اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الگوهای کندل استیک فارکس ابزاری متداول برای تحلیل نمودار قیمت و تأیید فرصت های معاملاتی موجود است. معامله گران برنج ژاپنی صدها سال از این ابزار استفاده کرده اند و از طریق کتاب استیو نیسون، راه خود را به غرب هموار کرده اند. در این مقاله، یاد می گیرید که الگوهای کندل استیک فارکس چه هستند، چگونه تشکیل می شوند و نحوه ی معامله کردن از طریق آن ها چیست.

نمای نزدیک الگوهای کندل استیک فارکس
قبل از اینکه نگاه دقیق تری به این الگوها بیاندازیم، بسیار مهم است که بدانیم کندل یا شمع های فارکس چگونه ایجاد شده اند. شمع های فارکس یا نمودار شمعی Candlestick Chart، نمودارهای OHLC هستند؛ یعنی هر شمع، قیمت باز شدن، بالاترین قیمت، پایین ترین قیمت و قیمت بسته شدن یک دوره ی معاملاتی را نمایش می دهد. این ویژگی در تصویر زیر قابل بررسی است:

الگوهای کندل استیک

بدنه ی کندل استیک نشان دهنده ی قیمت باز و بسته شدن یک دوره ی معاملاتی و بالا و پایین آن، نمایان گر بالا و پایین قیمت در همان دوره است.

الگوهای کندل استیک فارکس چه هستند؟
الگوهای ژاپنی کندل استیک فارکس، الگوهای کندل استیک ویژه ای هستند که ادامه ی روند اصلی را اطلاع رسانی می کنند. این الگوها می توانند الگوهای تک شمعی یا شامل چندین شمع باشند. الگوهای کندل استیک فارکس در واقع، نمایانگر روان شناسی و احساسات بازار هستند. این الگوها پرایس اکشنی خالص را شامل می شوند و نبرد میان خریداران و فروشندگان را در یک فرمت گرافیکی مطلوب نمایش می دهند. در حالی که الگوهای کندل استیک فارکس روشی عالی برای تأیید فرصت های معاملاتی هستند، معامله گران باید مراقب مواقعی باشند که فقط از الگوی کندل استیک استفاده می کنند زیرا در الگوها امکان مشاهده ی سیگنال های غلط وجود دارد.

مهم ترین الگوهای کندل استیک

  • الگوهای پوششی صعودی و نزولی

الگوهای پوششی صعودی و نزولی یکی از بهترین الگوهای کندل استیک فارکس برای تأیید یک فرصت معاملاتی است. یک الگوی پوششی صعودی، وقتی ایجاد می شود که یک بدنه ی سبز، شمع قرمز قبل را کاملاً پوشش می دهد. این رخداد، سیگنال یک فرصت خرید فوق العاده است که بالای شمع قبل را شکسته است. الگوهای پوششی صعودی و نزولی، الگوهایی بازگشتی هستند که شامل دو شمع می شوند.

در نمودار زیر، یک الگوی پوششی صعودی نمایش داده شده است:

 الگوی پوششی صعودی

درست مثل الگوهای پوششی صعودی، الگوهای پوششی نزولی هم وقتی شکل می گیرند که یک شمع نزولی بزرگ بدنه ی شمع صعودی پیش از خودش را کاملاً پوشش دهد. در این صورت، سیگنال فروشی دریافت می کنیم که از پایین شمع قبل هم پایین تر می رود. در نمودار زیر می توانید یک الگوی پوششی نزولی را مشاهده کنید:

 الگوی پوششی نزولی

  • الگوهای چکش و مرد اعدامی (مرد آویزان)

الگوهای چکش و مرد اعدامی، الگوهایی بازگشتی هستند که در کف و سقف روندهای صعودی و نزولی تشکیل می شوند. الگوی چکش کف روند نزولی زیر یک روند نزولی با یک بدنه ی کوچک و فتیله ای بلند پایین تر شکل می گیرند و سیگنال این خبر هستند که خریداران قدرت کافی برای متمایل کردن به سمت قیمت باز شدن داشته اند. در نمودار زیر یک الگوی چکش نمایش داده شده است:

الگوی چکش

الگوی مرد اعدامی ظاهراً شبیه الگوی چکش است اما در بالای یک روند صعودی شکل می گیرد. در این صورت، الگوی مرد اعدامی نشان می دهد که فشار فروش رو به افزایش است که توسط فتیله ی بلند پایینی این سیگنال را مخابره می کند. در نمودار زیر، الگوی مرد اعدامی یا مرد آویزان را می بینید.

