اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چی می شد اگر راه کم خطری برای فروختن نزدیک به سقف و خریدن نزدیک به کف یک روند وجود داشت؟ چی می شد اگر شما همین حالا در یک پوزیشن بلند می بودید و می توانستید پیش بینی کنید که جای ایده آل خروج کجاست؟ این مقاله می تواند به شما کمک کند نه تنها کم تر از گذشته ضرر کنید، بلکه سودتان از همیشه بیشتر شود و بتوانید استون مارتین مورد علاقه تان را زودتر بخرید. چطور؟ به این شکل که با روشی که امروز یاد می گیرید، روند بدون خبر دادن به شما مسیرش را عوض نمی کند. چی می شد اگر می دانستید که یک جفت ارز دارد به کاهش ادامه می دهد اما می شد با قیمت بهتر آن را در پوزیشن کوتاه یا ریسک ورود کم تر معامله کرد؟

برای همه ی وضعیت هایی که در بالا شرح دادیم، راهکاری وجود دارد که همان طور که از تیتر پیداست، معامله از طریق واگرایی نام دارد. به طور خلاصه، واگرایی را می شود با مقایسه کردن پرایس اکشن و حرکت یک اندیکاتور مشاهده کرد. واقعاً تفاوتی ندارد که از کدام اندیکاتور استفاده می کنید. می توانید از RSI، MACD، استاکستیک، CCI و … استفاده کنید.

یک چیز عالی در مورد واگرایی این است که می توانید از آن به عنوان یک اندیکاتور برجسته استفاده کنید و بعد از مقداری تمرین، تشخیصش کار سختی نخواهد بود. هنگامی که واگرایی ها را به طور صحیح معامله کنید، می توانید به سودآوری مداوم برسید. یکی از چیزهای خوب دیگر واگرایی ها این است که معمولاً نزدیک کف می خرید و نزدیک سقف می فروشید. این موضوع ریسک معاملات شما را نسبت به پتانسیل سودتان به شدت کاهش می دهد. عالی نیست؟ حالا همان طور که پشت فرمان ماشین مورد علاقه تان نشسته اید، به ادامه ی مقاله توجه کنید.


چگونه می توانیم واگرایی ها را معامله کنیم؟
فقط به بالاها و پایین های بالاتر فکر کنید. قیمت و نیروی حرکت در حالت استاندارد مثل هانسل و گرتل، بتمن و رابین و جی زی و بیانسه و نمک و فلفل، دست در دست هم حرکت می کنند. متوجه شدید؟ بسیار عالی. حالا همه چیز ساده تر شد. اگر قیمت دارد بالاهای بالاتر ایجاد می کند، اسیلاتور هم باید بالاهای بالاتر ایجاد کند. اگر قیمت دارد پایین های بالاتر ایجاد می کند، اسیلاتور هم باید در حال انجام همین کار باشد. اگر این طور نباشد، به این معنی است که قیمت و اسیلاتور در حال واگرا شدن از یکدیگر هستند. اسم واگرایی را هم به همین دلیل به واگرایی داده اند. معامله از طریق واگرایی یک ابزار فوق العاده در جعبه ابزار معاملاتی شماست زیرا واگرایی ها به شما اطلاع می دهند که یک پتانسیل زودگذر در جریان است و شما باید توجه بیشتری به معاملات داشته باشید. استفاده از معاملات واگرایی می تواند در شناسایی روندی که دارد ضعیف می شود یا معکوس نیروی حرکت به شما کمک کند. گاهی نیز می توانید از واگرایی به عنوان سیگنال ادامه ی روند استفاده کنید.

دو نوع واگرایی داریم:

  • عادی
  • پنهان

در این مرحله، به شما یاد می دهیم که چگونه این واگرایی ها را شناسایی و معامله کنید.

واگرایی عادی
یک واگراییِ عادی واگرایی یا دیورجنسی است که به عنوان نشانه ی وقوع معکوس روند استفاده می شود.

  • دو نوع واگراییِ عادی وجود دارد: صعودی و نزولی.

