اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

راه پله ها نه تنها به عنوان رابط بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرند بلکه گاهی اوقات به منظور بهینه سازی فضا برای ذخیره سازی وسایل و اشیاء مختلف نیز طراحی می شوند. از این رو طراحی راه پله هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربرد بسیار حائز اهمیت می باشد. برای مثال، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، فضای زیر راه پله قفسه بندی شده و در این قفسه ها اشیاء مختلف تزئینی قرار گرفته است. اصولاً طراحان داخلی از چنین ایده ای برای دکوراتیو نمودن فضا استفاده می کنند. قفسه بندی فضای زیر راه پله ایده ای بسیار ساده و هوشمندانه است که در خانه های کوچک بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

راه پله


اگر می خواهید قفسه هایی که در زیر راه پله تعبیه می کنید مخفی باشند می توانید برای آنها درب بگذارید. چنین راه پله هایی ارتفاع زیادی دارند و قفسه های زیر آن ها نیز بسیار گود و عمیق هستند که با استفاده از درب می توانید ظاهری یکپارچه و منسجم به آنها ببخشید.


راه پله شناور بهترین راهکار برای ایجاد قفسه کتاب دیواری است. شما می توانید از فضای زیر راه پله برای ذخیره و ایجاد یک قفسه کتاب بزرگ با ردیف های مختلف استفاده کنید. اگر به اندازه کافی فضا دارید، می توانید یک فضای دنج در زیر راه پله ها برای مطالعه در اختیار داشته باشید.


معماری جدید به طراحی اولیه راه پله این اجازه را می دهد که با تغییرات مختلف تطبیق پیدا کند. برای مثال، راه پله یکی از المان هایی است که در معماری به صورت ایستاده و برجسته طراحی می شود و می تواند بخشی از دکوراسیون کلی باشد بدین نحو که خطوط منحنی دور آن از یک طرف دیوار شروع شده و به طرف دیگر کشیده می شود. 

راه پله


انتخاب سنگ راه پله خود تأثیر بسزایی بر زیبایی فضا می گذارد. راه پله هایی که از سنگ مرمر ساخته می شوند بسیار شیک و لوکس هستند زیرا سنگ مرمر از جمله سنگ های گران قیمت با ظاهری بسیار تمیز و شفاف است که با انعکاس نور در محیط منجر به زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی می شود. در واقع با استفاده از سنگ مرمر دیگر نیازی به استفاده از المان های دیگر برای برجسته نشان دادن راه پله نمی باشد. در این حالت، طراحی مینیمالیسم راه پله ها با دیوارهای سفید رنگ همخوانی بی نظیری پیدا خواهد کرد.


یک نکته جالب در مورد راه پله های شیشه ای وجود دارد که آنها را بسیار زیبا و جذاب نشان می دهد. شیشه یک متریال بسیار جذاب و نمادی از نور و شفافیت است. اینکه به راحتی می توانید پله ها را از پشت شیشه ببینید حسی دوست داشتنی به شما می بخشد. شیشه هایی که برای ساخت راه پله مورد استفاده قرار می گیرند از نوع نشکن هستند و در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند. راه پله هایی که تماماً از شیشه ساخته می شوند زیبایی فوق العاده ای دارند و ساخت آن ها با دقت بالایی صورت می گیرد. تأثیری که این راه پله ها بر دکوراسیون داخلی می گذارند بسیار بالاست زیرا در صورت اجرای یک نورپردازی مناسب، فضا متفاوت به چشم می آید.

راه پله


راه پله های شیشه ای را می توان به صورت مارپیچی ساخت. هنگامی که به بالای این راه پله ها می رسید گویی در بالای یک برج شیشه ای قرار گرفته اید و تمام پله های پایینی در زیر پای شما قرار دارند و می توانید انها را ببینید. حسی که در این لحظه به شما دست می دهد خاص و بی نظیر است و از تجربه آن لذت خواهید برد. راه پله شناوری که در تصویر مشاهده می کنید کمی غیر ایمن به چشم می آید و اینطور به نظر می رسد که به راحتی می توانند شکسته شوند و آسیب ببینند.

این راه پله نرده ندارد اما با پانل شیشه ای محکم شده است. استفاده از پانل شیشه ای به جای انواع نرده راه پله ایده ای خلاقانه است. راه رفتن بر روی این پله ها کمی استرس آور است اما نگران نباشید شیشه هایی که بدین منظور استفاده می شوند بسیار محکم هستند. علارغم ترسی که با راه رفتن بر روی این پله ها به شما دست می دهد این نکته را فراموش نکنید که به راحتی می توانید از دیوار شیشه ای فضای خانه را مشاهده کنید و بر همه چیز اشراف کامل داشته باشید.


شیشه و استیل در نگاه اول اینطور به نظر می آیند که نمی توان آنها را در کنار هم استفاده نمود اما آنها به زیبایی با هم سازگار می شوند و نمای زیبایی ایجاد می کنند. راه پله مارپیچی که در تصویر زیر مشاهده می کنید از شیشه و استیل و نرده هایی که با استیل ضد زنگ ساخته شده اند، تشکیل شده است. ظاهر چنین راه پله ای بسیار شیک و مدرن به نظر می آید.


ما در این نوشته در مورد راه پله هایی که برای ذخیره سازی فضا ساخته می شوند صحبت کردیم اما هم اکنون طرح دیگری را به شما پیشنهاد می دهیم. شما می توانید زیر هر راه پله کشو تعبیه کنید و به راحتی برای مخفی نمودن اشیاء و لوازم مختلف از آن ها استفاده نمائید. در این صورت شما فضای بسیاری برای ذخیره سازی خواهید داشت.

راه پله


برخی از راه پله ها به دلیل متریالی که برای ساخت آنها استفاده می شوند محبوب هستند، برخی برای نوع طراحی بی نظیر خود و برخی دیگر به دلیل کارایی بالا مورد توجه واقع می شوند. طراحی راه پله ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید بسیار خاص بوده و از تخته اسکیت الگوبرداری شده است

طراحی راه پله زیر بسیار خاص است. این که با استفاده از متریالی سرسخت بتوان انعطاف پذیری را در فضا نمایش داد تنها از عهده یک طراح ماهر بر می آید. این راه پله قابل مقایسه با هیچ راه پله ای نیست زیرا طرح آن متمایز از سایر طرح هاست


نمونه دیگری از راه پله را در تصویر زیر مشاهده می کنید که به سهم خود بسیار جذاب و خاص است. طرح این راه پله پیرو سبک صنعتی انتخاب شده و زیبایی آن بی نظیر می باشد. این راه پله به نحوی طراحی شده که هر کدام از پاها بر روی یک پله قرار می گیرند. هر چند این مدل راه پله مورد پسند تمام سلیقه ها قرار نمی گیرد اما می توان از این ایده در مکان های شخصی استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>