اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در دنیای مدرن امروز با رونق ساخت و ساز همواره شاهد بروز طرح ها و ایدهای خلاقانه در طراحی المان های مختلف هم در طراحی داخلی و هم در نمای ساختمان هستیم. نرده راه پله یکی از المان هایی است که می توان طرح های بی شماری برای ساخت آن به کار برد. اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید بدون شک طرح های مختلفی از راه پله را مشاهده می کنید، طرح هایی که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. آنچه که در انتخاب نرده بسیار حائز اهمیت است توجه به دکوراسیون داخلی است زیرا اگر مدل نرده و متریال مورد نیاز برای ساخت آن را درست انتخاب کنید مسلماً خانه شما جذابیت خاصی خواهد داشت. نرده راه پله نه تنها یک المان ضروری برای تکمیل نمای پله هاست بلکه یک عنصر دکوراتیو برای زیباتر کردن ساختمان نیز محسوب می شود.

راه پله

در حال حاضر به دلیل گسترش ساخت و ساز اکثر آپارتمان ها و خانه های ویلایی به صورت دوبلکس ساخته می شوند. از این رو برای اتصال طبقات به یکدیگر اجرای راه پله امری بسیار ضروری است. هر چند در برخی از منازل راه پله ها بدون حفاظ و نرده طراحی شده اند اما به منظور حفظ امنیت و حفاظت از افراد، نصب نرده تا حدودی اجباری است. در ذهن خود دو راه پله نرده دار و بدون نرده را در خانه ای مدرن تصور کنید. به نظر شما کدام راه پله زیباتر به نظر می آید؟ در کل کدام یک را ترجیح می دهید؟ بی شک راه پله نرده دار را بیشتر پسند می کنید، خصوصاً اگر در منزل کودک دارید و می خواهید امنیت وی را تضمین نمائید.

اینکه چه طرحی برای راه پله خود انتخاب کنید را به طراحان و معماران بسپارید تا با توجه به طراحی داخلی ساختمان نسبت به این کار اقدام کنند. شکل و جنس نرده راه پله و پله ها باید هماهنگ با سایر متریال های به کار رفته در دکوراسیون باشد، زیرا در غیر اینصورت نوعی ناهنجاری بصری در فضا اتفاق می افتد. متریال های مختلفی در ساخت نرده راه پله استفاده می شوند نظیر چوب، شیشه و استیل که هر کدام مزایا و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند و جذابیتی که به فضا می بخشند متفاوت است. در این نوشته قصد داریم انواع آن ها را به شما معرفی کنیم تا با آگاهی لازم نسبت به انتخاب نرده راه پله خود اقدام کنید. یک انتخاب آگاهانه منجر به زیبایی بیشتر خانه شما خواهد شد و چشم هر بیننده را به خود خیره خواهد کرد.

در خانه های دوبلکس استفاده از نرده های ترکیبی ایده ای بسیار جذاب و مد روز است. هر کدام از متریال ها ویژگی متفاوتی دارند اما هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند بسیار متفاوت و خاص به نظر می آیند. نرده تأثیر بسزایی در برجسته نشان دادن سبک دکوراسیون داخلی دارد و جزئیات معماری را واضح تر به نمایش می گذارد. برای آشنایی با انواع متریال در ساخت نرده با ما همراه باشید.

نرده

نرده چوبی پله
چوب یک متریال طبیعی است که از درختان جنگلی به دست می آید و در حوزه معماری و ساختمان سازی به وفور کاربرد دارد. این متریال از ویژگی های منحصر بفردی برخوردار است و حضور آن در فضاهای مختلف زیبایی و جذابیت ایجاد می نماید. اگر طرفدار سبک روستیک هستید مسلماً چوب را به عنوان یک عنصر اصلی در طراحی خانه خود استفاده کرده اید و از ظرافت و حس و حالی که به فضا می بخشد آگاه هستید. چوب کاربردهای بی شماری دارد و از یک قطعه دکوراتیو در منزل گرفته تا پانل های بزرگ دیواری همواره مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی این روزها بسیار رونق یافته است.آیا تاکنون نرده های چوبی با اشکال، ابعاد، رنگ و طرح های متفاوت را دیده اید و از زیبایی آن ها لذت برده اید؟ چوب هم در ساخت راه پله و هم در ساخت نرده آن به کار می رود که با توجه به سلیقه افراد و فضای مورد نظر انتخاب می شود.