الگوی مرد اعدامی

  • الگوی دوجی

آخرین الگوی کندل استیکی که در این درس در مورد آن صحبت می کنیم که یکی از مهم ترین الگوهای کندل استیک فارکس نیز هست، الگوی دوجی است. الگوی دوجی یک الگوی کندل استیک خاص است که توسط یک شمع شکل می گیرد. قیمت باز و بسته شدن این الگو در یک سطح یا تقریباً در یک سطح است. الگوی دوجی سیگنال تردید بازار است. نه خریداران و فروشندگان نتوانسته اند قیمت را از سطح باز شدن دور کنند که یعنی معکوس شدن قیمت نزدیک است. الگوی دوجی را در نمودار زیر می بینید:

الگوی دوجی

همانطور که می بینید، الگوی دوجی هم در طی روند نزولی رخ می دهد و هم در طول روند صعودی.

چگونه از طریق الگوهای کندل استیک فارکس معامله کنیم؟
خیلی از معامله گران فارکس برای تأیید فرصت های معاملاتی خود از الگوهای کندل استیک استفاده می کنند. این ابزار نباید به تنهایی استفاده شود زیرا احتمال بروز سیگنال های غلط زیاد است. به همین دلیل است که باید بعد از شناسایی فرصت معاملاتی توسط الگوهای نمودار، کانال ها یا سطوح فیبوناچی، آن را توسط یک الگوی کندل استیک مانند الگوی پوششی یا مرد اعدامی (دارآویز) تأیید کنید.

استراتژی کندل استیک فارکس
همان طور که پیش از این هم گفتیم، بهترین استراتژی کندل استیک فارکس این است که از الگوهای کندل استیک برای تأیید فرصت های معاملاتی استفاده کنیم. بیایید به نمودارهای زیر که روش صحیح معامله ی روزانه توسط الگوهای کندل استیک را نشان می دهد، نگاه کنیم:

1-معامله قلاب صعودی توسط الگوهای پوششی
نمودار بالا یک الگوی قلاب صعودی را نشان می دهد که توسط یک الگوی پوششی صعودی تأیید شده است. وقتی الگوی پوششی شکل می گیرد، معامله می تواند در جهت برک اوت قلاب باز شود.

 الگوی قلاب صعودی

2-معامله دو کف توسط الگوهای پوششی و مرد اعدامی (درآویز)

 الگوی دو سقف متداول
این نمودار یک الگوی دو سقف متداول را نشان می دهد که توسط پول بکی که توسط الگوی دارآویز مخابره شده است دنبال می شود. وقتی پول بک کامل شد، یک الگوی پوششی صعودی باز شدن معامله در جهت برک اوت را تأیید می کند. در خاطر داشته باشید که این ها فقط دو روش استفاده از الگوهای کندل استیک بودند. در درس های گذشته هم در مورد این روش ها صحبت کرده ایم و در فرصت های آتی بیشتر به این مبحث می پردازیم و استراتژی های مختلف را به شما آموزش می دهیم. این نکته را در نظر داشته باشید که می توانید آن چه که امروز یاد گرفتید را با هر نوع الگوی نمودار و استراتژی معاملاتی دیگری ترکیب کنید.

سخن نهایی
الگوهای کندل استیک فارکس ابزاری فوق العاده برای تأیید فرصت های معاملاتی هستند. این الگوها نشان دهنده ی روان شناسی بازار و روان شناسی خریداران و فروشندگانی که سعی دارند قیمت را جا به جا کنند و از این حرکت ها سود کنند، است. از این الگوها به تنهایی استفاده نکنید و تنها از آن ها برای تأیید فرصت های معاملاتی شناسایی شده توسط ابزارهای دیگر استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>