واگرایی عادی صعودی:
اگر قیمت در حال ایجاد پایین های پایین تر باشد اما اسیلاتور در حال ایجاد پایین های بالاتر باشد، در نظر می گیریم که یک واگرایی عادی صعودی داریم. این اتفاق معمولاً در پایان یک روند نزولی اتفاق می افتد. بعد از ایجاد دومین کف، اگر اسیلاتور موفق نشود پایین جدیدی ایجاد کند، احتمال دارد که قیمت افزایش یابد زیرا قیمت و نیروی حرکت معمولاً در یک خط حرکت می کنند.

در زیر تصویری از یک واگرایی عادلی صعودی می بینیم:

واگرایی عادلی صعودی

واگرایی عادی نزولی:
حالا اگر قیمت دارد بالای بالاتر ایجاد می کند اما اسیلاتور در حال ایجاد بالای پایین تر است، با یک واگرایی عادی نزولی مواجهیم. این نوع واگرایی در یک روند صعودی ایجاد می شود. بعد از اینکه قیمت سقف دوم را ایجاد کرد، اگر اسیلاتور سقف پایین تری ایجاد کند، می توانید انتظار داشته باشید که قیمت معکوس شود و افت کند. در عکس زیر، می بینیم که بعد از ایجاد سقف دوم، قیمت معکوس می شود.

واگرایی عادی نزولی

همانطور که در تصاویر بالا می بینید، واگرایی عادی وقتی به بهترین شکل استفاده می شود که بخواهیم کف و سقف ها را انتخاب کنیم. درواقع به دنبال ناحیه ای می گردیم که قیمت متوقف و معکوس می شود. اسیلاتورها به ما سیگنال می دهند که نیروی حرکت دارد تغییر می کند و با وجود اینکه قیمت بالای بالاتر یا پایین پایین تری ایجاد کرده، احتمال پایدار شدنش بسیار کم است. حالا که متوجه شدید یک واگرایی عادی چیست، وقتش رسیده که دومین نوع واگرایی ها، یعنی واگرایی پنهان را یاد بگیرید. نگران نباشید. واگرایی پنهان آن قدرها هم که فکرش را می کنید پنهان نیست و رازی نیست که شما نتوانید از آن سردربیاورید. تنها به این دلیل به آن پنهان، مخفی یا Hidden می گویند که درون روند فعلی پنهان شده است.

واگرایی های پنهان یا مخفی فارکس
تا این قسمت از درس با مفهوم واگرایی عادی آشنا شنید. در ادامه به واگرایی پنهان می پردازیم. واگرایی ها نه تنها سیگنال یک معکوس روند بالقوه را مخابره می کنند، بلکه می توانند به عنوان سیگنال ادامه ی روند در نظر گرفته شوند. همیشه به یاد داشته باشید که روند دوست شماست. پس هر وقت سیگنالی دریافت کردید که روند ادامه می یابد، خوش به حالتان! واگرایی پنهان صعودی وقتی اتفاق می افتد که قیمت در حال ایجاد کف های بالاتر است اما اسیلاتور دارد کف پایین تری را نشان می دهد.

واگرایی پنهان صعودی:
این پدیده را وقتی می بینیم که جفت ارز در روند صعودی است. وقتی قیمت یک کف بالاتر ایجاد می کند، نگاه کنید که آیا اسیلاتور هم دارد همین کار را انجام می دهد؟ اگر اسیلاتور این کار را انجام نداد و به جای آن، یک کف پایین تر ایجاد کرد، پس با واگرایی پنهان مواجهیم.

واگرایی پنهان صعودی

واگرایی پنهان نزولی:
در پایان به واگرایی پنهان نزولی می پردازیم. این اتفاق را وقتی در نمودار مشاهده می کنیم که قیمت یک بالای پایین تر ایجاد کند اما اسیلاتور بالای بالاتر ایجاد کند. حتماً حدس می زنید که این اتفاق در یک روند نزولی اتفاق می افتد. وقتی واگرایی پنهان نزولی می بینید، جفت ارز احتمالاً مسیر رو به پایین یا روند نزولی خود را ادامه می دهد.

واگرایی پنهان نزولی

اگر یک دنبال کننده ی روند هستید، پس باید زمان کافی به پیدا کردن واگرایی های پنهان اختصاص بدهید. اگر این اتفاق بیفتد این شانس را دارید که خیلی زود وارد روند شوید و از آن سود ببرید. عالی نیست؟ به یاد داشته باشید که واگرایی های عادی سیگنال معکوس روند و واگرایی های پنهان سیگنال ادامه یافتن روند هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>