نرده چوبی راه پله طرفداران بسیاری را به خود جلب می کند زیرا چوب به دلیل داشتن طرح و بافت بی نظیر و منحصر بفرد خود زیبایی فوق العاده ای به فضا می بخشد. با استفاده از چوب المانی از طبیعت را وارد منزل خود می کنید و همواره با دیدن آن آرامش خواهید گرفت. علاوه بر آن چوب به عنوان عنصری طبیعی فضا را گرم تر می کند و صمیمیت را افزایش می دهد. تنها عیب چوب این است که با گذشت زمان جلای خود را از دست می دهد و باید آن را جلا داد یا رنگ نمود. از این رو مراقبت و نگهداری از چوب امری بسیار ضروری است و می تواند به طول عمر نرده ها کمک کند.

چوبی که برای ساخت نرده راه پله استفاده می شود از اغلب چوب راش و روس است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. نرده چوبی را می توان هم برای پله سنگی و هم پله چوبی استفاده نمود. در دنیای مدرن امروز با خلق ایده های جدید می توان نرده های چوبی را به صورت ترکیبی با فلز یا شیشه نیز به کار برد و زیبایی منزل را دو برابر کرد. ساختار نرده های ترکیبی اصولاً بر اساس طرح های مینیمال شکل می گیرد و به خوبی با منازل امروزی سازگار می شود. نرده چوبی باغچه و نرده چوبی تراس می تواند حال و هوای خوبی به فضا ببخشد. استفاده از چند گلدان گل در کنار نرده چوبی، باعث گرما بخشی به فضای مورد نظر می شود. فروشندگان بسیاری در سراسر کشور در حوزه ساخت نرده و پله چوبی فعالیت دارند که شما می توانید به آن ها مراجعه نموده و نرده دلخواه خود را سفارش دهید. برای مثال اگر ساکن شهر تهران هستید برای خرید نرده چوبی و پله چوبی به شهرک صنعتی خاوران مراجعه نموده و محصول خود را خریداری نمائید. قیمت نرده چوبی با توجه به نوع چوب و طرح انتخابی شما تعیین می شود.

قیمت نرده چوبی
قیمت نرده چوبی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال چوبی که برای انجام این کار استفاده می شود و طول راه پله ای که قصد ساخت نرده برای آن را دارید، می تواند بر قیمت آن تأثیرگذار باشد.

نرده

نرده استیل راه پله
استیل ماده ای بسیار مقاوم است و انتخابی ایده آل برای ساخت نرده پله محسوب می شود. هدف از نصب نرده ایجاد یک حفاظ برای جلوگیری از سقوط افراد است و استیل به دلیل استحکام و دوام بالا مناسب این کار است. نرده استیل همانند نرده چوبی به مراقبت نیاز ندارد زیرا اکسید کرومی که سطح استیل را پوشش داده مانع از خوردگی و یا زنگ زدگی نرده می شود. نرده استیل را می توان به صورت ترکیبی با شیشه طراحی و اجرا نمود. در دکوراسیون خانه های مدرن این مدل نرده برای راه پله جلوه ای بی نظیر به فضا می بخشد. نرده استیل در برابر انبساط، انقباض، رطوبت، تابش نور آفتاب، خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد. علاوه بر آن به مرور زمان تغییر رنگ نداده و همواره جلای خود را حفظ می کند. این نوع نرده ها آلودگی را به خود جذب نمی کنند و برای راه پله تمام مکان ها خصوصاً بیمارستان ها مناسب می باشند.

نرده های استیل وزن بسیار سبکی دارند و ایمنی را برای ساکنین به ارمغان می آورند. این نرده ها در ابعاد و اشکال مختلف ساخته می شوند و با توجه به نوع دکوراسیون داخلی می توانید نسبت به انتخاب آن ها اقدام نمائید. تنها ایراد نرده استیل به جا ماندن اثر انگشت بر روی آن است که می توان به راحتی با یک دستمال مرطوب آن را تمیز نمود. استیل کیفیت بالایی دارد و در تمام شرایط آب و هوایی می توان از آن برای ساخت نرده استفاده نمود زیرا با گذشت زمان شفافیت و سطح براق آن کدر نخواهد شد. در صورت استفاده از نرده استیل برای راه پله می توانید کوچک ترین جزئیات معماری را به کار ببرید. اگر یک ایده جدید برای طراحی راه پله به کار ببرید، فضایی مدرن و جذاب خواهید داشت. نرده استیل برای پله های شیشه ای، چوبی و سنگی مورد استفاده قرار می گیرد. دو نوع از رایج ترین نرده استیل نرده 201 و 304 می باشند که قیمت نرده استیل 304 گران تر از نرده استیل 201 می باشد. شما می توانید به مراکز فروش نرده استیل مراجعه کنید و مدل دلخواه خود را سفارش دهید، البته لازم به ذکر است که در کل قیمت نرده استیل بر اساس تعداد پایه ها و مدل آن محاسبه می شود.

