اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برک اوت
برک اوت زمانی اتفاق می افتد که قیمت از نوعی ثبات یا دامنه ی معاملاتی شکسته شود. برک اوت همچنین وقتی سطح خاصی از قیمت، مثل سطوح پشتیبانی و مقاومت، نقاط پیوت، سطوح فیبوناچی و … می شکند، رخ می دهد. برک اوت ها معمولاً می توانند زمینه چینی های ریسک/سود بالقوه ی بالاتری را ارائه دهند که به معامله گر اجازه می دهد که حد توقف ضرر خود را کاملاً نزدیک به هدف سود بالقوه ی خود قرار دهد. یکی از روش های انجام این کار استفاده از الگوی مستطیل است که وقتی قیمت بین دو سطح پشتیبانی و مقاومت جمع می شود، ایجاد می شود. یک معامله گر، قبل از اینکه جفت ارز حرکت عمده ی بعدی خود را انجام دهد، منتظر دوره هایی است که قیمت ادغام می شود.

الگوی مستطیل چیست؟
الگوی مستطیل، یک توقف را در روند نشان می دهد که وقتی نیروهای عرضه و تقاضا نسبتاً برابرند، قیمت حرکتی افقی بین دو سطح موازی پشتیبانی و مقاومت دارد. این الگو معمولاً نشان دهنده ی یکپارچه شدن قیمت قبل از ادامه در جهت روند فعلی است. یک شمع تأییدکننده نزدیک بیرون مرز بالایی یا پایینی نشانگر پایان الگوی مستطیل است و برک اوت جهت روند ادامه دهنده را نشان می دهد.

الگوی مستطیل

شما همیشه باید با تحلیل نمودار کلی از معکوس های احتمالی روند آگاهی داشته باشید زیرا می تواند الگوهای بزرگ تر را نمایش دهد. الگوی مسطیل در روندهای صعودی و نزولی دیده می شوند. تصاویر زیر، الگوی مستطیل را به ترتیب در روندهای صعودی و نزولی نشان می دهد.

الگوی مستطیل در روند صعودی و بازارهای پررونق Bullish Market
الگوی ادامه دهنده ای که در یک روند صعودی اتفاق می افتد، معامله گران را برآن می دارد که وقتی قیمت پشتیبانی را می شکند و در ناحیه ی برک اوت بسته می شود، به دنبال معاملات بلندمدت باشند.

الگوی مستطیل در روند نزولی و بازارهای کم رونق Bearish Market
الگوی ادامه دهنده ی یک روند نزولی، به ما می گوید که باید وقتی قیمت پشتیبانی را می شکند و در ناحیه ی برک اوت بسته می شود، باید به دنبال معاملات کوتاه مدت باشیم.

الگوی مستطیل

مزایای استفاده از الگوی مستطیل در معامله کردن در زمان برک اوت
وقتی به استراتژی برک اوت می رسیم، دلایل زیادی وجود دارد که معامله گران بخواهند از الگوهای مستطیل استفاده کنند:

  • در نمودار مستطیل به راحتی می تواند محدوده ی پشتیبانی و مقاومت را تعیین کرد.
  • در بازارهای مختلف قابل اجراست.
  • درک مفهوم الگوهای مستطیل برای معامله گران تازه کار، ساده است: به رسمیت شناختن یک الگوی ادغام و در روندی که از قبل وجود دارد و سپس، معامله کردن در برک اوت.
  • در انجام معامله، محدوده ی ورود، توقف و خروج به سادگی قابل تشخیص و پیاده سازی است.
  • به عنوان یک استراتژی برک اوت یا محدود به محدوده ی قیمت قابل استفاده است.

در نهایت، برک اوت مستلزم حرکت قیمت در محدوده ی سطح پشتیبانی یا مقاومت تعیین شده است. الگوی مستطیل، این کانال ها را تشکیل می دهد که یعنی، به طور مستقیم با فرصت های معاملاتی برک اوت در ارتباط است.

اشاراتی مهم برای معامله کردن در برک اوت با الگوی مستطیل نمودار
معامله کردن در برک اوت بازار فارکس با الگوهای مستطیل کاری نسبتاً ساده است. فهرست زیر به صورت خلاصه به شما یاد می دهد که هنگام ورود به یک معامله باید چه کار کنید:

  • روند از پیش موجود را شناسایی کنید.
  • قبل از انجام تحلیل الگوی مستطیل، مطمئن شوید که الگوهای بلندمدت یا کلان دیگری وجود ندارد.
  • با وصل کردن نقاط بالا و پایین سطح مستطیل، سطوح پشتیبانی و مقاومت را مشخص کنید.
  • در مسیر روند اصلی و شمعی نزدیک به زیر/بالای پشتیبانی/مقاومت (بسته به جهت روند)، منتظر برک اوت مسیر اصلی باشید و وارد معامله شوید.
  • با اندازه گیری ارتفاع مستطیل و پیش بینی آن در بالای مقاومت و پایین پشتیبانی، می توانید قیمت هدف برک اوت را تعیین کنید.

نمودار زیر، یک مثال عملی از جفت ارز فارکس AUD/USD را با استفاده از این الگوی ساده اما مؤثر، نمایش می دهد.

الگوی مستطیل در بازار Bearish Market

این شکل یک الگوی مستطیل را در بازار کم رونق Bearish Market که در روند نزولی ماقبل که با خط روند آبی که بالاترین بالا و پایین ترین پایین را مشخص می کند، نشان می دهد. مستطیل با شروع حرکت افقی بازار شکل می گیرد. این حرکت افقی، به صورت جانبی انجام می شود و یک محدوده ی قیمتی که با پشتیبانی و مقاومت محدود شده و در شکل با مستطیل قرمز نمایش داده شده است، شکل می دهد.

وقتی مستطیل شناسایی شد، ورود توسط شمعی که نزدیک برک اوت است، مشخص می شود. این می تواند برخلاف معامله از طریق یک مستطیل صعودی باشد که معامله گر سعی می کند معاملات نزدیک و بالای مقاومت را پیدا کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>