اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مصالح زنده

از اهداف عمده معماری منظر بسط و گسترش ارتباط میان انسان و طبیعت، القای زندگی و آرامش محیط به روح آدمی، ترمیم و اصلاح فضای سبز آسیب دیده به دست آدمی و گسترش افق دید انسان به زیبایی بصری در محیط پیرامون خویش است.شناخت مصالح و به کار گیری صحیح آن کمک بسزایی در رسیدن به این اهداف می کند.

مصالح در معماری منظر به دو نوع مصالحسخت و نرم تقسیم می شود. معیار در این تقسیم بندی میزان صلب بودن و جسمیت داشتن مصالح است. بدین ترتیب که مصالح سخت که شامل سنگ، خاک، رسوب، چوب، آجر و … می شوند با جسمیت مشخص در اختیار معمار منظر می باشد.

از این مصالح در معماری نیز استفاده می شود. اما مصالح نرم شامل نور و سایه، آب و پوشش گیاهی می شود قابلیتهای خاصی را ارائه می کنند و در واقع وجه تمایز مصالح معماری است. آّب به عنوان یکی از عناصر اصلی طبیعت همواره به صور گوناگون بنا به شرایط خاص محیطی طراحان منظر جهت ارائه رویکردهای طراحی مد نظر قرار گرفته است.

در گذشته ای نه چندان دور که انسان، آب را به عنوان یکی از اجزا و عناصر معماری مورد استفاده قرار داد، جلوه های متنوع آن، همواره باعث تهییج و گرایش وی به زیبایی شده است. بررسی ظرفیت های آب در طراحی محیط و منظر نشان می دهد که آب ظرفیت های بی شماری برای استفاده در خلق محیط های مطلوب و مناظر شبه طبیعی دارد.

از طریق دگرگونی های مدام و تغییر و تحولات شکلی، قابلیت های متعددی را نمایان می کند می تواند فضایی را شکل دهد و یا در مختصات مکانی و فضایی خاص می تواند شکل پذیر باشد از طریق ورود در احجام متفاوت می تواند آنها را شکل بدهد. یا از آنها شکل گرفته و تغییر شکل پیدا کند. ظرفیت های نمادگرایانه آب برای بشر بسار حائز اهمیت است و تقریباً زبان مشترک جوامع مختلف برای بیان پاکی صفا، صداقت خلوص و تصویرگری طبیعت است.

همچنین پوشش گیاهی به عنوان ابزار طراحی و فضاسازی می توانند مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به شکل و حجم انفرادی و انبوه هر گونه و ترکیب حجم ها و شکل های گونه ها، می تواند به عنوان یک فرم م مؤثر فضا را بسازد. گیاهان با بو، صدا و بافتهایی که ایجاد می کند در به کارگیری و انگیزش حواس بویایی، شنوایی و لامسه اهمیت دارند.

نور از دیگر مصالح نرم به شمار می آید که با توجه به ویژگیهای فیزیکیش چون طول موج، رنگ، شدت، ضریب انعکاس و بافت سطوحی است که آن را بازمی تاباند کیفیتهای متفاوتی خواهند داشت. نور وسایه می تواند بافتها و رنگهای مصالح را آشکار و پنهان کند و همچنین به عنوان اصلی ترین عامل تأثیر گذار بصری در منظر شبانه به کار گرفته شود.

مصالح زنده

در معماری منظر چوب جایگاه خاصی را ایفا می نماید.چوب هایی که در کاربردهای منظر استفاده می شود باید مجموعه ای از ویژگی ها را دارا باشد. زیرا این چوبها در معرض دائمی عوامل محیطی هستند. چوبها به طور معمول در معماری منظر در ساخت آلاچیق ها، داربستها، نرده ها، کفسازی، تجیهزات بازی و مبلمان استفاده می شود. محصولات ساخته شده ی چوبی به عنوان مبلمان شهری از طرفداران بی شماری برخوردار است.

اگرچه تکنولوژی و صنعت کمک شایانی در انتخاب و گزینه های مختلفی نموده اند اما مبلمان چوبی همواره گزینش مورد علاقه ی افراد بوده است. افراد علاقه ی بسیار شدیدی به مبلمان چوبی داخلی و خارجی نشان می دهند. نیمکت های چوبی که یکی المان های شهری می باشد از پرطرفدارترین متریال های مورد استفاده در این حوزه است.

چوب دارای طرحی زیبا و خطوطی جذاب می باشد. چوب به طور طبیعی از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.چوب ذاتا دارای مقاومت ویژه ای می باشد. دوام و استحکام ذاتی چوب منجر به عمر طولانی آن شده است و این بدین معناست که برای مدت های طولانی نیاز به تعویض آن نخواهد بود.

یکی از فواید بی نظیر مبلمان چوبی با متریالی از قبیل چوب ترمو می توان به دوام و استحکام، سادگی در نگهداری و همچنین مقاومت در برابر حمله ی حشرات، قارچ و کپک دانست.از دیگر مزایای مبلمان چوبی این امر می باشد که در تمامی فصول هیچ گونه آسیبی به آن وارد نخواهد شد. مبلمان چوبی یکی از المان های مبلمان شهری می باشد که چشم بیننده را نوازش می دهد و گرمی خاصی را منتقل می نماید.

مبلمان چوبی چه زمانی که در کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و چه زمانی که در فضای شهری در هر دو صورت از لحاظ مالی و زمانی صرفه جویی خواهد شد زیرا مبلمان چوبی از لحاظ دوام و مقاومت در سطح بسیار بالایی قرار دارند و امکان آسیب دیدن آنها بسیار پایین می باشد.

یکی از نکات بسیار با اهمیت در خصوص مبلمان چوبی اذعان این امر می باشد که چوب ماده ای تجدید پذیر می باشد و مانند مواد پلاستیکی به محیط زیست صدمه و زیان وارد نمی نماید. درخت به سرعت رشد می کند و هیچ نگرانی برای محیط زیست وجود نخواهد داشت. ما می توانیم مبلمان چوبی را در تمامی بخش ها از قبیل بخش های داخلی و خارجی استفاده نماییم و هر زمان آن را جابجا نماییم. همچنین به عنوان مبلمان شهری نیز انتخابی بسیار مناسب و هوشمندانه ای خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>