انواع نرده استیل
انواع نرده استیل بر اساس فضایی که قصد استفاده از آن را دارید و با توجه به سلیقه مشتری، به نمونه های مختلف تقسیم بندی می شود. امکان استفاده از نرده های استیل در فضاها باز و سرپوشیده وجود داشته و می تواند با توجه به سلیقه مشتری طراحی مختلفی داشته باشد.

نرده شیشه ای راه پله
شیشه یک متریال دکوراتیو در طراحی ساختمان است که شفافیت خاصی به فضا می بخشد. این متریال نور را از خود عبور می دهد و روشنایی را برای فضا به ارمغان می آورد. اگر به شما بگویند می توان از شیشه برای حفاظت از راه پله استفاده کرد ممکن است کمی تعجب کنید اما اگر به سایت های طراحی دکوراسیون مدرن مراجعه کنید قطعاً شما نیز شیشه را به عنوان متریالی ایده آل برای راه پله خواهید پذیرفت. هر چند شیشه ماده ای شکننده است و در اثر ضربه به سرعت می شکند اما این ماده انواع مختلفی دارد که برای راه پله از نوع نشکن آن ها استفاده می شود. شیشه نشکن مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی و ضربه دارد، از این رو به راحتی نمی شکند و امنیت را برای ساکنین به ارمغان می آورد. شیشه سکوریت و شیشه لمینت از جمله شیشه های مناسب برای ساخت نرده راه پله هستند زیرا در برابر فشار و ضربه مقاوم می باشند. نصب پانل ها یا حفاظ های شیشه ای باید توسط نصابان حرفه ای صورت گیرد زیرا آن ها از نکات ایمنی هنگام نصب آگاه هستند و شیشه را به درستی نصب می کنند. حفاظ شیشه ای باید با استفاده از مهارکننده های شیشه نصب شود تا از خطر سقوط ممانعت شود.

شیشه هایی که برای نرده استفاده می شوند با توجه به سیستم مهار کننده در نوع لمینت دو لایه و سکوریت تک لایه می باشند. این شیشه ها یا بدون پایه و به صورت یکپارچه یا با پایه و گارد نصب می شوند. اگر بخواهیم انواع مدل های نرده شیشه ای را معرفی کنیم، می توانیم به نرده شیشه خور اکسپوز، نرده شیشه ای اسپیگات و نرده شیشه گیر فیکس پوینت اشاره نمائیم. اینکه با استفاده از این مدل شیشه ها می توان چشم اندازی کامل داشت، خود دلیل اصلی زیبایی و جذابیت این نرده هاست. شما می توانید بدون هیچ گونه مانعی فضای پشت نرده را مشاهده کنید و از وفور نور و روشنایی لذت ببرید. نرده شیشه ای این روزها مورد استقبال اکثر افراد قرار می گیرد و قابل اجرا در ساختمان های مختلف می باشد. یراق آلاتی که برای نصب شیشه استفاده می شوند از جنس آلومینیوم و یا استیل ضد زنگ هستند و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت. ترکیب شیشه و استیل برای نرده راه پله بسیارایده آل است زیرا علاوه بر تامین امنیت، زیبایی را برای مکان مورد نظر شما به ارمغان می آورند. یکی از مزایای نرده شیشه ای این است که به راحتی تمیز می شود و لکه و آلودگی را می توان در کمترین زمان ممکن از روی آن پاک نمود. علاوه بر آن نور و روشنایی که به فضا می بخشد قابل مقایسه با هیچ نرده دیگری نیست. نرده شیشه ای قابل اجرا در مناطق مختلف جغرافیایی است زیرا این نرده ضد زنگ، ضد آب و ضد خش بوده و به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی دهد. علاوه بر آن لوکس و زیبا به نظر می آید و نور لازم را برای محیط فراهم می کند. ظرافت و شفافیت شیشه در مقایسه با سایر مصالح بالاتر است، به همین دلیل در طراحی مدرن امروز از این متریال برای ساخت نرده نیز استفاده می شود.

نرده فلزی
نرده های فلزی نمونه ای از نرده های مقاوم و مستحکم بر شمرده می شوند. از نکات مهمی که در هنگام استفاده از این نرده ها باید مورد توجه قرار گیرد، جلوگیری از زنگ زدگی آن ها می باشد. این نرده ها در مقایسه با انواع دیگر نرده از امنیت بالاتری برخوردار بوده و استفاده از آن ها مقرون به صرفه می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>