اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاردانو (Cardano) یک پروژه مبتنی بر بلاکچین است که توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از بنیانگذاران اتریوم بنیان نهاده شد تا «ارائه یک اکوسیستم متعادل تر و پایدارتر» برای کریپتوکارنسی ها باشد. براساس وبسایت، ADA تنها توکنی است که با یک فلسفه علمی و رویکرد تحقیقاتی ایجاد شده است. بلاکچین منبع باز این ارز، توسط دانشمندان و برنامه نویسان در دانشگاه تحت یک فرآیند دقیق مورد بررسی قرار گرفته است. با اینکه کریپتوکارنسی ها در دو سال گذشته به اوج خود رسیده اند، بیشتر آن ها، مسیرهای رشد بی نظمی داشته اند. شایعات، هک ها و عدم توافقی که در هارد فورک (فورک سخت) اتفاق افتاد، اثرات نامطلوبی در اکوسیستم آن ها گذاشته است. بنیاد غیر دولتی کاردانو (Cardano) با گروهی از موسسات دانشگاهی برای تحقیق و بررسی تمام جنبه های بلاکچین هم کاری کرده است. به عنوان مثال، محققان در دانشگاه لنکستر در حال توسعه یک «مدل خزانه داری مرجع» هستند تا راهی پایدار برای توسعه سرمایه گذاری در آینده برای کاردانو (Cardano) پیدا کنند.

کاردانو (Cardano) چه تفاوتی با بیتکوین و اتریوم دارد؟
در کمتر از دو ماه پس از شروع پروژه کاردانو (Cardano)، این ارز جای خود را میان دیگر کریپتوکارنسی ها پیدا کرد. توکن ADA خود را نسل سوم ارزهای رمزنگاری شده می نامد و هدف خود را مقابله با مشکلات مقیاس پذیری و زیرساختی که ابتدا در بیتکوین، اولین کریپتوکارنسی که ایده سکه های دیجیتال را معرفی کرد و سپس در اتریوم، نسل دوم از سکه های هوشمند، عنوان می کند. به طور خاص، هدف کاردانو (Cardano) پایداری در پلت فرم های کریپتوکارنسی است.

اولین مشکل کاهش سرعت شبکه ها و هزینه های بالا ناشی از افزایش حجم معاملات است. الگوریتم کاردانو، اوروبوس (Ouroboros)، به عنوان یک راه حل احتمالی برای حل این مشکل ارائه شده است. اوروبوس (Ouroboros) از الگوریتم گواه اثبات سهام (PoS) برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده می کند و پردازش تراکنش ها را سرعت می بخشد. به جای داشتن یک کپی بلاکچین در هر گره (همانطور که در بیت کوین رایج است)، تعداد گره ها را در یک شبکه با انتصاب یک رهبر مسئول برای تایید و تایید تراکنش ها از مجموعه ای از گره ها، تنظیم می کند. بنابراین گره رهبر تراکنش ها را به شبکه اصلی متصل می کند. کاردانو همچنین از RINA برای افزایش مقیاس پذیری شبکه خود استفاده کرده است. این توپولوژی شبکه ابتدا توسط John Rose توسعه داده شد تا امکان افزایش مقیاس پذیری را به شبکه های ناهمگن بدهد. چارلز هاسکینسون اعتقاد دارد که می خواهد پروتکل های کاردانو (Cardano) را برای رسیدن به استانداردهای TCP / IP، به پروتکل غالب اینترنت برای تبادل اطلاعات تبدیل کند.

در حال حاضر هیچ راهی برای انجام تراکنش های زنجیره ای بین کریپتوکارنسی ها یا انجام تراکنش بین کریپتوکارنسی و اکوسیستم مالی جهانی وجود ندارد. معاملاتی که هزینه های گزافی دارند تنها یک واسطه محسوب می شوند. مجموعه ای از مقررات مربوط به هویت مشتری (KYC) و تراکنش، اکوسیستم کریپتوکارنسی را از همتای جهانی خود دور می کند. هدف کاردانو (Cardano) این است که با ایجاد بلوک زنجیره های متقاطع، امکان این مبادلات را فراهم کند و در نهایت پایداری در ساختارهای حکومتی ایجاد کند تا انگیزه هایی برای ماینرها و سایر ذینفعان در استفاده از این ارز ایجاد کند. علاوه بر این، هدف آن ایجاد چیزی است که سازندگان آن را به عنوان «قانون اساسی» توصیف می کنند (اتفاقاتی که در بیت کوین و اتریوم راجع به هاردفورک افتاد تکرار نشود).

بازار کاردانو (Cardano) چگونه است؟
در زمان انتشار این مقاله، کاردانو (Cardano) در مراحل اولیه خود به عنوان یک کریپتوکارنسی به سر میبرد. ADA اغلب به عنوان «اتریوم ژاپنی» شناخته می شود و سال گذشته در ژاپن از طریق دستگاه های خودپرداز و کارت های اعتباری در دسترس قرار گرفت. کاردانو (Cardano) برنامه های جاه طلبانه ای برای آینده دارد و قصد دارد فراتر پیش رود و به عنوان یک «چارچوب محاسبات قابل اعتماد» برای سیستم های پیچیده، مانند قمار و سیستم های بازی عمل کند. کاربردهای دیگری نیز در وب سایت این ارز مانند مدیریت هویت، ایجاد یک سیستم اعتباری، یک کیف پول جهانی با تسهیلات تجاری رمزنگاری خودکار با نام Daedalus و قابلیت های تبدیل توکن به ارز فیات آمده است. اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا حقیقتا توکن ADA نقش مهمی در سیستم های برنامه ریزی شده ایفا می کند یا خیر.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>