اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارتیشن

پارتیشن ها علاوه بر جنس از نظر مکانیسم و عملکرد نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند که ثابت و متحرک دو نوع اصلی آن ها هستند. انواع دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به معرفی همه آن ها پرداخته شده است.

پارتیشن ثابت

استفاده از پارتیشن های تزیینی ثابت دیوار مانند، ساده ترین و البته پرطرفدارترین نوع جداسازی فضاهای مختلف است که در بیشتر فضاها علاوه بر عنصر تقسیم کننده، به یک شاخصه هنری زیبا تبدیل می شوند.

این پارتیشن ها به طور کامل به سقف، کف و یا هر دو متصل بوده و به ندرت جابه جا می شوند و در مواقعی کاربرد دارند که بخواهیم به صورت کامل دو فضا را از یکدیگر جدا کرده ولی مایل به استفاده از دیوار گچی یا بتنی نیستیم.این پارتیشن ها در فضاهای اداری یا به طور کلی غیر مسکونی بسیار به کار برده می شوند. در ساخت این ها هم از مصالح مختلفی از جمله چوب و شیشه و فلز استفاده می شود.

چرخشی یا نواری

جداکننده های متحرک یا چرخشی، دیواره های نواری یا میله ای نسبتاً سبک هستند که قابلیت این را دارند که بر روی محور خود چرخیده و باعث ایجاد سایه روشن شوند.این نوع از پارتیشن ها را نمی توان چندان متحرک در نظر گرفت زیرا فقط در جای ثابت خود قابلیت چرخش را دارند. این نوع از پارتیشن برای تقسیم فضا در اتاق خواب ها که شاید هر از گاهی نیازی به تقسیم جدی فضا نباشد بسیار مفید هستند.

معلق یا کرکره ای

پارتیشن های معلق یا شناور نوعی از پارتیشن های متحرک هستند که عموماً از متریال های سبک شاخته شده و اغلب قابل جا به جا شدن، جمع شدن یا باز شدن هستند. به جهت اتصال این پارتیشن ها به سقف منزل، به راحتی می توان زمین و زیر پارتیشن ها را بدون هیچ مانعی تمیز کرد.

کشویی یا ریلی

پارتیشن های کشویی از نظر مکانیسم متحرک به حساب می ایندکه یک ایده فوق العاده اند، چرا که به شما این فرصت را می دهند که فضایی چند منظوره داشته باشید تا علاوه بر جدا کردن فضا در مواقع خاص فضای بازتر و قابل دسترس تر ایجاد کنند.

نصب و اجرای آن ها نسبتاً شبیه به نصب و اجرای درهای کشویی است. ولی تفاوت آنها در این است که شما می توانید آنها را در هر قسمت از اتاق و بر روی یک ریل نصب کنید تا هر زمان که نیاز بود بتوان آنها را جمع کرد و فضای جدا شده را دوباره به فضای اصلی باز گرداند.

آکاردئونی یا تاشو

صفحات تا شونده آکاردئونی که با لولا به هم متصل شده و حرکت دادن شان آسان تر است، در همه سبک ها و طرح ها قابل دسترس هستند و به سادگی نصب و برچیده می شوند. همین موضوع آنها را به انتخابی ایده آل برای خانه های اجاره ای یا حتی خانه های مجللی تبدیل کرده است که صاحب خانه به ایجاد پارتیشنی موقت تمایل دارد.

کاربردهای پارتیشن های دکوراتیو در فضای منزل

امروزه جادار بودن یک ویژگی کلیدی پارتیشن های داخلی محسوب می شود تا علاوه بر زیبایی بصری، کاربردها و عملکردهای مختلفی در فضای داخلی داشته باشند.به طور مثال به جای هزینه کردن برای ساخت کتابخانه، شما می توانید اتاق ها را به طور کامل توسط طبقات و قفسه ها جداسازی کنید و اگر طبقه ها را دو طرفه بسازید و هر دو سمت را با وسایل دکوراتیو مثل مجسمه و شمع و تابلوی عکس و کتاب پر کنید، جلوه بسیار بهتری به این جداکننده کاربردی داده اید.

اما به طور کلی پارتیشن های داخلی از نظر کاربرد به کتابخانه، کمد و قفسه، پانل تلویزیون، گلدان گل یا دیوار سبز و... تقسیم می شوند که اگر شما به دنبال ایده هایی برای تقسیم بندی خانه خود هستید با ما همراه باشید تا در ادامه نمونه های خلاقانه و زیبایی از این پارتیشن های دکوراتیو را مشاهده کرده تا به نحو صحیحی آن را انجام دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>