزرگ و کوچک و... اشاره کرد که زیبایی، نوآوری و عملکردگرایی سه اصل مهم در طراحی این جدا کننده های دکوراتیو می باشد.

نکته مهم در نحوه طراحی پارتیشن های داخلی، ایجاد شفافیت و اجازه عبور نور در فضاهای مختلف می باشد به گونه ای که از ارزش، کارایی و شفافیت یک فضا در برابر فضای دیگر کاسته نشود. بدین منظور می توان پارتیشن های داخلی را در سه بخش کلی متریال ساخته شده، مکانیسم عملکردی و کاربردهای آنها در فضای منزل، مورد بررسی قرار داد.

انواع پارتیشن داخلی بر اساس جنس

مصالح مختلفی را می توان در ساخت پارتیشن ها به کار برد که بستگی به سلیقه و بودجه و دکوراسیون داخلی دارد. برای نمونه پارتیشن چوبی بسیار محبوب است که کاربردهای مختلفی هم دارد اما هزینه آن در مقایسه با پارتیشن پرده ای بیشتر است. در ادامه به معرفی انواع پارتیشن ها از نظر جنس پرداخته شده است.

پارتیشن چوبی

استفاده از پنل های چوبی ساده گزینه ای سنگین و مستحکم است که علاوه بر ایجاد گرمای بیشتر در فضا، شفافیت بسیار کمتری دارد. این پارتیشن ها به سبب شباهت نزدیک با متریال های مبلمان و دکوراسیون داخلی، از نظر بصری هماهنگی بیشتری را با عناصر چیدمان داخلی و مبلمان منزل برقرار می کند.

پارتیشن فلزی

تعجب آور نیست اگر مردم از پارتیشن های فلزی همچون، آهن، برنج، فولاد و آلومنیوم استفاده بیشتری می برند، زیرا این فلز به راحتی دفرمه و خم نمی شود و از استحکام و مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه محیطی و وزن اشیاء سنگین برخوردار است.

در عین حال در درجه حرارت های بالا انعطاف پذیری خوبی داشته و می توان طرح های هندسی و پچ و خم های مختلفی بنا به سلیقه و دلخواه ایجاد کرد.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای شفاف یا نیمه شفاف راه حل های کم هزینه تری هستند که نور و ارتباط بین دو بخش را نیز از بین نمی برند و در عین تفکیک نمودن دو فضا از یکدیگر، ارتباط بصری میان آن ها را حفظ می کنند.

پارتیشن شبکه ای یا پانچ شده

پارتیشن های شبکه ای دید را تا حد زیادی محدود می کنند، اما منجر به از بین رفتن کامل ارتباط بصری نمی شوند. این پارتیشن ها می توانند از الگوهای مختلفی به وجود آمده باشند که میزان فضای خالی بین آن ها بر ارتباط بصری دو فضای تفکیک شده تأثیر مستقیم داشته و در عین حال فضا را تاریک نمی کنند.

پارتیشن پرده ای

تا به امروز پرده های نخی یا پلاستیکی، ساده ترین و آسان ترین وسیله برای تقسیم کردن فضا بوده اند. علاوه بر این، ارزان قیمت بوده و به راحتی شستشو می شوند. اما ویژگی خوب پرده ها این است که با بسته شدن آن ها حریم شخصی برای شما به وجود می آید و با باز کردن آنها فضای منزلتان مجدداً بزرگ و باز جلوه می کند.

پارتیشن طبیعی یا گیاهی

دیواره های گیاهی نیز یکی از بهترین نوع پارتیشن های جداکننده هستند زیرا علاوه بر زیبائی، هوا را تمیز نگاه داشته و از آلودگی صوتی محیط می کاهند. همچنین می توان با یک ذوق هنری از چوب خشک و شاخه های درختان نیز برای ایجاد پارتیشن های دکوراتیو استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>