Privacy Policy

Thank you for your interest in Zing application as your assistant in transportation. This app is brought to you by Dadeh Pardazan Hooman Pooyan company. By using this application you agree to the following terms of service as well as the privacy statement. This statement may be updated as soon as we publish a new version of Zing. We send notification to all users through the application itself about changing in our privacy policy.

By Installing the Zing you agree to the following terms of services:

Location data:

Access to certain features of the Service may require access to information about the location of your device, such as GPS coordinates. We use GPS data just to indicate the location of drivers near to the cargo to filter the propper notifications. The location data is not shared with any third-party persons or organization except the owner of freight within 2 days after the contract. Drivers can turn off location updates any time but they loose access to certain location based features.

Access to Phone Dialler:

The application requests direct access to the Phone Dialler to make using of the USSD codes easier and more reliable. Using of USSD system is totally free of charge. The application never tries to dial a number rather than the predefined USSD codes.

Payment system:

According to the electronic card payment network system of SHAPARAK, the application passes all money transfers to the SHAPARAK gateways in visible URLs so the sacurity of the payment process is guaranteed by SHAPARAK. We have no way to store users card information and we never ask about your card data. You may be requested to submit your standard national account number (SHEBA) number in your profile to receive your incomes from marekting activities.

Freights and Insurances:

The application has no direct role in the national freights and insurance systems. As soon as you find your target driver or customer by using Zing, you will be introduced to the nearest legal freight company to handle your requests. Customers have to fix their appointments and retrieve their legal documents from freights and insurance companies for further actions. In the case of damage or loss of cargo, the insurance documents are the only way to track down your properties.

Security:

We do our best to securely protect customers identity and history of activity. Our support team may ask drivers about their public information of drivers cards and their vehicles which is mandatory for freight handling purposes. We do not collect sensitive data as well as bank card information. We do not store users passwords anywhere and you can be assured that no one even the owner of the system, has no access to users passwords. So if you forget your passwrod there will be no way to find the old password and you have to request for a new password.

رویه حفاظت اطلاعات


ضمن تشکر از شما کاربر گرامی که اپلیکیشن زینگ را به عنوان دستیار خود در امور حمل و نقل انتخاب کرده اید. اپلیکیشن زینگ توسط شرکت داده پردازان هومان پویان طراحی و توسعه داده شده است. با استفاده از این نرم افزار شما تأیید می‌نمایید که شرایط زیر را مطالعه کرده و پذیرفته اید. این شرایط در هر زمانی ممکن است به روز رسانی شود و تغییرات آن از طریق خود اپلیکیشن به کاربران اعلام خواهد شد.

نحوه استفاده از اطلاعات مکانی:
برخی از امکانات زینگ نیازمند دریافت موقعیت جغرافیایی کاربر می‌باشد. موقعیت جغرافیایی برای تعیین مکان رانندگان استفاد می‌گردد تا بارهایی که در نزدیکی آنان اعلام می‌گردد به نحو هوشمندتری به آنها اعلام شود. سابقه اطلاعات مکانی کاربر ذخیره نمی‌گردد و در اختیار هیچ سازمان یا شخصی خارج از زینگ نیز قرار نمی‌گیرد. فقط صاحب کالا می‌تواند راننده‌ای را که برنده مناقصه شده است به مدت 2 روز رصد نماید. ضمنا رانندگان این اختیار را دارند که با خاموش کردن گزینه فوق، ارسال اطلاعات مکانی را به زینگ متوقف نمایند ولی در این صورت دسترسی به خدمات مبتنی بر موقعیت را از دست می‌دهند.

دسترسی زینگ به شماره گیر:
زینگ دسترسی مستقیم به سیستم شماره گیر تلفن را دارد تا استفاده از اپلیکیشن در حالت بدون اینترنت را از طریق کدهای USSD تسهیل نماید. استفاده از کدهای USSD کاملا رایگان می‌باشد. اپلیکیشن زینگ به غیر از کدهای USSD، استفاده دیگری از شماره‌گیر ندارد.

نحوه تراکنش های مالی:
کلیه تراکنش های مالی از طریق درگاه های پرداخت سیستم یکپارچه شاپرک (با آدرس قابل مشاهده در مرورگر) و طبعا تحت ضوابط و تحت پوشش امنیتی سیستم بانکی کشور انجام می‌گردد. بنابراین اپلیکیشن زینگ به طور مستقیم دسترسی به اطلاعات کارت بانکی فرد پرداخت کننده ندارد و کلیه اطلاعات در سیستم شبکه بانکی کشور رد و بدل می‌گردد. ما برای واریزهای مالی از طرف زینگ، فقط شماره حساب شبا را از کاربران دریافت می‌کنیم و در صورت نیاز به واریز درآمدهای ناشی از بازاریابی از طرف زینگ به کاربران، بدون نیاز به اطلاعات کارت بانکی، تبادلات از طریق شماره شبا صورت می‌گیرد.

باربری و بیمه:
اپلیکیشن زینگ هیچ نقش مستقیمی در پروسه حمل و نقل و بیمه ندارد. به محض اینکه شما از طریق زینگ، راننده یا باربری مورد نظر را پیدا کنید، شما به نزدیک‌ترین باربری در نزدیکی خود معرفی می‌شوید تا درخواست شما را از طریق مجاری قانونی انجام دهد. مشتریان می بایست تمام قراردادها و مدارک قانونی لازم از قبیل بارنامه و بیمه‌نامه را از شرکت باربری معرفی شده دریافت نمایند تا در صورت نیاز به اقدامات بعدی، از آنها استفاده نمایند. لطفا در نظر داشته باشید که در صورت بروز هرگونه خسارت یا حادثه، اسناد قانونی بارنامه و بیمه‌نامه، تنها راه قانونی برای پیگیری است و اپلیکیشن زینگ اختیار قانونی و به طبع مسئولیتی برای حل مشکلات احتمالی ندارد.

امنیت اطلاعات:
ما تمام تلاش خود را برای حفظ اطلاعات و سابقه فعالیت افراد انجام می‌دهیم. تیم پشتیبانی ما فقط اطلاعات عمومی رانندگان و مشتریان را ثبت می‌کنند تا در امور حمل و نقل مورد استفاده قرار بگیرد ولی هیچ‌گاه از شما اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت بانکی را درخواست نمی‌کنیم. ما رمز عبور کاربران را در هیچ کجا ذخیره نمیکنیم و حتی توسط مدیران سیستم نیز قابل دسترسی نیست. بنابراین در صورت فراموشی رمز عبور، بازیابی رمز قدیمی غیرممکن بوده و فقط می‌توانید رمز جدیدی برای خود انتخاب نمایید.